Ha sex så barnen hör det?
Anser du att det kvittar om barnen hör då ni har sex? Eller ni vill inte att dom ska höra det?

har inga barn, men jag minns att de inte var så skoj att höra sina föräldrar ha sex när man var liten! nu bryr det mig inte=) så jag skulle nog se till att inte störa mina barn när jag får egna. samtidigt så kommer jag naturligtvis vara öppen med vart de kommer ifrån, o hur, men inte så detaljerat om själva sexdelen förrän de blir äldre.
hade en väninna som blev så arg på sin mamma o pappa när de var lite för högljudda så hon skrek åt dem att vara tysta o slängde igen dörren. ja hoppas mina barn slipper säga så åt mig=)
Qui dormit, non peccat
Klart att jag inte _vill_ att de skall höra det.. jag är lite blyg, så jag vill inte att _någon_ skall höra det egentligen.. eller jo.. den jag är med då…
Men jag finner det opraktiskt att springa ut i en stuga i skogen med henne varje gång :-S
Jag kommer också se till att barnen inte behöver höra.
Man kan faktiskt vara tyst.
Sen när dom blir äldre kommer jag självklart vara öppen om sex, prata om det. Men att höra sex får de vänta med till dom har det själv.
Har inga barn, men jag skulle inte vilja att dom hörde om så var fallet. Illrarna däremot har vid ett flertal tillfällen varit lite väl närgågna där vi inte har velat ha nyfikna nosar.. :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#4 Klarar inte av att vår hund är i samma rum ens hehe
Okej, du har inte barn själv alltså…
Vi återkommer och ser om du har en annan åsikt då, eller om du faktiskt, som vissa faktiskt lever i celibat de första två åren. Det är sällsynt, men det förekommer. ;-)
Jag kommer inte ha en annan åsikt.
Jag känner mig själv och min sexlust.
#5 en hund kan jag förstå! Dom har så genomborrnade och förstående blick.. illrarna sover i regel men tycker mest det är spännande när det är så mycket naken hud på kalle så Kallestackarn blir ibland lite nervös då jag skrämt upp honom om att Triton vill åt hans pung!! :D
Sajtvärd på Iller.ifokus
#8 hahaha 
Det är väl närmast att räkna som tidelag då… oralsex med en iller är nog inte det mest upphetsande kan jag tänka, men andra kanske har en annan åsikt.
Illrar kan man ha i bur eller ett annat rum under sådana tillfällen, de kan ju faktiskt skadas annars. Anser jag.

#10 man har inte illrar i bur..
Qui dormit, non peccat
Jag vill inte ha sex så barnen hör det. Tycker inte heller att de ska behöva höra det.
Va? Du har det kanske inte, men jag kan nog komma på ett antal som har det.
Jordbruksverkets normer för bur för tamiller är väl ca 5 kvadratmeter, om jag inte missminner mig.
Återigen.. åsikter som faktum… arbetsamt. Vad har du för rätt att säga att man inte har iller i bur?
Oavsett är det väl bättre att ha dom i bur än att de skadas av sex.

Jag tror helt ärligt att våra barn aldrig hörde oss ha sex då vi bodde tillsammans. Vi hade (jag bor ff kvar) ett hus med källare så vi löste det ofta genom att hålla till där nere.
Sen om barnen roade sig i källaren typ spelade dator så kunde vi ta en snabbis på toan uppe. Finns många lösningar utan att barnen behöver få höra.
En vän till mig har inte sex med sin nya sambo den veckan hennes barn är där.
Och själv är jag bara mamma den veckan barnen är hos mig. På min singelvecka kan jag roa mig… 
#10 what? Tidelag för att en iller kommer fram o nosar på naken hud (en kropp består av mer saker än könsorgan där man inte vill ha en iller. Då skulle man nästan kunna klassas som pedofil om ett barn tar en på bröstet också??)
#13 Jag säger att man inte har illrar i bur av samma anledning som jag säger att man inte har katter i bur.. Skulle inte stänga in en katt för att jag har sex.. Sen har jag svårt att se hur illrarna skulle skadas när vi har sex!? Skulle som sagt mer tro att det är någon av oss (läs Kalle) som får sig ett bett av Triton. Han har svårt att låta bli naken hud- speciellt benen.. :)
Vi är inga vilddjur när vi har sex och det är inte svårare än att lyfta ned en iller som hoppar upp i sängen och ska mysa i håret mitt under akten.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#14 Javisst finns det sätt att undvika det på. Man får ju tänka lite 
För mig sitter en stor del i min njutning i att inte begränsa mig. Jag vet att jag komer ha svårt med sexbiten om/när jag blir mamma. Att inte ha tiden och orken till det, och att vara tyst för att inte ungen ska höra och göra det i skymundan osv osv.
Men, jag tycker att man visar lite hänsyn för ungen. Den ska inte behöva höra oss ha sex, eller se det för den delen. Men övernitisk kommer jag nog inte att vara. Hör den så hör den, men jag har iaf försökt att förhindra det.
Paulina
Det var du själv som blandade in Kalles pung… inte jag :X
#18 Japp, men det var du som sade "tidelag", vilket enligt min mening var långsökt och lite.. knasigt.
Paulina

