Flyttar 219,1 km för kärleken. Behöver prata ...
Jag skall flytta, från Gotland till Örebro. Jag skall bli sambo med min kille. Vi har känt varandra snart i ett år. Varit tillsammans i ca 3 månader. Eftersom pendlandet är jobbigt och dyrt skall vi flytta ihop. Jag flyttar till honom.
Jag har sagt upp min förstahands lägenhet, sagt upp mig från jobbet. Hela min familj, släkt och vänner bor bara på Gotland. Jag kommer bara ha honom där.
Detta skrämmer mig lite, hela min trygghet finns här. Men på ett sätt så är jag nyfiken, glad och pirrig. Ska ju bli helkul att flytta till något nytt och mysigt att ha min kille vid mig och slippa ha ett helt hav emellan oss.
Jag kan tänka mig att många här inne kanske gjort något liknande. Snälla kan ni inte berätta era historier. Både lyckliga och olyckliga 

jag flyttade 40 mil för att vara med min kille, sa upp mitt jobb som jag tyckte mycket om där jag hade bra lön, egen bil osv. flyttade ifrån hela min släkt o alla mina vänner.
de vär väl bra på sätt o vis, men de blev otroligt tråkigt oxå, satt hemma utan jobb, o hade inga vänner att prata med i 4 månader. kommer aldrig att flytta igen utan att ha jobb färdigt! nu har jag ett halvbra jobb med halvbra betalt utan förmåner, men de funkar=) saknar mina vänner o släkten, så jag åker hem ca var tredje helg o hälsar på alla! ja o killen har bott tillsammans i ca 1½ år nu=)
du flyttar ju inte så långt bort iaf, 21 mil tar ju typ 2 timmar att åka.. vet inte hur de är över havet ioförsig=)
Qui dormit, non peccat
Jag har aldrig flyttat, men min mamma flyttade från Helsingfors till Helsingborg till pappa. Dom hade träffats några veckor under 6 månader, sen flyttade hon. Lämnade familj, vänner och jobb.
Det var för 34 år sedan
Och mamma kunde inte ens svenska.
#1 Jag trivs också på mitt jobb. Vet inte riktigt hur jag ska göra med den delen i Örebro. Funderar på att börja plugga. Hur hittade du nya vänner då och jobbet?
#2 Oj, vad häftigt 
Jag flyttade från Kiruna (högt upp i Lappland) till Munkfors (mitt i Värmland) med min sambo som kommer härifrån. Kände ingen förutom honom och så hans familj som jag träffat en gång innan flytten ungefär. Men jag har aldrig ångrat mig, jag har hittat hem här nere
Och lärt känna sambons kompisar, och så finns det ju alltid bil/tåg/flyg/buss som låter en träffa ens gamla kompisar 

#3 satt o hängde på arbetsförmedlingens hemsida o googlade på sånt jag tyckte var intessant=) kom på att jag gillar ju barn så jag sökte på barnvakt/skötare/hushållsnära tjänster så nu jobbar jag som barnskötare (var lastbilsmekaniker/reservdelspersonal förut) har inte utbildning för barnskötare ens=) och nu om nån månad så sak jag börja plugga på distans till barnskötare!
jag skaffade mig en ny hobby, mina tamråttor, o började hänga på rattor.ifokus=) träffade lite roligt folk därigenom efter att ha varit på träffar o så! sen så var jag medlem på en kontaktsida där ja sökte vänner, la ut en kontaktannons här oxå
Qui dormit, non peccat
Jag flytta till Örebro från Nyköping för snart ett år sen. Hade inget jobb eller lägenhet då och kände inte många här. Men nu har jag egen lägenhet, en behovsanställning och massa vänner :)
Jag träffas gärna på en fika :) Bara hojta till.
#4 Vart bodde du innan?
#5 Håller också på att söka massa jobb nu innan jag flyttat bara få se vad som händer. Hehe funderat lite på hur de där med kontaktannonser fungerar?
#6 Åh va kul det kan vi göra :) Flyttar dock inte förens om ca 2 månader.
#7 Kiruna kommer jag egentligen från :)
#8 aj då såg nu att du skrev det 

#7 hehe ja kontaktannonser är speciella=) näe jag gjorde som så att jag här på den här sidan skrev en liten presentation, minns inte riktigt vad jag skrev men de handlade iaf om att jag var nyinflyttad till sthlm o ja letar efter vänner i min ålder i och runt stockholm=) samma på andra sidor, o skrev tydligt att jag inte var ute efter sex, utan bara vänner=)
trots de så skrev en gubbe från relationer (minns inte namnet) o fråga efter "närmare" kontakter när hans fru inte är hemma.. så akta dig för lurendrejare o snuskisar=)
Qui dormit, non peccat
#10 fungerade det då? Fick du några riktiga vänner? Kan tänka mig att många är ganska oseriösa..

