Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2643 ggr
Telefonkontakt
0

OT Själviska hyresgäster...

Jag och min lilla familj ska flytta till ny lägenhet, och vi har försökt att få tagi hyresgästen som har vår nya lägenhet i någon vecka för att höra när han ska flytta ut så vi kan planera inflytt.

Han har inte gått att få tag  alls, hyresvärden har inte fått tag i honom heller.

Men idag så ringde hyresgästen upp min man. Han har tydligen flyttar för FLERA VECKOR sedan…! men inte ORKAT ringa hyresvärden för besiktning.

Fy vad själviskt att inte fixa besiktning. Man måst eju tänka på att det är andra som ska flytta in och planera. Vi hade gärna flyttat typ idag eller igår om det varit möjligt. Eller hellre Juldagen så vi i lugn och ro kunde flyttstäda. Men nej, nu får vi flytta den 1a januari och städa hela natten.

JÄTTEKUL. det är skönt att äntligen ha ett datum att flytta på..

Fy vad jag hatar hyresgäster Skrikandes

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

parsley
0

Smart gjort av honom. Genom att ha er hängande på låset så kanske inte hyresvärden hinner göra någon ordentlig besiktning eller bry sig om att klaga dåligt utförd flyttstädning. Synd bara att ett sådant smart beteende drabbar dem som ska flytta in efter.

Telefonkontakt
0

Han kanske inte orkar måla om fondväggen som har målade utan hyresvärdens vetskap :P

Vi ska höra imorgon om när det blir. Blir väl den 30de eller kanske direkt imorgon. Vi har ialla fall bra kontakt med nya hyresvärden och det kommer nog inte bli några problem för vår del. När vi tittade på den så tyckte hyresvärden att den såg väldigt bra ut, och det tycktevi med

abbis
0

Kan ha varit så att hyresvärden inte lät honom slippa hyra för att ni skulle få flytta in tidigare .Hyresvärden kanske tänkte kanske tjäna en hacka..Skulle inte jag heller lämna lgh i förtid om det förhåller sig så*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tatsja
0

Hyresvärden måste göra en besikning nu och det genast. Se till att få vara med på den och klaga, klaga, klaga.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Susanne
0

De ställen du ska titta extra noga på är under kyl, frys, spis. I kyl, frys, spis, badrumsskåp, avloppen i golvet, bakom elementen.
Alla lampknappar och kontakter ska vara rena. Om det finns skåp som inte går upp mot taket helt ska du kolla där också.
Dessa är de ställen som är besvärligast att få rena i en flyttstäd.
Lycka till med flytten, jag hoppas att ni kommer att trivas.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

martdat
0

dra ut lådan man har plåtar på under ungnen och lyfft ut den om sådan finns, där glömmer de flessta, om du är på hämdhumör alltså, under kyl/frys, listerna man inte ser under diskbänken brukar missas, kolla under handfatet där brukar missas och vara smuttsiga vattenfläckar, aldra överst på skåpsluckorna som man inte kommer åt utan att klättra.. och kolla så han inte repat sönder hela inredningen med svinto,,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Telefonkontakt
0

Jag får nyklarna idag vid 14-tiden, fick jag veta för ett par minuter sedan.

#4 Hyresgästerna får inte vara med på besiktningen och sen så finns det inget att klaga på. Du ska se där jag bor nu, pluggåhl överallt, skitdåligt golv lagt i köket, fettfläckar på tapeten där också, och badrummet behövs totalrenoveras. Så vi får värsta lyxlägenheten nu Flört

Jag berättar om den ser fint ut när jag kommer hem igen. Funderar på att gå en sväng med barnvagnen och lämna lite känsliga små prydnadsgrejer så de inte går sönder på flyttdagen, tror inte att de får plats i bärselen Tungan ute

Jenahbella
0

#7 om du inte får va me på denna besiktning så kräv att de ska göra en ny! man har rätt till att vara med på bisiktningar! så att både ni och hyresvärden kommer överens om vilka fel som finns INNAN ni flyttar in!
men va skönt att ni får flytta in nu :D

Sandra
0

Otrevlig kille som bodde där innan. Men angående besiktning så kan det nog vara så att om man inte får vara med, så får man tillgång till protokollet (det har vi fått vid båda våra flytter inom samma hyresvärd). Då har man rätt att överklaga inom 2 veckor. Allt sånt står nog i era papper när ni får det.

Så det är inte helt självklart att man får närvara vid besiktning när det är hyresrätt.

[Cute]
0

Grattis hur stort flyttar ni till?

Telefonkontakt
0

Jag fick vara med på besiktningen och allt gick jättebra. var någon liten pyttig spricka i en spegel och den ska de byta ut Glad

Vi flyttar den 1a januari. Det är en 2a på 59 kvm. Nu så bor vi i en 3a på 78 kvm, men vi använder inte ena sovrummet då vår dotter är så liten så vi kommer att spara ca 1200 kr i månaden, och det är välbehövliga pengar.

Nu när min man komme rhem så ska vi gå iväg med lite ömtåliga saker och en lampa Skrattande

Jenahbella
0

kalas ju :D

Sandra
0

Va härligt! Gratulerar till nya boendet!

Sara
0

Grattis till lägenheten!

När jag har velat komma in tidigare i en lägenhet har jag fått betala den hyran som var kvar till tidigare hyresgäst. Har någon ändå flyttat och städat klart tycker jag nog att man kan låta den andra komma in utan att behöva betala för det.

Sara

fotokrafs
0

Mysigt med "lyx"lägenhet och lite slantar att spara. Hoppas att ni skall triva bra Skrattande

Sandra
0

#14 Du menar att du ska få flytta in i lägenheten tidigare på deras bekostnad? Det tycker inte jag låter helt rätt. Om de som hade lägenheten redan flyttat, så står de kanske med dubbla hyror. Och då vill man ha betalt för de dagar den nya hyresgästen flyttat in tidigare. De ska inte behöva betala för att du flyttar in tidigare.

Nu när vi flyttade så stod vi med 2 lägenheter som kostar pengar… i 2 mån. Den nya familjen som skulle flytta in i våran gamla lägenhet betalade en symbolisk summa för de dagar de flyttade in tidigare. Både de och vi var eniga om att det kändes mest rätt att göra på det sättet.

Sara
0

# 16 Jag har alltid betalat den hyra det kostar men egentligen så kostar det ju dem inget mer att någon flyttar in ett par dagar tidigar om allt ändå är färdigt.

Allt handlar hela tiden om pengar, jag kan gott tänka mig att låta någon komma in några dagar innan om jag ändå är färdig, bara för att vara schyst.

Sara

Sandra
0

#17 Jag förstår hur du tänker. Men jag o min sambo har varit i den sitsen precis att stå med dubbla bostäder. Det vill man inte gärna göra för det är sjukt dyrt. Ska den nya hyresgästen då komma in tidigare så vill jag faktiskt ha betalt. De som flyttade in efter oss denna gång fick köpa våran nya diskmaskin också, för den fick inte plats i nya lägenheten.

Det är inte så att vi suttit i räknat ut på öret direkt. Mest en symbolisk summa. Nånting tycker jag att man kan ta.
Men jag förstår även hur du tänker också.

Telefonkontakt
0

Om det handlar om max en vecka så spelar det ju ingen roll, men däremot en halv månad eller så.

När vi flyttade från en 1a vi bodde i, hyrde i andra hand så hade vi dubbla hyror i 1 månad och tjejen som ägde lägenheten skulle sälja den hade visningar och grejer under den månaden vi inte bodde där men betalade hyran. Det var lugnt för mig, men jag blev däremot sur när hon skulle stressa in med grejer där innan vi ens hade flyttstädat klart. Men inte krävde jag att hon inte fick använda lägenhten under den månaden för det (1 och en halv va det visst när jag tänkte efter). Men vi lämnad einte nyklarna förens senare då vi fick betala för en del sanering efter att vi hade haft husdjur..

---

Nu har vi flyttat. Känns jättebra, men i förra lägenheten så hann vi inte städa till besiktningen som var imorse, så vi måste göra om. Jobbigt.. Vi har till den 8de för då ska de börja renovera till nästa hyresgäst.. Lite tur i oturen Obestämd

Sandra
0

#19 Men nu slipper ni stressa med städningen iaf. Om man ska se det positiva i det hela =)

Kul att ni trivs i den nya lägenheten. Visst är det skönt att kunna "börja om" på nåt sätt när man flyttat? Älskar den känslan!

Susanne
0

GRATTIS!
Vad härligt med ny lya. Hoppas ni kommer att trivas bra.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

skrollan
0

ojoj, att flytta härifrån blir inte billigt med alla djuren vi haft. Skäms
När vi flyttade in drog dem av ca 1500 för att tidigare hyresgäster ej städat noga efter sig. Är inte säker på att dem gjorde en besktning, så pappa sa att vi skulle fotografera lägenheten så dem inte kan anklaga oss för hål i väggen eller rivna tapeter. Men dum så glömde vi det.
Men fick höra att våran lägenhet är skriven som renoveringsobjekt, så vi spar det tills vi flyttar, så djuren inte skiter ner ett rent golv som vi sedan får pröjsa =/
Vill bo i huuuus!! :)