#13 ja enligt jordbruksverket så ska man ha en bur på 5 kvadratmeter åt en iller. sen ska den utökas beroende på hur många illrar man har. är fullt medveten om reglerna. jag har ingen iller. däremot känner jag många som har iller o de flesta har illrarna lösa som katter. så ok, man brukar inte ha iller i bur.
Qui dormit, non peccat
Hahahaha, tidelag! Snacka om att överdriva allt till sin spets!
Lugna ner dig.
Och är man en bra illerägare har man inte illrarna i bur. Det trivs dom inte med.
#18 att få ett bett i pungen är väl knappast samma sak som tidelag? O om någon skulle komma åt och nosa på pungen skulle väl inte det heller va samma sak som tidelag? Då skulle många som har en hund ligga risigt till, hur ofta händer det inte att hundar nosar människor i skrevet!?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Små barn och bröst är en helt annan reaktion och reflex, samt instinkt, men det är absolut inget fel att visa barn som inte ammas av en att man kan hålla fingrarna borta, om man finner det obehagligt. Bryr man sig inte så är det ett sätt för barn att finna närhet och trygghet. Inte att jämställa med en iller i skrevet precis :-/
Njae.. om man låter en iller nosa en och nafsa på könet ;-) Det var vad jag sade.. eller hur, om du tittar efter.
Om någon oavsett art eller ras börjar nosa och nafsa där, visar jag bestämt var gränserna går…
#23 Ingen har påstått att dom låter ett djur hålla på?
#23 som sagt- om du läser mitt inlägg #4 så ser du orden "där vi inte har velat ha nyfikna nosar". Och Och för att göra det klart- nej- varken jag eller min pojkvän har någonsin låtit någon av mina illrar nosa eller nafsa frivilligt på någon av oss!! (det är absurt!!) Och skulle dom komma åt ett så härligt ställe som pungen på Kalle så skulle han nog inte tllåta att illrarna kom i närheten av honom ever again! De har inte gummitänder direkt… :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
hehehe… nej, de kan bitas ganska rejält.

Jag tycker att barnen inte ska höra när ens föräldrar har sex. Det känns fel. undantagsvis om det är en liten bebis som är under året, men man behöver inte låta så jäkla mycket ialla fall, oavsätt hur gamla barnen är.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag tycker att barnen ska få slippa att höra att mamma o pappa har sex. "Alla andra kan ha sex men mamma o pappa…" Det är normalt hänsynstagande.
Sedan pratar de flesta om små barn som eg. kanske inte fattar så mycket. Det är värre att ha tonåringar hemma som aldrig går och lägger sig…
/Maria
Jag hade en kompis som såg sin mor ha sex flera gånger och hörde det, jag va där en gång till och med.. Att hon inte skäms?! Men hur som hellst, tycker inte att det är ok att ha sex i samma rum som sitt barn eller så att dom hör avsiktligt (misstag kan hända). Tycker faktiskt inte att det är ok att göra så emot någon, om inte alla är med på de?
Själv kan jag inte ha hunden i samma rum när jag har sex, han får vara tillfälligt på balkongen eller någon annanstanns (inte för att han lider, för han är mer än gärna på balkongen då han tycker det är varmt inne). Och jag kan inte heller ha sex i samma rum som någon annan eller när jag vet att någon hör. Kunde knappt ha sex när jag hade hamster, råttor eller möss och jag visste att dom kunde se (larrvigt, men ändå).
Så nej, det är inte ok för mig!

