expojkvännens bästa vän...
Har en liten jobbig sitiuation… För ca 1,5 år sedan gjorde jag och mitt ex slut. Vi träffades inte då på nästan ett halvår, men av en slump träffades vi igen och började umgås. Jag var väldigt tydlig med att jag INTE ville bli tillsammans igen, då jag visste att det aldrig skulle fungera, vi var helt enkelt för olika och jag blev bara arg på honom jämt.
Vi umgicks ganska mycket under det senaste halvåret och visst, vi hade sex oxå, men jag var fortf väldigt tydlig med att vi inte skulle bli tillsammans. Hans bästa kompis var oxå ofta med och umgicks, vi lagade mat och tittade på tv/film alla tre ihop.
Nu är det så att jag och ex:ets kompis har alltid kommit väldigt bra överens och haft väldigt kul tillsammans. Vi har "skojflirtat" med varandra ganska länge, men skojet blev efter en tid allt mer seriöst. Vi har båda försökt förneka känslorna för varandra, men efter en tid gick det inte längre. Vi började skicka massa flirtiga sms och en kväll kom han över och sov hemma hos mig. Hur som helst kom exet på oss och vi försökte förklara.
Han vägrar acceptera det här och vägrar prata med sin fd vän. Han tycker att det är ok att prata med mig, men jag vill inte förrän att han har accepterat hur det är.
Jag och vännen är nu tillsammans och är jättekär och tycker om varandra jättemycket och det känns bara rätt. Ändå blir jag så störd över att exet är så grinig på oss.
Ville bara höra om ni varit med om något liknande, blivit tillsamans med ex:ets vän. Jag tycker dessutom att han överreagerar, om det vore så att vi bara lekte med varann är det en sak, men nu när vi tycker om varann sååå mycket… Vad tycker ni? Har ex:et rätt i att vara så grinig fortf?

Han har väl rätt att känna precis hursomhelst, men hur han tar ut sina känslor… nä det tycker jag är ett mindre utvecklat beteende. Vore jag han skulle jag se över både mitt beteende och mina känslor. Det går ju att jobba med sina känslor också. Ni har ju inte gjort något fel, brutit några överenskommelser. Det låter underbart att ni äntligen vågar leva ut era känslor för varandra.
Är exet fortfarande kär i dig tror du?
Han säger att han inte är det nu, han har erkännt att har var. Då jag hade mina aningar om detta förrut när vi umgicks och det kändes som att han ville mer än mig så frågade jag honom gång på gång hur det var. Varje gång sa ha att det inte var något och att han inte ville något mer.
Alltså jag är lite kluven när det gäller det här.
När jag var lite yngre blev jag tillsammans med min bästa komis expojkvän. Min kompis tog det rätt så hårt, vilket hon hade rätt att göra. Hon var osams med både mig och sitt ex ett bra tag. Ända tills jag insåg att det inte var värt det… Jag och min polares ex gjorde slut och jag och min kompis lyckades hitta tillbaka till varandra.
Efter den här erfarenheten tycker jag absolut att man inte ska bli tillsammans med sitt kompis ex. Det är bara fel. Vänner är ändå viktigast på något sätt.
Men det är ju inte du som gör något fel utan det är ditt exs kompis.
Fast o andra sidan kan man ju inte hjälpa vad man känner och älskar man varandra borde man ju få vara tillsammans..
Det verkar som att du och din nya kille kommer få prioritera lite. Vad är viktigast? Erat förhållande med varandra eller vänskapsförhållandet med ditt ex? För att umgås alla tre tillsammans kommer ju vara svårt…

Ibland kommer kärlek först tycker jag. man kan kan inte hjälpa vem man blir kär i och talesättet; "kärlek kommer och går men vänskap består" gäller inte alltid.
Det blir mycket tänkande fram och tillbaka men man bör veta ganska fort i sitt nya förhållande om ni är på samma sida.
Jag och Johannes förlorade en vän när vi blev tillsammans (hon var kär i honom och det var genom henne jag träffade johannes) men nästa år gifter vi oss.
Bros before hoes. Ditt ex kompis är en backstabber. Man gör inte så mot kompisar.

han är ditt ex.. skit i hans åsikt för han har absolut inget som helst med att göra vem du träffar och är tillsammans med.
Qui dormit, non peccat
Han känner sig antagligen sviken av er båda, vilket man kanske kan förstå. Å andra sidan har ni ju försökt förneka detta och kanske kunde ni pratat med exet om detta innan han kom på er, men ni är lyckliga och man kan inte behaga alla, hur man än försöker.
Paulina
ofta krävs det bara tid och för honom att vänja sig vid tanken att det nu inte längre är "ni två", om så bara som kompisar..
Själv är jag involverad i ett förhållande med ett ex till mina närmaste vänners kompis (känner henne men inte så väldigt bra). Hon hade det nog ganska jobbigt i början, men nu verkar det va helt okej.
Sajtvärd på Iller.ifokus
som aviendha säger, man kan inte behaga alla!
om ni e kära kör hårt!