Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 4349 ggr
emsems
0

dessa tjejtidningar...

Jag läser sällan tjejtidningar (glamour, cosmo, veckorevyn m.m). Varje gång jag försöker blir jag galen. Vad är det för människor som på allvar gör dessa tidningar? Det är inte det att jag inte läser, jag läser 3 dagstidningar om dagen, samt på nätet och utöver detta prenumererar jag på flera heminredningstidningar och arkitekttidningar. Men tjejtidningar. Jisses. Köpte en Glamour i veckan av ren tristess (eller snarare i väntan på tristess som aldrig kom). Det är det vanliga, några kassa krönikörer blandat med makeuptips som drar alla över en kam, modetips som inte en människa har råd med (handväskor från ca 19 000 m.m) och så konstiga antaganden om män. Det jag tänker är "Har dessa människor aldrig haft en man? Har de inga vettiga män att fråga? Samt, ska man verkligen skriva om saker man inte vet något om?!"
Ett exempel är en text som handlar om killens största "Nej". Vad man inet får göra med en kille, eller vad man ska göra. Ett av tipsen var att alla killar gillar att man tar i pungen eller mellangården eller anus när de ska komma (men man ska fråga först). Ett annat tips; De gillar inte när man kommer högljutt utan man ska komma tyst. Jag frågade min karl, han var tvärt emot båda påståenden. Löjligt. Istället för att köpa mig en timmes nöje, inser jag mer och mer efter varje bläddring att jag köper mig okunskap. Försökte mig på Allt om mat istället, för jag gillar att laga mat och kollar alltid efter nya recept. Gjorde två stycken och ingen av recepten stämde. Slängde tidningen. (Slå på ungen, koka pastan, rör ihop X, X och X, servera. Vad fan ska ugnen på för då?!)
Så nu undrar jag;
-Vad läser ni för tidningar och varför?
-Vad läser du absolut inte?
-Finns det någon seriös damtidning som är bra skriven, vet vad den snackar om och har intressant innehåll som inte handlar om hur jag kan sno min kompis kille eller hur jag kan tappa fem kilo på två veckor?

hus-musen
0

haha nej tack inga tjejtidningar för mig=) de är så patetiska o innehållar alldrig något av värde för min del!

jag gillar

• korsordstidningar! helt klart favoriten=) gärna Krysset=)

• mattidningar, sitter gärna o bläddrar igenom sånna! har ingen favorit direkt utan de blir som de blir. man kan få bra tips ibland på maträtter o kryddningar!

• biltidningar o motorer.. eftersom jag är motorintresserad och gillar fakta=) o drömmer gärna om en del snygga motorer, allt från en mullrande V12 till ettriga små japsareFlört

• serietidningar! nyaste favoriten är Nemi!

• och så gillar jag vetenskapstidningarna, åtminstonde de som har bra fakta i sig=)

jag gillar inte

• alla dessa tjej- och tanttidningar.. funkar som underhållning om man är på fyllan men inte annars.. ibland tror jag att artikelförfattarna är höga som hus eller totalt omedvetna om verkligheten!
  • sy och sticka tidningar.. fattar aldrig vad de står i beskrivningarna..

Qui dormit, non peccat

freemark
0

Ett annat tips; De gillar inte när man kommer högljutt utan man ska komma tyst.

haha, det där är ju bara pinsamt.

Läser inte heller några tjejtidningar. Jag undrar om det finns Kvinnor som följer alla dom där råden. Jag undrar hur bra man kan må om man läser dom då allt verkar handa om hur man blir snyggare, smalare och gör sin man lycklig för herregud, man kan ju inte duga som man är.

Läser inte så många tidningar då det blir mest online comics men Nemi. :)

emsems
0

#1, åh korsord kanske vore något! Jag har försökt mig på hästtidningar (motsvarande biltidningar!) men de är sällan skrivna för dem som har lite koll redan. Det känns liksom lite ovärt att lära mig hur man rider en skänkelvikning när man kunnat göra dem i 10 år… Samt att de ofta är dåligt skrivna. Jobbade lite åt Ridsport tidigare, men anser mig inte ha tid längre. Läser ibland "Larson" men jag gillar nästan bara Gary Larsons och inte allt annat skräp i den… Blir lite dyrt att kpa tidningarna för bara några få sidor.. =)

Musiken
0

Laser sallan tjejtidningar om de inte har nagot intressant reportage i dem (vettiga reportage alltsa om viktiga saker, inte sex eller smink eller liknande).