#11 jodå jag fick 3-4 stycken seriösa som jag pratar med=) men de var väl kanske 50 stycken som svarade varav 40 var killar i olika åldrar som ville ha sex eller annat. så man får gallra ordentligt! o akta sig så de inte är lurendrejare!
Qui dormit, non peccat
Jag flyttade från mitten av sverige till mitten av danmark för kärleken, ingen lycklig story så jag spar den för mig själv 
#7 Vart i Örebro kommer du bo?
#13 Vart bor du nu då?
# Ja du det vet jag inte ännu eftersom vi får veta om vi får lägenheten på torsdag :) Den är visst i Varberga tror jag det heter?
Själv är jag oxå rätt nyinflyttad till örebro, bott här sen september 2007.
Har även flyttat 33 mil för kärleken.
Känner inte direkt heller så mycket folk i örebro, däremot sofie. =) Jag går oxå gärna på fika.
Tycker det är svårt att komma in och lära känna nytt folk, visst har jag ett udda husdjur och på så vis känner jag ju lite fler pga det.
#15: Varberga finns det något som heter.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Det som ar bra med att plugga ar att man far kontakt med mycket manniskor. Kanske man far nar man jobbar med, inte vet jag. Men de flesta av de kompisar jag har nu har jag fatt genom plugget.
Lycka till onskar jag dig! Det kommer ga bra!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#15 jag flyttade hela vägen tillbaka igen.
Bara som en liten parentes ville jag nämna att min mor en gång i tiden faktiskt flyttade från Gotland till Fellingsbro, som ligger en bit utanför just Örebro. Dock var det inte för kärlekens skull, för den hittade hon några år senare på SKF i Göteborg där hon träffade min far kring 1963 ungefär.
Så där, det var väl kul att veta, eller hur?
#19 Då kan jag också göra en liten parantes och nämna att min mor flyttade drygt 120 mil inte heller för kärlekens skull, men hon fann den där me' sen.
Allvarligt du flyttade ju 50 mil för kärlekens skull. 

det hade varit fantastiskt om man hade haft en sån kärlek som man skulle vilja flytta för… samtidigt är jag glad för att det inte är så, för fy vad jobbigt det hade varit att flytta för en sån grej ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag flyttade från Lund i Skåne till Boden i Norrbotten för kärleken i augusti i år. Jag lämnade hela mitt sociala nätverk i Skåne, men har lyckats skaffa nya vänner och kontakter här uppe i norr, mycket tack vare min sambo och hans underbara kompisar.
Jag förstår att du är spänd på ditt "nya" liv :) Hoppas det går bra för dig!

Varför är det mest tjejer som lämnar allt och flyttar till killarna
?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Hoppfull, ja det kan man undra 
I mammas o pappas fall berodde det på att pappa ordnade ett bra jobb till henne här. Mamma kunde inte ordna något i Helsingfors.
Sen var nog mamma lite modigare också 

Verkar vara väldigt många som flyttar för kärlekens skull och låter riktigt mysigt faktiskt! Bara förhållandena håller så fungerar ju allt bara bra i stort sett !
Jag bor i eskilstuna nu och tänkte flytta till Örebro efter skolan och flytta ihop med min kille där, det är ju bara 10 mil men ändå :) jag längtar som baaara den, hehe :D
Lycka till hus-musen med killen din och flytten och hela köret. :)

#23 I vårt fall berodde det på att min sambo har fast jobb i Boden och jag pluggar på distans. Sen älskar vi båda vinter, skidåkning och fjäll, så valet var hyfsat enkelt :)
Jag flyttade 23 mil till min kille. Ja då var vi redan gifta faktiskt. Vi träffades på helgerna i 7 månader sen gifte vi oss. Eftersom jag inte var klar med min lägenhet så bodde jag kvar i min gamla stad en månad innan jag flytta till min "make" alltså haha
Jag flyttade och inte han, pga att han bor 5 minuter från havet, och jag bodde mitt i en granskog. Ganska lätt val 
#23 Själv har jag väl varit med om båda varianterna. Min andra flickvän flyttade upp till mig när jag bodde i Sandviken en gång i tiden. Hon var från Stenungsund, där jag själv också hade bott under ett antal år tidigare.
Just nu bor jag i Stockholms län och det enbart för att min fru hade flyttat hit för att studera. Fast när hon är klar flyttar vi tillbaka båda två, dock lite osäkert exakt var vi kommer att hamna. Västergötland blir det nog garanterat i alla fall, för det är vårat gemensamma landskap, även om vi växte upp 14 mil ifrån varandra var det fortfarande i samma landskap, men olika decennier…
Och vi pratar inte ens samma dialekt, men det finns ju ett otal varianter på västgötskan.
Va många som flyttar pga kärleken :) Härligt att höra!
Idag fick vi veta att vi fått lägenheten vi ville ha :) Nu pirrar det extra mycket. Flyttar i början avmars skulle jag tro och mkt att fixa med innan dess.
Lycka till rockstar!
Ja lycka till 
va modig du är! :) Lycka till!
Jag flyttade ynka 30 km för min kärlek, han flyttade ca 8 km.. Tycker det var ganska bra att mötas "på halva vägen".

Kul att ni fått lägenheten!
Kan berätta att min bästa kompis flyttade drygt 30 mil för kärleken. De är nu gifta, planerar att skaffa barn o har precis köpt tomt för att börja bygga hus. De har varit ihop i snart 8 år och varit gifta 3 år tror jag. De är lyckligare än nånsin vad jag förstått. Nu bor de inte kvar där de började sin resa, utan de har kommit 15 mil närmare. Vilket betyder att det är lättare att träffas. Det gör mig gladare också. För man saknar väldigt ofta en kompis som man umgåtts med på daglig basis i så många år.
Tackar till alla :)
Nu hoppas jag på att det skall fungera mellan oss och att man hittar nya vänner..

Flyttade 11 mil från havet till granskog och liten sjö som surrogat för havet. Det är kärlek…