Tar ni åt er över nätet?
Om någon beter sig illa mot dig över nätet, håller på och bråkar och kallar dig saker, tar du åt dig då?
Eller är det som händer över nätet något som inte rör dig i ryggen?
Tar det energi eller inte?
Oftast tar det ingen energi. I sällsynta fall tar det en massa energi.

Blir illa berörd, men försöker inte ta åt mig. Men det är svårt 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Jag ser inte så mycket bråk, som andra verkar se, kanske beror det på att jag är blind, efterbliven eller inte läser in saker ;)
Men är det direkt riktat mot mig så ser jag om det ligger någon grund i det hela, gör det de så får jag ju kanske tänka på den saken. Har jag gjort fel så kan jag be om ursäkt eller ändra mig. Är det bara ont förtal (vilket jag inte råkat ut för) så skulle det ju vara trist och jobbigt, men finns det ingen grund för det så kan jag ju inte ta åt mig av det heller.
Paulina

Jag tar jättelätt åt mig av elaka ord och förolämpningar, även över nätet.
Jag försöker att inte bry mig, men det är så svårt! Får ångest, men det positiva är ju att man kan stänga av datorn 
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
När folk ljuger eller kommer med osanna påståenden om mig så kan jag ta illa upp men då säger jag det i samma tråd.
Annars tar jag inte illa upp oavsätt om det är på nätet eller irl. Det lär alltid finnas folk som tycker annorlunda än mig och som hävdar sig genom att kalla mig för saker.
Sara
klart ja bryr mig över va folk säger över nätet, men jag försöker att inte ta åt mig så mkt när ja vet att folk bara säger saker för att skada mej.

Det tar ingen energi alls.
Men jag tar inte åt mig irl heller iof.
Kan bara minnas en gång på rak arm att jag tagit illa vid
det var när en ankagade mig för att fuska. Personen trodde på allvar att jag fuskat och kallade mig det ena efter andra.. fick ångest och mådde jättedåligt. Visst, det var ingen stor grej kanske men men
Här har jag inte märkt något, i annat fall har jag glömt.

Det brukade ta energi. Nu har jag blivit bättre på att välja vem jag umgås med och ignorera folk och ämnen som stör mig. Visst händer det ibland, mest på wow roligt nog.
Förut tog jag åt mig av allt, fick riktig ångest för det. Men nu har jag lärt mig att inte bry mig så mycket över nätet. IRL är det svårare.
Mycket beror på vad som skrives. Är det ett personangrepp på mig, då tar jag åt mig. Sen kan jag ta illa vid om det händer någon annan på nätet.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Tar absolut åt mig, men försöker tänka att de inte vet något egentligen. Men det är svårt
Nej, jag tar inte åt mig på det sättet att jag blir ledsen eller förnärmad eller liknande.
Men däremot kan jag bli irriterad på att någon håller på och beter sig dumt, det finns ju ingen anledning att hålla på och skriva en massa dumt och skälla på folk, det är bara onödigt och om någon gör så mot mig då blir jag nästan alltid bara triggad att hålla på och tjafsa emot. Jag använder aldrig (vad jag vet i alla fall) fula ord, det värsta jag skrivit över internet är saker som "att göra så tycker jag bara är idiotiskt" eller liknande, aldrig direkt att en person är en idiot och heller aldrig några allvarligare ord änså…
Men jag tror att det är lätt att bete sig illa över internet för man tänker inte på att det kan sitta en person i andra änden och bli jätteledsen över dte man skriver… det är lite farligt.
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Ja, oftast tar jag åt mig.. Försöker att inte göra det, men det är inte lätt.

Det beror på hur långt det går. Nån enstaka gån, orkar jag inte bry mig om. Upprepade gånger eller grova påhopp tar jag åt mig av men har lättare att lägga det åt sidan än om det varit "på riktigt".
När det är tjafs på sidan jag är Medarbetare på kan jag ta det personligt ibland. Men oftast försöker jag att inte ta åt mig.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Konstruktiv kritik blir jag inte ledsen över men rena personangrepp blir jag skitförbannad över..Tycker dock att folk som sysslar med angrepp är individer som är små och ynkliga!
Det jag blir riktigt ledsen över det är när folk är översvallande med komplimanger till alla dom inte kan känna sig hotade av .När jag själv lägger ut samma saker så blir det bara"tyst" många många läser tråden för det ser man ju men det blir bara tyst tyst.Sen kan det komma någon syrlig kommentar till slut..Skulle vara trevligt om folk var lite mer ärliga men på ett trevligt sätt!
Kan bara ta exemplet min hemsida..Flera stycken hade lagt ut sina hemsnickrade sidor och alla fick beröm och lite lite tillrättavisningar på vad som skulle kunna göras bättre.Så lägger jag ut min som är gjort av ett halvproffs tillsammans med min son som jobbar som webbdesigner.Vad händer..alla tyckte den va skitdålig…kul när man sen sett va dom rosade senast!!!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Jag blir mest irriterad för stunden. Men jag lägger inte ner större energi på det.
/Maria

beror lite på vad det gäller….
Jag tar oftast åt mig. Försöker att inte ta det personligt, men det är lättare sagt än gjort. Sen beror det mycket på vad det handlar om också.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Kan naturligtvis bli arg, men lägger sällan eller aldrig den tiden/energin på nätkontakt.