Sa jag laser garna vetenskapstidningar, somnadstidningar (tycker om att sy) och ICA Kuriren nar jag ar hemma i Sverige.

hus-musen
0

#3 ja prova korsord! finns massor av olika varianter, o olika svårighetsgrader=) ett tips är att inte hoppa på de svåraste på en gång, man ger lätt upp då!

mm håller med, en del tidningar verkar inte vara riktade till folk som faktiskt kan något om ämnet.. vissa serier kan du läsa på internet istället eller beställa hem samlaralbum=)

Qui dormit, non peccat

fotokrafs
0

Inga tidningar. Skulle jag läsa något vore det en vetenskapstidning eller historia kanske.

Enda "tjej"tidning jag läst var nog Darling för 10 år sedan? Men efter några nummer tröttnade jag på den också.

parsley
0

Vem läser tidningar när man är full (förlåt)? Jag tycker det var så himla roligt. ASG.

Köper Hemmets Journal och Allers ibland (eller får av mamma som har fått dem i sin tur) om det är någon handarbetsbeskrivning jag vill åt. Vill inte påstå att jag lusläser allt i dem, men ofta är personerna i reportagen påfallande sympatiska och normala. Det känns inte som om de tidningarna vill "uppfostra" mig. Jag får vara som jag är och behöver inte bygga om köket för 250.000 kr eller köpa en handväska för 25.000.

Har du testat Hennes och Amelia? Dom är ju lite mer "städade". Hennes är jag för gammal för, så den har jag egentligen aldrig läst,  och Amelia försöker uppfostra mig och då blir jag trotsig.

Brukar läsa Nostalgia, Classic Motor och Antikbörsen (som heter något annat numera), tidningar som herrarna i familjen håller sig med.

Kreativa Kvinnor, Panduros senaste och danska designers delar av sig av sina mönster. Min favoritverklighetsflyktstidning.

Skriver i en del föreningstidningar och dom brukar alltid vara roliga att läsa (inte just pga min medverkan, kanske). Föreningen omfattar ju ett intresse man har och ofta känner man ju skribenterna som medverkar i tidningen.

fotokrafs
0

"Slå på ungen, koka pastan, rör ihop X, X och X, servera. Vad fan ska ugnen på för då?!"

Du läste fel, du skulle ju slå på ungen, inte ugnen. Verkar inte vara en vidare bättre tidning för det.. :P

Aviendha
0

Jag läser inte längre dessa, om inte för sexspalten då, vilken är konstigt underhållande. De lockar med stora sexreportage om hur man ska gå tillväga för att bli "bästa älskarinnan" men jag inser att det är bortkastade pengar och att jag själv skulle kunna knåpa ihop bätte (i eget tycke då)

Blir det tidning (förutom dagstidning) så är det snarare Illustrerad Vetenskap eller Gasoline/Wheels som man snor av killen.

emsems
0

Menar givetvis UGNEN =) Blir lite skillnad kanske! Haha, oavsett skulle man nog bara slå på ugnen för miljöns skull Flört

SLennartsson
0

Jag håller med! DYNGA!

Jag köper faktiskt bara korsordstidningar (eller pyssel ö.h.t.).

hus-musen
0

#7 haha jo prova läs sexsidorna, göra nått dumt frågetest om sex eller nåt annat komiskt när du har tagit nån cider eller grogg så blir de mycket roligareFlört

Qui dormit, non peccat

parsley
0

Inte klokt vad mycket fantastiskt vidriga tidningar det finns. Dessutom ska dom vara normgivande på något sätt. Man ska klä sig i svindyra kläder och sno kompisens kille (jag höll på att skriva sno killens bil, vet inte vad det är med mig idag)

Vi går nog bättre hem hos grabbarna om vi läser biltidningar istället för att läsa taskiga sexråd och köpa handväskor i 20000 kr klassen. Då har vi ju lite att snacka med dom om i allafall. Glad

# 9 Du får dela med dig av dina kunskaper. Den här tråden är inte bra för mig.

juliapettersson
0

Aha, då blir jag ensam om att gilla tjejtidningar då :P

Köper ofta SOLO, den tycker jag är bäst i djungeln av tidningar… Gillar att läsa om just sex & smink.

