Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 6436 ggr
emsems
0

olagligt sex ute

Blev lite fundersam gällande allt mitt prat om sex ute. Det är ju räknat som "förargelseväckande beteende" och därmed olagligt. Är det även det utomlands i tex frankrike dit jag ska i sommar? (vill inte hamna i finkan i frankrike…) Någon som vet?

Karmatarerskanise
0

Jag skulle gissa på att det är olagligt där med, men är inte säker på det.

MimmieM
0

Man är väl inte så dum så man har sex utomhus bland massa människor, eller har jag fel?
Har man sex utomhus så har man det väl på en undanskymd plats. Undrar om man kan fälla grannar som har sex med öppet fönster och/eller med insyn?

Carpe Diem

emsems
0

nej inte mitt på torget liksom, men även på undangömda ställen så kan ju folk råka se.. tex om man har sex i havet eller så…

MimmieM
0

Även om någon råkar se så tror jag inte att de slänger sig på telefonen med det samma. Såvida det inte är ett surkart som inte fått sig någe på länge ;)

Carpe Diem

Veyla
0

Nej, ofta tycker dem nog att det är pinsamt. Det hade jag gjort iaf.'

Men alltid finns det väll någon sur pansionär som hatar världen:P

Tina-A
0

Ha inte sex ute där någon kan se då? Är väl inte speciellt trevlig för någon part om det kommer en annan människa, varför för dom som gökar eller den som kommer förbi.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

MimmieM
0

Det är väl det som är planen :)

Carpe Diem

Hayley
0

kan inte svara 100% men är ganska skäer på att sex utomhus är olagligt i frankrike..det var iaf vad jag fick höra av en kille en ganska blöt kväll där..hehe sen om han tyckte det vore pinsamt eller det faktiskt är olagligt kan jag inte säga något om. Däremot vet jag privat att franska polersna inte är att leka med..oavsett rang eller polisbricka…^^tråkmånsar är dem..hehe

emsems
0

då bör man med andra ord försöka vara smidig värre =)

Hayley
0

#9 haha japps, en smidig snabbis skadar inte =P men se bara upp med vart det är =P

EvilEye89
0

De är faktiskt inte olagligt att ha sex utomhus SÅ LÄNGE ingen ser er.. iaf vad jag har hört så om du tar och går in i skogen en bra bit mitt ute i ingenstans och tjoar på som ett par Speedade Duracellkaniner så är de ingen fara… om ingen ser är de ingen som vet om de hänt..

om ett träd faller i skogen och ingen är där låter det då?

Karmatarerskanise
0

#11 Med den synen så är ju inget olagligt, så länge man inte blir påkommen.

Fungerar inte riktigt.

EvilEye89
0

men de är faktiskt just så de fungerar med sex utomhus.. tro de eller ej… eller om de är så vet jag inte.. men de va iaf vad en polis sa som jag pratade med igår.. han sa ungefär såhär Sex utomhus är lagligt sålänge ingen ser, du kan ha sex mitt på torget om du har den turen att ingen går förbi som tycker att det är stötande och anmäler det då de kommer att rubriceras som Förargelseväckande beteende.

#12 de är precis som jag säger de är inte bara som jag ser det så, de är som polisen ser de åxå.. sålänge ingen ser det och tycker de är stötande så är de okej att ha sex utomhus..

cacao
0

Man får ha sex utomhus. Dock så KAN man om man är allt för odiskret eller om man väckt någons anstöt bli åtalad och bötfälld för förargelseväckande beteende.

I brottsbalken 16 kap 16 § står:

"Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms för förargelseväckande beteende till penningböter."

Så några viktiga saker att tänka på enligt Aftonbladet (Wendela) är följande "komihåglista"

Viktigt att tänka på:

1. Undvik platser där barn rör sig.

2. Välj folktomma platser, ingen ska behöva se er av misstag.

3. Klä er lätt. Lämna underkläderna hemma.

4. Våga vara spontana.

5. Ta hänsyn till när på dygnet ni är ute. Vid en del tider är en del platser mer folktäta en andra.

6. Kom ihåg att du enligt svensk lag inte får ha sex var som helst eftersom det räknas som förargelseväckande beteende om någon skulle upptäcka det.

Hur det är i övriga europa har jag dock ingen aning om.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

Gasoline
0

Hihi, har du planerat sex utei frankrike ;) Vet faktiskt inte vad som är tillåtet och inte, va bara tvungen att lägga till den något korkade komentaren =P

emsems
0

Nu har jag ju redan varit i frankrike.. Planerat och genomfört, men inte så lätt att vara undaggömd när man inte vågar gå upp i skogen för att man har krypskräck.. =) Men det gick iaf =)