OT Varför har du det nick du har?
Hur valde du ditt nick här inne?
Jag valde Hera dels för att det är fint och dels för att jag gillar grekisk mytologi.
Jag gillar vargar och jag gillar nätter ;)

Jag bytte namn pa lunar nar jag var 15 eller nat och ville ha nagot enkelt, men som anda gjort ett statement sa att saga. Sa da blev det bara Musiken, eftersom musiken ar en stor del av mangas liv.
// Amanda

Jag heter Linn och mitt efternamn börja på B. Använder det nicket på bland annat min blogg och på flera andra ställen, så det var enkelt.
Tja, behövs väl inte mer förklaring än så? :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Är keramiker med passionerad intresse för vedeldade ugnar vilket har fått en del till att kalla mig pyromanen.
S= Sanna
Lennartsson är efternamnet.

har kallats för husmusen sen jag var 13 år, är 20 nu o de hänger fortfarande med=) fick smeknamnet för att jag har ett litet ansikte o stora öron tror jag=)
Qui dormit, non peccat
Jaa.. Vet inte riktigt.. :P Mina syskon kallar mig Jejja. Och så är det kanske någons Jejja jag vill vara :P
Ne men nåt ska man ju heta :)

destroyed kommer av att en av mina favoritlåtar heter det och sedan för att jag känner men förstörd på någotvis.. någonting som aldrig läks och det är min mamma därav min favoritlåt
lyssna:
Jag älskar humlor och när vi köpte vårt hus så var det fullt av humlor första sommaren så då kallade vi huset för Bumbleboo, ganska långsökt men vaddå…?
/Maria

Oj, en ganska lång historia!
Jag praktiserade på en förskola när jag var 17 och där var det en tjej som inte kunde uttala mitt namn (Emmi) utan det blev Mimmi. Min dåvarande pojkvän kallades för Lille M när han var barn och jag återupptog det som smeknamn. Han började kalla mig för Mimmi mus efter mitt Disney beroende och det hela slutade med att vi blev radarparet Lille M och MimmieM.
Sedan hängde det i :)
Carpe Diem
Först hette jag Real, inte en anning om varför.. hette de någon annanstans då med.
Sen bytte jag till Lis1, eftersom de är så man utalar mitt namn. Har hängt med sedan jag var mindre. Har även kallats 1:an ^^
Och så fick jag inte heta de när jag vart Sajtvärd, så då blev det mitt namn med efternamnets första bokstav eftersom de redan finns en lisette.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#14 Du hette väl Real efter London?
Carpe Diem
#15 Haha.. neeh! Jag utala de inte så i mitt huvud.. jag hette Real på engelska alltså.. Lika med "riktig" på svenska?;P Antar att jag försökte vara fyndig med att jag var äkta? ehm.. aa.. haha! Im the real thing;P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Emelie är mitt namn och E:et står för första bokstaven i ett av mina efternamn:P
jag valde fnuha för att ja kallas de ;)
Jag har Madde som nick pga av mitt namn Madelene. =) För en gångs skull var jag först med att regga det namnet.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Johanna.. för att jag heter Johanna
Tagit efter min ena häst cancan , då namnet jag tänkt mig var upptaget..
Heter Josefin men har kallats jossan i alla år. Förr hette jag puckojossan på nätet (efter chokladen!!) men det funkar inte riktigt i den sk. vuxna världen.. så nu heter jag bara Jossan och så H för mitt efternamn börjar på det..
Sajtvärd på Iller.ifokus

tror det var fel på sidan när jag blev medlem, för vad jag än skrev så var det upptaget, så jag satt bara å skrev olika saker å när ja lyckas skriva in "moderkaka" (av allt som finns) då funkade det helt plötsligt..
haha å jag vet inte hur man byter..

Jag heter Elisabeth och A:et står för mitt efternamn Andersson
Lucy in the sky with diamonds..
Picture yourself in a boat on a river,
With tangerine trees and marmalade skies.
Somebody calls you, you answer quite slowly,
A girl with kaleidoscope eyes.
Cellophane flowers of yellow and green,
Towering over your head.
Look for the girl with the sun in her eyes,
And she's gone.
Lucy in the sky with diamonds,
Christine för det är mitt förnamn, L för det är första bokstaven på mitt efternamn. Som många andra :P
/Christine
Kallades Ninni när jag var liten med det var så vanligt så det blev Niini när jag började bo på nätet, så då heter jag det även här :)
Jag valde Pandiz för jag tycker att namnet Pandora är fint. Men jag vill inte heta detta längre. Vill heta Brooke istället.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

freemark kommer från Nest Freemark (Word & Void triologin av Terry Brrooks). Har använt nicket sen 2001, men tar båda eller ett av namnen beroende på humör.
Min hund heter Eros och jag blev medlem på Hundar från början 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