Annars läser jag ICA-kuriren (vuxenpoäng!), väldigt mkt läsvärt och lätta recept.

MimmieM
0

De ända jag läser i tidningsväg är "Illustrerad vetenskap" och "historia".

Det borde vara skottpengar på Ebba Von Sydow Tungan ute

Jag själv skrattar åt eländet, men det värsta är ju att det finns otroligt många människor som läser dessa tidningar slaviskt och ser det som rena fakta (läs bibel). Det är ju inte konstigt att det är hysteriska ideal och vrickade verklighetsuppfattningar där ute egentligen. Min åsikt är att sådana tidningar enbart förstärker skillnaden mellan könen  och sprider okunskap, sexism och värdelösa "test".

Carpe Diem

Mammzing
0

Usch! Mitt dåliga samvete med tidningar, blir alldeles för många : Lantliv, Sköna Hem, Drömhem och trädgård, Land, Leva och bo, Vävmagasinet, Maison, Femina, Damernas, Nostalgia, Weels, Gård och torp. Ibland slinker det in lite Allas, Hemmets journal, Allt om mat, lättlagat å Svensk damtidning. Kan låta groteskt med så många men jag köper nästan inga. Får massor av kompisar och lånar på bibblan så jag kan läsa gamla nummer. Lite läser jag för jobbets skull.

Aviendha
0

#13 Vilka kunnskaper?:P

#15 Haha,  Kan vi inte sätta in dem på Blondinbella med när vi ändå håller på? ;)

Alex
0

Det är därför man läser Slitz! Och andra liknande. Herrtidningar är sååå mycket bättre.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Tatsja
0

Jag köper Allers och Hemmets Veckotidning, mest för korsord och reportage. Sen blir det Lycko-kryss.

Vet när jag arbetade extra i en korvmoj, så var det många långtradarchaufförer som kom in och köpte dessa så kallade tant-tidningar. Jag frågade en gång och fick till svar, att de har bra reportage och korsord. Där ser man.

Amelia och Hennes fick jag av en granne, men det var inget för mig.

Ica-kuriren tycker jag blivit sämre. Land är fortfarande bra. Det bästa också.

Illustrerad vetenskap innehåller mycket nytt.

Saknar gamla bild. Minns den som vi läste när jag var i yngre tonåringen. Sen innehöll den alltid en ep-skiva av mjukt material. Fast den gick att spela. Det var tidning det.

nu är det mest böcker, Fantasy och deckar.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

emsems
0

#16, vad jobbar du med?

Igår gick en lokal gratistidning här i konkurs. Jag har bara väntat på att den ska ramla över kanten en längre tid. Jag måste erkänna att det var rätt skönt. Det var en tidning om allt möjligt, lite skönhet, villor och inredning m.m, men det var så uppenbart att alla reportage var köpta av annonsörer. Rent pinsamt för alla som vill kalla sig journalister.

Mammzing
0

# 20 Jag jobbar i butik, med ljus. Har sen egen firma med textilhantverk å lite inredning. Kollar mycke trender och färger å så.

emsems
0

#21 kul jobb!

Sovgott
0

Jag köper aldrig tidningar. Vill jag ha nåt att läsa så köper jag en pocket istället.

FrokenLindgren
0

Laga Lätt är en kanontrevlig mattidning. Den rekomenderar jag.

Prenumerar annars på Hennes, Damernas Värld (en prova på prenumeration som jag inte vill förlänga), Topp Hälsa och Härliga Hund. Rent krasst tycker jag nog att Laga Lätt är den enda som faktiskt är värd att hänga i julgranen men trevligt tidsfördriv med de andra.

