Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1992 ggr
Musiken
0

Hjalpa partnern sluta roka

Min pojkvan forsoker (forsokte?) sluta roka nu efter nyaret, och det gar val inte sa bra… Han klarade nagra dagar utan, sen blev det en om dagen, sen tva om dagen och nu ar det 5-10 om dagen igen. Sa nagot forslag pa hur jag kan peppa honom? Han hatar folk som ar "besserwissrar", sa att informera honom om lungcancer osv ar inte riktigt ratt vag att ga. Han slutar ju heller inte for min skull, sa att saga att jag ar stolt nar han inte roker/besviken nar han roker fungerar ju inte heller.

Aviendha
0

Jag har aldrig slutat, men en bekant gjorde det genom att bryta sina vanor. Ex. de tillfällen då han normalt brukade ta en cigg sköt han upp i 15 min för att göra något annat under tiden. Med tiden glömde han bort att ta den där ciggen.

En annan gick från 2,5(!) paket om dagen till 0 bara sådär ändå. Några har trappat ner och övergått till snus. Några till nicotintuggumin/nikotinplåster som de sedan trappat ner ifrån.

Kolla på ex. nicorette och andra sidor om tips för att sluta röka. Kanske kan du finna något användbart? Finns väl massor med sådana tips, gäller väl att hitta något som passar en själv.

sandra1977
0

man måste vilja till 100% annars går det inte..oavsett vad det gäller..jag hade rökt i ca 17 år,en dag bestämde jag mig för att sluta..o det gjorde jag oxå. nu har jag hållt uppe ca 1 årGlad

destroyed
0

jag hade turen att jag vägrade pussa på min kille om han snusade och gjorde inte det förens den var borta och smaken med. och eftersom vi var nykära så gick det väldans lätt, det var inte förens efter 8 veckor han fick adstinens men då fick jag börja sova över istället och då gick det hur bra som helst:P

SweGizmo
0

läs boken "äntligen icke rökare" (Allan carr tror jag författaren heter).

Den boken är jätte bra:) jag har iaf inte börjat röka igen:) fast jag har ju ifs fallit dit iaf eftersom jag snusar 2-4 gr om dagen:s

sedan är ett tips! när röksuget kommer och blir starkt, ring någon och prata en stund eller gör något annat. Det extrema röksuget håller i bara ca 1 min innan man får tillbaka sitt förstånd igen;)

Min blogg: SweGizmo.se

VeNyRa
0

finns inte villjan så funkar det inte! Jag har egentligen inte råd att röka men jag vill inte sluta så då går det inte. När jag slutade sist så gick jag över till snus i typ ett halv år, sen en morgon då jag hade slut var de bara som att villjan fanns där och jag slutade från en dosa om dagen till noll.

För att slippa abstinensen började jag träna som en galning slutade också att äta socker, de bästa och de tråkigaste jag gjort i hela mitt liv ;)

Karmatarerskanise
0

Fysisk aktivitet är AO då suget kommer.