Är det bara jag som är ensamm
Känns som jag är den ända som inte har några vänner. Eller vänner har jag fast inte så många och nu känns det som jag kommit upp i den åldern när alla redan skaffat sig vänner och det känns som jag inte hittar några. Är det någon mer än jag som känner så?

jag kan nog hålla med dej till viss del. mina vänner försvann när jag blv ihop med min kille och vissa gick över till att kanna mig för bara hans flickvän istället för deras kompis. det jag har mest problem med som gör att alla får kompisar är att prata om allt och inget. jag kan inte det eftersom jag har svårt att lita på andra människor. men till viss del så kan jag faktiskt hålla med dej. ibland hänger man inte med, vissa stunder har man inte tid och det är då kompisarna väljer att försvinna
Nej, du är långt ifrån ensam om att känna dig ensam.
Nu när de flesta av mina vänner (nära som man brukar umgås med) har fått sambo och barn så hörs vi väldigt sällan. Dessutom är det alltid nått annat som är viktigare eller kommer i vägen.
Jag tycker det känns som om ju äldre man blir, ju svårare är det att träffa "riktiga" vänner.
Det borde finnas "dejtsidor" för folk som enbart är ute efter vänner. Kanske någon vet om det finns?
Sara

facebook har ju en sån lösning om man letar efter något speciellt(typ vänner, relationer m.m.)
Ja, jag har flyttat men har svårt att ta inviter som skulle kunna leda till vänner. Har inte heller någon energi över till den biten, elller att underhålla de få vänner jag redan har. Så ensam är du då rakt inte.
Paulina
Du är inte ensam. Jag har en granne som är min väninna och det är allt. Ingen sambo, bara vuxna barn. Det blir mycket data och teve för mig. Tack och lov för min älskade hund.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Hej du!! Du är verkligen inte ensam om att känna så. Jag känner likadant….
Jag tycker att ju äldre man blir dessto bättre vänner får man, men det är sammtidigt svårare att finna dem.
När jag var liten och vi campa någonstans kunde jag bara dra iväg och hitta en vän bara sådär. Nu är de inte direkt lika enkelt… Man kan inte dra ut på stan och fråga någon som går förbi om vi ska "leka". Tror inte jag skulle uppfattas som riktigt frisk då..Tyvärr!
Men jag har få vänner, men bra vänner nu för tiden. Jag sattsar på kvalitet före kvantitet.. Och dem flesta har jag träffat över iFokus eftersom man har samma intressen och där av börjar prata. Dem som jag faktist har i samma stad är mest festpolare eller gå-på-stan- kompisar.. Dem som är viktiga bor längre bort.
Sen lär man känna vänner genom pojkvänner osv och på något lustigt vis så ses man faktist som "flickvännen" då och det blir inte mycket mer. Gör man slut så finns inte dem heller mer. Om de inte är vänner man lärt känna tillsammans.
Ja de är svårt det där.. Känns lite som tjejer tänker "jag har redan nog med vänner" och är inte intresserade av att ta upp bekantskapen. Men ibland har man tur och finna dem små guldkornen! Och dem ska man hålla hårt i..
Föresten var de en tjej som var ny i Norrköping som skrev på Spraydate till mig om vänskap. Så kan man ju faktist också göra, se om någon nappar. Vi pratade på msn ett bra tag, men nu har hon flyttat igen så..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
På Nya Vänner kan man lägga in "annonser" där man söker vänner i olika städer. Registrerade medlemmar kan lägga upp profiler med info om sig själva. Det går också att skapa grupper (t ex för specifika städer eller intressen) där man kan hitta likasinnade.
Det finns också en sida som heter CityPolarna som fungerar ungefär likadant. Den sidan bygger dock mer på att användarna lägger upp olika aktiviteter i en kalender där andra sedan kan anmäla sitt intresse.
# 8 Tack för tipsen!
Sara