Slitz kan jag omöjligt hålla med om att de är bättre. Det är saksamma men tvärtom. Ex. Dressera din kvinna till en felltioavirtous eller Tyst för fan! 5 saker hon aldrig bör veta.. För att inte tala om hur de ska dominera förhållandet och sluta bry sig om vad hon tänker.. :o/

Hoppfull
0

Åh vad det glädjer mitt gamla hjärta att ni bojkottar dravel-tidningarna Skrattande

Själv läser jag böcker… då blir man sällan besviken (det händer förstås men då behöver man ju inte läsa vidare) från biblan, helt gratis och ett fantastiskt utbud!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Gasoline
0

Jag läser ofta inte tjej och damtidningar, om jag inte har tråkigt i väntrummet osv. Tjejtidningar läser jag inte för att jag känner hur mitt självförtroende sjunker drastiskt när dom talar om för en hur man ska se ut och vad man ska ha på sig, sånt jävla samhällsideals skit! Damtidningar för att det bara är en massa kärring skvaller som inte ett dugg intresserar mig, brukar kolla i klick på deras "bäst klädda" sidor ibland.

Jag vet inte vad jag gillar för tidningar, men typ biltidningar, vetenskapstidningar med massa onödigt vetande och metro med ännu mer onödigt vetande =P Dessutom läser jag aftonbladet ibland oxå. Men jag köper däremot sällan tidningar.

Sarah
0

Jag läser Amelia ibland. Gillade den mycket för kanske två år sedn, men nu blir jag bara uttråkad. Nej tacka vet jag böcker. med dig där Hoppfull. ;)

HannaM
0

läser jag tidningar så är det med innehåll och inte tjej/damtidningar. Vetenskapens värld forskning och framsteg, bra hundtidningar situation stockholm. I övrigt läser jag helst böcker.

Alex
0

#24 Håller inte med dig där. Först och främst är de tidningarna skrivna på ett mer humoristiskt sätt. Något jag inte kan påstå att tjejtidningarna är…

Och den största skillnaden är väl att tjejtidningarna är mer åt "hata män-hållet" medan herrtidningarna helt enkelt dyrkar det motsatta könet. ;) Finns ju dessutom tjejer som jobbar på tidningarna också.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Sarah
0

tycker verkligen inte att tjejtidningar är hata män! de visar ju hur vi ska göra för att behaga männen!

Alex
0

#30 Inte de jag har läst. Det stämmer i alla fall inte överens med det herrtidningarna skriver.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Karmatarerskanise
0

Jag läser tatuerings tidningar, mattidningar och träningstidningar.
Läste frida då jag var yngre, nu fattar jag inte varför.

FrokenLindgren
0

# 29. Jag tycker herrtidningar har en riktigt taskig kvinnosyn, det genomsyras av mer eller mindre alla artiklar som har framförallt med sex att göra. Vi blir dumförklarade rent ut sagt och det är enkelt att lura oss till tex. en trekant med en annan tjej om han följer vissa steg. Ser humorn lika lite där som jag ser humorn i exempelvis Cosmos "killtips". Samma skit helt enkelt men riktat åt olika kön.

emsems
0

Jag började i går på en prenumeration på ELLE. Får se om det kan avra något.
Böcker läser jag på löpande band, men är kul att läsa om andra saker med….

parsley
0

http://www.aftonbladet.se/debatt/lisamagnusson/article4223030.ab

Länkar till Lisa Magnussons utomordentliga krönika i Aftonbladet, om Amelia Adamo i synnerhet och vissa tidningar i i allmänhet. Kunde inte sagt det bättre själv. Heja Lisa!

emsems
0

Jag håller med henne. Undra varför ajg på något sätt inte förundras över att läsa hennes åsikter.
Kan man ha blivit för härdad eller gammal för att orka läsa om folks åsikter eller korkade tankar? (Lisa kan väl räknas som åsikter och inte som korkade tankar).
Blogg ut och blogg in. jag är gay och det är bäst/sämst, jag vill ta livet av mig, jag visade trosorna i tv, eller till och med Någon som vill knulla mig? Jag gäspar. Har man bilvit för härdad för att bry sig om folk? Alla har tappat censur (med all rätt iofs!) men på något sätt passar jag intresset. Är det jag som druckit en kopp kaffe för lite, eller hur har det blivit så att jag fullständigt skiter i vad alla tycker om allt?
Jag läser nyheter och fakta. Jag bryr mig om mina nära. Utöver det tror jag nästan att jag skiter i det mesta. Det är alltid någon som har drogproblem, ätstörningar och så är det synd om djuren. Plus ekonomin och klimatet givetvis. Ibland undrar jag om människan är nära sin egen utplåning, och om barnskaffande borde helt avta för att snabba på utvecklingen av döden.
Är det inne att ha en åsikt om allt, och ingen censur? Och, är jag nu så gammal att jag inser att aftonbladet ungefär skriver om nya bantingmetoder 10 gånger om år, och varje gång är det den bästa, så jag slutar läsa?
Undra vad i nyhetsvärlden som skulle förvåna mig nu? Jag kan faktiskt inte komma på något alls.

