Hittade porrbilder i en gömd mapp
Jag ska köpa en kanin, så jag skulle spara ned en bild på den på datorn. När jag trycker på "Spara bild som…" så kommer jag in i en mapp som heter Blablablabla och är undangömd som tusan, går knappt att hitta manuellt. Där fanns bilder på unga tjejer både med eller utan kläder med sexuella anspelningar. Vissa tjejer såg inte ut som mer än 14-15. Hälften var hemmatagna foton å nåra på porrstjärnor.
Vet inte hur jag ska klara detta, vet inte hur jag ska kunna känna mig tillräcklig igen. Kommer inte kunna visa mig naken på länge, än mindre ha samlag. Hur ska jag hanskas med detta??
Fråga honom rakt ut!
Säg att det stör dig att de är så unga och fråga varför han gömmer mappen.
Sara
# 1 Gjorde precis så jag ochså när jag kom på. Fick veta att det inte4 var fel på honom. Vi lever inte tillsammans idag.
# 2 Men det var väl bra att du fick reda på det tidigt och inte behövde lägga mer tid på honom?
Sara
Jag tycker oxå att du ska fråga honom om detta, allra hellst när det rör sig om så unga tjejer.
Var det hans* dator?
Att en del killar har porr på datorn är väl inte överraskande? Att killarna gömmer undan mappen är väl heller inget konstigt, speciellt inte om han låter andra använda datorn?
Är ni ihop? Hur länge har ni varit ihop? Pratat med honom om det?
*om det nu är en han vill säga

Killar brukar säga att de tycker det är roligt att kolla på sådana bilder, men att det inte betyder någonting, och att de föredrar sin riktiga tjejs kropp.
Kanske är det något man som tjej får acceptera, att killar kollar på sådana bilder eftersom det ändå inte betyder något för dem. Varför man nu ska titta på sådant som inte betyder något för en?
Har du råkat hitta bilderna på hans dator eller är det er gemensamma dator? Är det är gemensamma dator så tycker jag att att bilderna ska bort, eftersom du kränks av dem. Är det hans dator kan du ju vara lite småfräck och helt enkelt radera mappen.
#6 Jag tycker inte man ska acceptera!
Min kille såg på porr nån gång när vi nyss blivit ihop men sedan jag sa åt honom att jag inte gillar det och att han får se på mig om han ska se så har han slutat.

om bilderna är på vad du ser är 14-15 åriga tjejer så tycker jag verkligen att du ska säga att du inte accepterar det! varför ha bilder på "barn" liksom, om han inte sj är 14-15 år gammal då. annars är de pedofilvarning för min del..
om man verkligen gömmer en mapp för att man är rädd att nån ska se så är de nått som är väldigt fel, o de skulle inte jag acceptera iaf. o definitivt int eom de är hemmatagan bilder på andra tjejer eventuella tidigare flickvänner! dom ska bort, punkt slut!
Qui dormit, non peccat

Jag har inget emot porr, kollar på det själv men 14-15 åriga tjejer? Det skulle jag inte vara ok med. Prata med din man.
Sen så tycker jag att det är synd att du inte känner dig tillräcklig pga porr. Den har ingenting med dig att göra, alla har rätt till sin egen lust och egen tid. Jag kollar tex på lesbisk porr ibland då jag är bi men jag saknar ingenting i mitt förhållande och jag är väldigt nöjd med mitt sexliv.

kommunikation är allt! Jag och min pojkvänn pratar om allt som stör oss och de löser alla problem skulle jag villja säga.
Jag har sjukt dåligt självförtroende orkar inte se mej själv i spegeln vissa dagar. Min pojkvänn kollar på porr, men faktiskt så stör det mej inte ett dugg, eftersom att jag vet att de är mej han vill ha. Han är väldigt noga med att berätta det för mej varje dag.

som majoriteten skriver. prata med honom.
det var ju som sagt så unga tjejer också.
fråga varför han gömde mappen om de känns jobbigt, men kom ihåg att samtidigt är det kanske inget man skyltar med (att man ser på de). så det var därför han gjorde de..
min sambon tittar på porr. mig gör det faktiskt inget. jag vet att de är film och sen är det en annan sak i verkligheten. jag skulle aldrig förbjuda han att göra de. så länge det inte skadar någon annan så gör de som sagt inget.

