Blir ni ofta bjudna till släkten?
Blir ni ofta bortbjudna till någon i släkten på middag?

Nej! Vi bjuder in oss på middag snarare.
Carpe Diem

ja så fort jag är hemma så blir jag bjuden på mat=) men officiella middagsbjudningar blir de väl inte, de är mer "kom över o ät" stuket=)
Qui dormit, non peccat
Ja, det beror väl lite på hur man ser det. Till min mamma, och till min pappa, samt hans mamma eller syster blir vi bjudna, men det är mer "kom över och ät" resten av släkt är få/avlägsna/dryga och de träffar vi mkt sällan.
Paulina
Vi blir ganska ofta bjudna till killens mamma o pappa. Ibland till mina föräldrar. Och nyligen var vi bjudna till killens farbror.
Killens farmor bjuder oss också ibland. Inte min eftersom hon inte klarar av att laga mat längre.
Nej, det är "bara" svärmor som bjuder oss på middag.
Mamma säger bara, ska vi käka "blabla" idag eller.. Och så gör vi det tillsammans, mer är det inte. Och de gör vi imellan åt.
Min far skriver ett mail nångång och frågar om jag vill komma och äta middag. Men de är nästan enbart till olika tillfällen, som nu till annandagen.
Mina syskon.. neh!
Annan familj.. neh! De är om någon från min fars sida är med när dem bjuder på middag.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Nej, förr bara om jag tog med mig maten till alla.
Har slutat att bli utnyttjad av min släkt.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Nja, ibland :)
Men jag brukar bjuda in mig själv när jag inte orkar laga mat.. Mammas mat är den bästa!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Njaa, inbjudeb och inbjuden. Vi är inte så formella. Det brukar vara så att mina föräldrar säger att dem saknar oss och vill träffa oss en dag (vanligtvis en gång var- varannan vecka) och då bestämmer vi en dag som passar oss alla.
Min sambos föräldrar är inte så "öppna" och det är sällan dem ber oss komma dit om det inte har gått mer än tre veckor, då kan hans mamma ge oss en pik.
Övrig släkt träffar vi mest vid högtider och kalas.