emsems
0

Tillägg om Aftonbladets bantningsmetoder: Har ni tänkt på att de kommer när det är tomt på andra löp? Kanske för att de måste sälja ändå, de har säkert en hel drös med bantningsmetoder som ligger på hyllan tills det blir händelsetomma dagar. "låt oss pressa folket till att tappa ite mer vikt, det köper dom alltid" Och jo, vi är nog korkade nog att gå på det. Gång på gång. Jag gör revolt. Jag har ätit en chipspåse varje dag de senaste fem åren, och jag har inte gått upp i vikt alls, så jag skiter fan fullständigt i deras broccolidieter.

hus-musen
0

#37 haha jasså så du har oxå märkt det! Gladnär de inte finns något annat att rapportera om så kommer alla bantarhistorier fram med en väldans fart!

Qui dormit, non peccat

HannaM
0

#38 eller…. "vanligt magknip kan vara dödlig sjukdom, så testar du dig!"

hus-musen
0

#39 Haha ja inte att förglömma! Ska man tro på allt som skrivs så blir man ju värsta hypokondrikern!!

O vilka problem man ska få med att tillfredställa sin karl i sängen om han har en annan åsikt! Eller ännu värre, om de sista man läste var "ta hand om din egen orgasm" eller "våga vara egoistisk i sängen" alla karlar kommer fly långt bortSkrattande

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

#37 en chipspåse om dagen? Inte gått upp i vikt?
Jäkla bra förbränning du har :)

Sen är det inga broccolidieter. T.ex viktklubb är det helt vanlig mat.

Önksar jag kunde äta vad jag vill och skita i vad jag äter.

Liss
0

Enda gången jag får tag i en sån tidning är nog hos frisören, om jag ska färga håret och de tar lite tid. Fast brukar faktist hellre ta tidningarna med olika frisyrer ist:P Känns bara så menlöst att läsa dem där tidningarna öht och jag tror jag tappar hjärnceller bara av att se framsidan!Tungan ute

Neh, sånna magasin är inget för mig. Och jag läser nog inte några tidningar alls! Ellos kataloger isf och Ikea katalogen^^
Annars håller jag mig till riktiga böcker!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

emsems
0

#41, förbränning vet jag inte, men man rör ju på sig. Dieter brukar oftast resultera i att man går upp i vikt. BROCCOLIDIET Iofs inte från aftonbladet, men de har värdelösa dieter med. "Grapediet" eller "Mirakelpiller!" "Ångkokta grönsaker!" Mums så got.. not!
Jag tror på vanlig jävla husmanskost och att man inte sitter som en soffpotatis. Jag tränar sällan på gym, men går till jobbet och hem, rider några dagar i veckan och har ett bra sexliv, det verkar funka ändå. Alla kan inte äta chips varje dag, det vet jag med, men jag kan. Och jag har inte bantat en dag i mitt liv.

Karmatarerskanise
0

Att äta med måtta och röra på sig är det som gäller.

Liss
0

Jag har det likadant. Jag rör mig efter vad jag äter helt enkelt. Inget mer, inget mindre. Att gå med hunden varje dag, flera gånger om dagen räcker fint för mig. Och jag äter en massa skit för det mesta, om kvällarna, ist för mat. Går varken upp eller ner i vikt och har aldrig försökt mig på bantningsmetoder. De är för det mesta skräp.

Men så är de olika för olika människor också. Men mitt motto är iaf att man ska röra sig efter vad man äter.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Angelclaw
0

Har inte läst hela tråden, ska göra det sen :) Men måste säga att tjejtidningar ofta får os Kvinnor att verka som intelligensbefriade modeoffer… inte min grej! Jag håller mig till biltidiningar, och -(nu kommer det) min samling av GAMLA damtidningar (1900-1970) som iofs har några tips om utseende, men inte är i närheten av dagens tidningar :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler