Relationer iFokus

Relationer

Etikettgrannar
Läst 3055 ggr
[LucyInTheSky]
0

Hyresrätt och grannar..

=/ Blev stoppade i trappuppgången idag och mer eller mindre behandlad som ett barn..

Jag bor på andra våningen i en 2:a med Sambo och katter. Under mig bor en tant som är pensionär. Blev stoppad i dag och frågad om jag ville följa med henne en stund, visst jag kan prata en stund.. Så jag hängde med. Då hade hon inte kunnat sova för vi för sånt liv här uppe. Stampar omkring i golvet mitt i nätterna. Vilket jag inte kan förstå.. Det mesta som händer om natten är väl att man går en runda till toaletten. Och katterna.. Ja de stimmar en stund det gör dom men sen går dom och lägger sig hos oss. Jag kan ju inte gärna låsa in dem.. Jag har ju lov att ha djur här i lägenheten. Och jag betalar samma hyra som henne.. Jag måste ju få låta i mitt eget hem. Jag dansar inte träsko dans mitt i natten precis..

Men det som gjorde mig mest ledsen var att samtalet var så.. Hon pratade med mig som om jag vore ett litet barn och klappade mig på kinden och sa saker som kändes konstiga bara.. Ville springa därifrån.

Behövde bara skriva av mig..

[mia-38]
0

Hu vilken konstig människa.
Men hon kanske känner sej ensam och ville ta kontakt men inte visste hur hon skulle göra?
Vet du med dej själv att ni inte lever illa om nätterna så är det nog ingen fara.

[LucyInTheSky]
0

Ja vi kanske är uppe länge om nätterna ibland för Rasmus men sambo jobbar skift och varann vecka kommer han hem vid 12 och då vill han varva ner innan han sover.. Men hans ner varvning brukar vara sådana här online spel på datorn.. Inte så mycket stim och liv där inte.

Jo, hon är nog ganska ensam. Hon hade varit ute och sakt åt städaren som städar trappen att han inte gjorde sitt jobb.. Hon hade städat. Hon hade putsat fönstren och julpyntat trappuppgången. Det blev jätte fint.. men stackars städaren. Ja jag vet inte..

[mia-38]
0

Att spela på datan låter ju inte så mycket. Så det kan hon nog inte skylla på.
Hon ÄR nog väldigt ensam. Det tråkiga är att hon tar kontakt på fel sätt. Hon kunde berömt istället. Då kommer ju folk ihåg henne som en snäll tant som man kan prata med. När hon visar dessa taggar utåt så vill man ju inte ta kontakt själv med henne.

Aviendha
0

Jadu. Man får väl vara glad för tantens skull, hon har tydligen inte bara hörseln i behåll, den är bra med ;)

Skämt åsido. Du måste få gå på toa om du vill, din kille måste få varva ner när han kommer från jobbet. Visst får man vara dämpad, men att tassa runt och spela onlinespel låter knappast mycket. Det är nog bara en ensam tant som det slagit lite för.

[LucyInTheSky]
0

Phuu.. ja, jag tycker inte vi är högljuda.. Den jag trodde hon skulle klaga på var katten, han är högljud i bland.. Skriker till när han vill nåt. Men honom hade hon inte hört.

hus-musen
0

hon är säkert väldigt ensam bara o ville ha en anledning till att prata med dig=)

ibland hör gamla människor de konstigaste saker, hade en sån tant till granne när jag bodde hemma.. vi hade tre dörrar på varje plan, hon bodde längst till vänster, en en handikappad kille i mitten o vi bodde till höger. hon var jättearg på den handikappade killen för att han spelade dunkadunkamusik jättehögt, skrek o stampade i golvet mitt i natten. problemet var bara att han aldrig gjorde det,de var alltid knäpptyst från hans lägenhet! vi hade hört om han förde sånt liv!!  tanten hörde ljud i huvudet helt enkelt, men hon vägrade acceptera det.. hon började bli senil oxå.. fastighetsvärden gav henne iaf en ny lägenhet i en annan trappuppgång med bara andra gamla tanter, o hör o häpna de var samma sak där.. 95 åriga granntanter som spelar modern musik o dansar mitt i natten känns ju inte så troligt tycker jag=)

så mycket låter det inte om ni går på toa mitt i natten eller sitter uppe o så=) isåfall hade hon garanterat hört din katt! men hon är väl ensam som sagt o har förlorat sina sociala kunskaper=)

Qui dormit, non peccat

Liss
0

Jag vet hur de känns att bli behandlad som en efterbliven eller nåt. Och när grannar överreagerar.

Min fd. granne under mig attakera mig i trappen 2 ggr och 1 gång utanför och skrämde både mig och hunden.

Han klagade på att han hörde som en penna i golvet hela tiden- vilket jag antar är när ecko(min hund) går omkring och även katten. Sen hade han hört massa skrapande och de är nog min katt som går på lådan. Sånna saker kan man direkt inte hindra, man ska inte behöva sluta andas, eller som min katt- sluta skita!, bara för att grannarna inte har bättre saker för sig än att lyssna.
Han klagade också på att jag skulle ha duschat för sent, vilket jag inte förstår.. och att jag skulle ha skrikit nångång med, vilket jag förstår ännu mindre. Tror jag fick skulden för endel min granne bredvid bedrev.

Men men, han behandla mig också som någon mindre kunnig. tog till sina fina ord och försökte vara huvudet högre..

Jag hade tur till att han flyttade för ett halvår sen eller nåt. Och dem under nu har jag ingen anning om.. men dem har aldrig klagat. Så jag tror inte jag skrek så mycket faktist:P

Men jag vet inte vad du ska göra.. Jag försökte bara förklara att han hade fel och att mina djur måste få röra på sig. Men går det vidare får du väl nämna något till hyresvärden.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aviendha
0

Nejmen Lisette, korka igen skitan på katten bara, sånt oljud ska de inte få föra ;)

[LucyInTheSky]
0

Ja, man måste ju få andas i sin lägenhet.. Och vi sa det oxå precis, går det längre kontaktar vi hyresvärden.

Liss
0

#8 Hehe jaa men visst, en vinkork i arslet under nätterna;P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