Jag resonerar så här: Jag är inte intresserad av porr, jag tycker att det är trist och ointressant. Om min man /kille är vill titta på titta på sådant så får han göra det så jag inte lägger märke till det och se till att inte barnen kan komma åt det. Tycker det är ärligare än att han lovar mig att aldrig titta på porr och jag kommer på honom med att göra det. Ska han hålla på får han sköta det diskret.
# 2 länge å länge? Vi var gifta i 25 år.
# 13 Oj, men ni kunde ju fortfarande vara ihop nu om inte det hänt. Nu har du ju en ny chans att hitta en man. 
Sara
# 0 Jag har inget alls emot porr i allmänhet så jag struntar i om min blivande skulle kolla porr i normala doser.
Däremot tycker jag inte om faktumet om tjejerna är så pass unga. Men så kollade jag din profil och där står att du är 18 år. Din pojkvän kanske inte är så mkt äldre?
Sen så behöver ju inte tjejerna vara så unga. Ålder är alltid svårt att bedöma.
Sara

även om tjejerna du bedömde vara 14-15 år är äldre och i myndig ålder så är de fortfarande äckligt..just för att de ser unga ut..
Qui dormit, non peccat

Oavsett om du är 18 år eller varit gift i 25 så måste du ta ställning til vad du ska göra.
Han har kränkt och förolämpat dig genom att ladda ner de där bilderna och sparat dem på sin dator.
Kan du lära dig att leva med det och fortsätta att vara tillsammans med honom? Annars gå.
Även om de sparade bilderna försvinner ur datorn så finns det fortfarande möjlighet att titta på porr för honom, på ett eller annat sätt.
den här frågan kommer upp såå ofta. Varje gång blir jag skrämd över hur otroligt dålig självbild alla tjejer har, samt hur hårt man tar på dessa saker. Hur man kopplar en porrbild eller film till hur ens kille inte älskar en eller tänder på en själv, kan jag inte förstå. Att min karl skulle se porr ser jag som ett friskhetstecken =) Han är rätt smidig om saken, så jag har aldrig märkt eller sett något, men räknar med att det finns både det ena och det andra. Om det sedan är något lite speciell läggning stör mig inte heller. Själv tycker jag det är upphetsande att se dominans och väldigt hårt tilltaget sex och dyl, men vill ändå inte ta in det i mitt eget sovrum. Fantasier är nyttiga!
Sedan finns givetvis gränser, hade han haft bilder på 5åringa pojkar så hade han åkt ut innan jag hann stava till pedofil.

#18 jovisst porr är en sak. jag tittar inte sj, men jag vet att killen gör det. jag har ledsnat på porr totalt..själdöda bimbosar som kåtstönar med opererade kroppar.. nej tack! inte undra på att en del killar har knepig kvinnosyn! o de partnern tittar på, de gillar partnern ju på någon nivå, känner man att man inte kan leva upp till det så förstår jag att man känner sig otillräcklig.. synnerligen om man är lite osäker på sig sj. men så finns de som jag som inte gillar porr för att de är så falskt o genomskinligt=)
men fantasier är viktigt! sj gillar jag att läsa lite snuskigare historier, man kan fantisera bättre då=) som man sj tycker liksom, helt fritt!
men om han skulle ha hemmatagna bilder på andra tjejer eller tidigare flickvänner så skulle jag bli sur! och om han skulle ha bilder/filmer med småtjejer som ser ut som 14-15 år så hade jag raderat dem.. all eventuell pedofilmaterial är jag emot!
Qui dormit, non peccat
#19, visst. Men om man är 19 år (som tjejen verkar vara, om man antar att han är likålder) så anser jag inte att 15 är pedofili. Sedan vad jag förstår var det inte ex och dyl, utan bara nakna bilder på folk som dom tagit själva, så stör det mig inte alls. Det ser jag snarare som nyttigt att inte bara se på riktiga porrskådisar. Det är ju bara vanliga människor! vad bra om han gillar det! Sedan rä det ju så att om man ska ladad hem porr (bilder/film) är det ju inte allt för sällan att man ramlar över hemmafilmat. Jag tycker nästan det är lite roligt, det är mer verklighet i det hela.

#20 de är en fin gräns de där med ålder.. som jag ser det då, är man över 18 så håller man sig undan småtjejer som är under 15 iaf! men de är min åsikt alla behöver inte hålla med
på det viset tänker jag lite annorlunda, säg om min kille skulle ha bilder på någon som tagit dem hemma så gillar jag inte det. just för att en "vanlig" person kan man träffa o de blir en helt annan fantasi för min del iaf. en porrstjärna är ju ouppnåerlig, en sån kan man typ aldrig träffa eller se som granne! de kan ju hända men de är mindre troligt iaf.
Qui dormit, non peccat
Vad man accepterar och inte acceptera är ju olika. Jag har inget problem* om killen har porr på datorn. Tycker inte alls att han kränker eller förolämpar mig. Sen det där med ålder, jag är jättedålig på att se hur gammal någon är.. så länge det inte är pedofilbilder.
Sen kanske jag är lite konstig men jag stör mig inte heller på om killen har kvar några nakenbilder eller filmsnuttar på sina ex.
*Okej problem kan väl uppstå om killen skulle vara porrberoende eller något