för att det var för långt att heta Registreringsskylt som jag gör annars överallt
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Oj, det var länge sedan jag använde mitt nick första gången. Jag skaffade hotmail en gång i tiden, innan jag visste att Microsoft låg bakom det, och jag försökte med allt möjligt men till och med Gromec (livvakt i en Danny Kaye-film som handlade om buktalardockor…) var upptaget (fick förslag på Gromec56 och liknande) och jag ville inte ha siffror och annat trams. Standish var också upptaget (från Doktorn kan komma… ;P). Då jag spelar gitarr (bland annat) försökte jag med lite lagom kaxiga saker som guitar.king, men Hotmail tillät inte punkter på den tiden och understreck har jag aldrig gillat. Dessutom var guitarking och guitar_king samt king_of_guitars upptagna allihop. Då tänkte jag att om jag väljer något på svenska så borde chansen vara större, så jag valde gitarrkungen vilket gick bra.
Något år senare var jag inne och spelade spel på någon webbplats någonstans och kom då ihåg någon Eddie Meduza-låt som handlade om ”när knugen knullade Silvia” eller vad det nu var. Därav att jag ändrade ”kungen” till ”knugen”, samt att jag då också bytte ”gitarr” mot motsvarande slangord ”gura”.
Hotmail dumpade jag ytterligare något år senare, dels för att jag tyckte det var dåligt, dels av anledningen jag nämnde i början. Nu har jag bara två epostadresser: Den ena är guraknugen (för vanlig epost) och den andra det mer latinklingande gurus.knugum (endast för epostlistor).
#34. Ha, jag trodde att du tagit det efter Kriminella Gitarrers "knugens kuk" (med Stry Terrarie, senare Ebba Grøn och Gur(r)a, blablabla… ) Javisst var det långsøkt :P
felidae valde jag før att jag ælskar kattdjur. Que?! Latinska samlingsnamnet før alla kattdjur alltså.
Jag blev medlem på ille.ifokus först, och valde då Aviendha då min ena iller heter det. Dessutom tycker jag namnet är jättefint =) Funderar dock på att byta, för att lättare kunna urskilja mig som person gentemot illern, men det duger sålänge ;)
Paulina
#35 Nej, den hade jag faktiskt inte hört talas om. Dessutom, den där associationen till Eddie Meduza jag nämnde har jag kommit på i efterhand. Jag hade, när jag hitta på namnet, ”knugen” någonstans i bakhuvudet, men kunde inte komma på var jag hört det. Det var först förra året eller så som jag kom på att det var Eddie Meduza som gjort låten jag nämnde… Tror inte ens jag hört den, det lär nog ha varit någon kompis vid något tillfälle som nämnt titeln i något sammanhang eller så. Mitt nick har jag för övrigt haft i säkert tio år snart. Inte här på iFokus så klart, men i andra sammanhang.
Innan dess var det oftast Gromec, som jag också nämnde tidigare. Då pratar vi 1990 ungefär, på den tiden Internet inte fanns för allmänheten, så det var när man satt på nätterna och spelade MUD på högskolans Unixdator som jag kallade mig Gromec. Kommer fortfarande ihåg min epostadress på den tiden: dt72@abacus.hgs.se (”dt” för ”datorteknik”, trots att linjen precis hade bytt namn till ”datoringenjörslinjen”). På den tiden var det 7-bitars ASCII-kod som gällde, så om man ställde om terminalen till Swe/Fin instället för US för att få svenska tecken, blev epostadressen istället dt72Éabacus.hgs.se… Vår labbkille och allt-i-allo kallade för övrigt tecknet É för ”ekenspånk”, om jag inte minns fel.
Det enda jag kommer ihåg från filmen där livvakten Gromec var med (jag har för mig att han var livvakt till en som hette Papinek eller liknande, och detär fullt möjligt att Gromec egentligen stavas Gromek…), var när Danny Kayes rollfigur (som jag för övrigt glömt namnet på) ska passera Gromec på väg in i ett rum. Gromec, som är stor och bred, flyttar till sist på sig och Kaye säger ”Thank you very much” varpå Gromec svarar ”Gromec” av någon anledning (kanske framgår av gester och minspel eller så, om man ser filmen igen…). Kaye svarar då ”Gromec very much”, vilket jag tyckte var kul. Var ju kanske kring 12 år eller så på den tiden och ganska lättroad, vilket jag dock är fortfarande, lite i alla fall. Behöver inte bli full för att ha kul, så att säga.
Skulle vara kul att veta vad filmen hette så att man kan se den igen. Nostalgitripp, i så fall.

Hette Knubbs tills jag blev Sajtvärd. Jag blev kallad sälen då jag spelade basket, inte pga utseende utan pga namnet, skulle ta knubbsäl till mail då jag var 15 och äl försvann, bera knubbs kvar. Haft det sen dess.

jag heter Hennum i efternamn. På högstadiet var vi två johannor i klassen som var bästa kompisar, och då slutade jag reagera när folk ropade Johanna, utan började istället kallas för hennum. Och sen har jag sagt det, att folk gärna får kalla mig hennum.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Verkar som att flera bytt nick efter att ha blivit ”sajtvärdar”. Varför? Bara allmänt fjanteri eller av andra puckoskäl? Vem är det som bestämmer detta? Vederbörande borde ha ett rejält kok stryk.

#40 förut skulle sajtvärdar ha riktiga namn.
Aha, men inte nu längre?
Borde ju annars räcka med att ha sitt riktiga namn i sin presentation eller vad det heter, så kan var och en som vill veta bara klicka och läsa själv. Alternativt borde det väl inte vara så svårt att fixa så att ens riktiga namn visas när man håller muspekaren över ens bild eller ikon heller.
#42 Det är ändrat nu. Nu får man behålla det nick man valt från början.