Vad det gäller djur och sex så är det i många fall så att de ranghöga djuren parar och de ranglåga får låta bli.
Ang det här med att ha illrarna i bur så tror jag att denne menade att man kan ha dom i en tillfällig bur under sexet, iaf det inlägget jag läste (har inte läst exakt hela tråden), och det är lagligt att ha iller tillfälligt i bur. Självklart ska inte en iller bo i bur, och inte heller ska man gör det till någon vana.
#31 Nyfiken, som vanligt, men vart står det att man tillfälligt får ha iller i bur? (Dvs en som är mindre än lagkrav på 5kvm och inte under transoprt) Kanske får jag lära mig något nytt =)
Paulina

#31 jasså, trodde inte att an fick ha iller i en bur alls som inte är minst 5kvm stor?
Qui dormit, non peccat

Tycker inte att barn ska behöva höra det. Tycker inte att barn över huvudtaget ska behöva komma i kontakt med sex tidigare än de behöver. Jag hittade en porrtidning när jag var liten, och det "skadade" mig verkligen, man fick "kontakt" med sex alldeles för tidigt…
#32 33, iaf när jag skulle ha iller, men det vart ju inte så, så kollade jag upp allt det där, mitt rum va tillräckligt stor för att ha en iller i, och så fick man ha iller i en större bur tillfälligt, dvs en kortare stund. Vadför har då vissa sinna illrar i transportburar ibland för?
Nej, inte vet jag, men det va vad iller.ifokus sa till mig iaf.
#35 Jag tror att det blivit fel någonstans. Enligt lag är det 1*5 meter och 1 meter i höjd som är minimimått. Under transport av djur gäller andra regler. Ingenstans i lagen står (vad jag läst) att mindre bur är tillåtet ibland. Sen vad folk gör och vad lagen säger är inte alltid samma sak.
Jag har mina i transportburen ibland - då jag transporterar dem. Att förvara dem där är inte ok, och jag vet inte någon som gör det heller.
Paulina
Sex så barna hör det? Nej, Sex är något privat mellan två människor och barnen tror i sin enfald att mor och far aldrig har det. De gånger vi hade sex så såg jag till att de sov och att dörrarna var stängda, sen inga skrik.
Barnen skäms om de kommer på sina föräldrar. Andras går bra, men inte deras egna. Skillnad när barnen är vuxna och har flyttat. Då kan man prata om det på ett annat sätt.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#36 Hmm, jaja. Det va iaf vad dom sa, och att ha illern tillfälligt där tex när man har sex för att slippa he med dom anser inte jag gör någon skada. Finns ju oxå dom som kör med "time out"er, och låter dom vara där när dom har varit riktigt dumma så dom får skämmas. Men nu va ju inte riktigt de denna tråd handlade om.
#37 Jo, jag har snackat med mamma om sex, inte för detailjrikt, men vi har snackat om det. Men jag skulle må piss om jag såg eller hörde minna föräldrar. Tycker bara att det är respektlöst utav föräldrar som inte bryr sig i att dom ser eller hör. Men som jag skrev tidigare, misstag kan ju ske, att dom vaknar och kommer in eller något.

Jag har själv intr barn, men någon gång kommer jag väl få ;)
Men mina barn ska inte höra när jag har sex, fan, jag kommer så väl ihåg hur äcklad jag blev när jag hörde mina föräldrar!
Det är ju så att man kan höra andra ha sex, men föräldrar är tabu. Inget barn/ungdom vill tänka på att föräldrarna har det. Att kompisens föräldrar gör det, är en annan sak, men absolut inte ens egna.
Även detta att hålla i handen när de går ut och ger varandra pussar och kramar, vet jag mång ungdomar som störs sig på. Deras kompisar tycker det är gulligt, men inte barnen. De skäms ögonen ur sig och tycker att pärerna är pinsamma.
Ändå är kärleken vacker.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?