Relationer iFokus

Relationer

Etikett: allmänt
Läst 3379 ggr
EddaM
0

Vet inte vad jag skall göra!

Min sambo han förstår sig inte på mig. Han förstår inte att jag mår så dåligt som jag gör. Har en deppretion sedan många år och har panik ångest. Han förstår inte detta o att jag inte mår bra. Medans jag hela tiden skall stötta o uppmuntra honom. Han tjatar o gnatar varjedag som små saker som tex att ett glas står på fel ställe. Det räcker inte att göra mig uppmärksam att det står där utan det blir tjat tjat o tjat innan jag tar bort det. Att han själv skulle göra det är lika med noll. Mår fruktansvärt dåligt o behöver inte hans sura röst o gnäll. Varför kan han inte stötta mig som jag stöttar honom? Har pratat med honom om det nu i några dagar men blir det inte bättre så flyttar jag. Då får han ju leva sitt perfekta liv utan mig som kanske inte klarar av att vara till lags hela tiden. Vad tycker ni? Bode jag avsluta det hela o flytta? Eller skall jag stanna kvar o å sen hur det går ett tag till?

*Kramar* Madeleine

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Sarah
0

Flytta och bry dig om dig själv ett tag. Låte som att du behöver det istället för att höra gnäll hela dagarna.

MimmieM
0

Flytta och se hur du känner för honom och han för dig.
Vi kan inte tala om för dig hur du känner eller kommer känna eftersom det endast är du som har tillgång till dina känslor. Om det är värt det, stanna. Om det inte är värt de flytta. Om de inte fungerar alls, gör slut.
Simple as that :)

Carpe Diem

[kalelo]
0

Flytta… det där låter manipulativt, drar ner din själkänsla och är rent av elakt. Du har ju tagit det på tal och ser ingen förbättring ju. Flyttar du visar du allvar i saken, visar att han inte får trycka ner dig… se bara till att genomföra det också när du väl har sagt det, så att det inte blir toma hot som aldrig genomförs.

Gasoline
0

Det kanske skulle hjälpa om ni var ifrån varandra ett tag, och sedan kan ni ju se hur ni senare vill göra.

MimmieM
0

Sedan är ju frågan om hur han uppfattar sitt "tjatande". om det verkligen är så illa eller om det blir ett stort rabalder och uppförstoras för att du mår dåligt.
Det där du säger flytta på ett glas och det är ett evigt tjat tills du gör det. Jag drar paralellen till olika sakers sysslor i hemmet, som tex. sambon tjatar på mig att jag ska ta upp klädena jag slängt på golvet, skorna i skostället, bära ut disken i köket etc. och det är väl inte mer än rätt att jag gör det i så fall.
Så tolkar jag iaf er situation, och varför inte bara flytta dedär glaset i så fall? Många händelser upplevs jobbiga just för att man väljer att tolka dem utifrån sitt eget "offer-perspektiv" och konsekvenserna blir att man tycker ännu mer synd om sig själv och man tycker man själv är världens mest oälskade människa.
Sedan så är det otroligt energikrävande att leva tillsammans med en människa med dålig självkänsla/deperitioner/ångest och jag tror egentligen inte att någonting de omgivningen gör någonsin skulle räcka till, eftersom man lever i sin egen lilla bubbla.

Carpe Diem

EddaM
0

Han tycker att han måste tjöta för annars blir det inte gjort. Vilket inte är sant. Och jag städar o håller på varje dag, har fem katter som man måste plocka upp efter. Glaset var bara ett exempel. Han har blivit arbetslös nu o när han jobbade så fixade jag saker i min egna takt under dagen o allt såg fint ut när han kom hem. Men nu…ja nu e det tjat om det o det. Sådant som jag brukar göra utan att han tjatar om det. Och ni har rätt. Jag skall flytta hem till mamma ett tag. Sedan får vi sätta oss ner o prata om hur vi vill ha det. Men jag orkar inte ha det så här.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

freemark
0

Låter som en bra idé att flytta. Han borde inte tjata på dig om du har en depression. Ibland när man mår dåligt orkar man knappt upp ur sängen. Jag städar hemma då min fästman jobbar men vissa dagar orkar jag inte så mycket. Han kramar om mig lika mycket ändå och säger att det inte gör något.

Gasoline
0

#6 hoppas att det blir bättre snart