Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2408 ggr
emsems
0

Om att tappa förtroende för världen

Jag insåg just en sak när jag skrev ett inlägg i tråden "Dessa tjejtidningar". Jag har nog helt tappat förtroendet på världen. Hoppet är ute.
Jag vet att om jag läser en text så är det antingen en köpt text som är påverkad av något företag så det egentligen mest liknar en annons, eller så är det skitsnack (det är iofs skitsnack i båda fallen). Är det inget av det, så finns en hake i slutet av texten där allt avrundas så fruktansvärt att poängen försvann "HON KNARKAR!" och i slutet av texten "och det var sista scenen i filmen Knarkaren som komme rpå bio i vår".
En annan lurengrej är alla saker som säljs. Är det inte höjt pris innan rean eller gömda avtal i mobilabbonemanget så är det en ren miljödöd eller barnarbete. Skänk pengar till röda korset, jättebra! Men då får dom pengar, och lär sig inte själva att arbeta, så det är fel ändå.
Vad engagerar folk? Jo, vem som vinner Lets Dance eller hur många kalorier det är i en banan.
I överlag verkar människor anse sig vara smartare än andra, men i 99% av fallen är ju faktiskt den ene dummare än den andre. Ytliga fenomenet är en till grej. Köp detta, gör detta och var så här. I år är det inne att vara självständig och smart, nästa år att vara blåst och alla vill vara modeller. Inser ingen att alla Top model-tjejer är arbetslösa och hånade världen över? Men tydligen vinner alla som tycker något, även om det är kasst. Se bara på Blondinbella.
Om någon har en åsikt som står ut, så är det bara för att få uppmärksamhet.

Är det bara jag som gett upp?

emsems
0

"Ta det med en nypa salt" borde bytas ut mot "släng ett saltkar på det och doppa det i döda havet för att sedan djupfritera det i saltlösning"

hus-musen
0

håller med fullständigt! räcker inte med vanligt bordsalt, de krävs vägsalt!

Qui dormit, non peccat

ChristineL
0

Inte alls dumt skrivet, jag håller helt med! Tummen upp för dig, Emma!

Aviendha
0

Haha, jag har aldrig haft hopp för världen i storhet ;)

emsems
0

När jag gick hem igår, arg över hur världen blivit (alltid varit?) och berättade mina åsikter för karln, så känner jag igen mig i något en vän en gång sa "Emma, du är så jävla cynisk!"

hus-musen
0

hmm cynisk eller sanning? beror alldeles på  hur man tolkar det=)

Qui dormit, non peccat

fotokrafs
0

Lite krasst..

Man behöver inte se programmen, läsa tidningarna och bloggarna. Man behöver inte köpa saker bara för att det är rea, köp det du behöver när du behöver det istället. Och när du väl köpt det räkna med att den går sönder dagen garantin gått ut. ;)

Men sen är jag varken kändiskåt, modeslav eller shopaholic. Inte heller är jag "smartare" än andra, för till allmänbildningen hör ju att hänga med i kvällstidningsträsket och dumburksutbudet.

emsems
0

jag brukar säga att jag satsar på triviakunskaper. killen skämdes när jag trodde salming spelade hockey och salomonsson (?) åkte skidor… eller var det tvärt om? jag sa att jag vet inte det, men det behövs ju inte, för det vet ju alla andra… jag vet istället saker som hur stor vinst Stora Enso Oy gjorde i fjol, och så kan jag ge en timmes genomgång av iprincip vad som helst gällande hästar eller näringslivet… =) Trivia!

hus-musen
0

#8 haha hmm jag vet att de finns ett skidmärke som heter salomon iaf, för sånna skidor hade jag när jag var liten! så de verkar ju logiskt om salomonson åker skidorSkrattande

sj kan jag hålla ett föredrag om fraktaler,råttor,religion, psykologi, böcker o författare, o lite allt möjligt!

men kommer nån o vill prata politik, geografi, mode, smink eller vad som hänt på tv (som alltid verkar vara idol eller nått annat skräp) så kommer jag till korta för de intresserar mig inte för 5 öre..

Qui dormit, non peccat

Aviendha
0

#8 Där håller jag med dig! Älskar udda fakta om saker, som hur länge en lungfisk klarar sig utan vatten ;)

Karmatarerskanise
0

Jag har fått lära mig att all information är bra Flört