Relationer iFokus

Relationer

Etikett: leva-tillsammans
Läst 1285 ggr
Gasoline
0

Kompis stul, vad ska jag gör? Måste skriva av mig

Min bästa kompis, iaf vad jag har trott, har gått och blivit så enormt skum sedan jag inte ville åka ner till henne och äta Pizza och då sa jag att det va för att jag tyckte att vi kunde vara hemma hos oss någon gång. Detta problem har jag nog skrivit om förut.

Ena dagen så är hon precis som vanligt, andra jävligt grinig, nästa dag ignorerar hon mig osv, hon byter sättet att vara från dag till dag. Dessutom har hon börjat att vara med en i samma stall som henne, som hon nyss sa att hon hatade.

Nu så hette hon på msn "Kan lika gärna ge upp", och då frågade jag vad och hon svarade "allt, jag flyter ju bara med skiten". Ändra på det skrev jag då, och fick till svar "ska jag sluta vara med familj och vänner som bryr sig och hoppa av skolan? Tror inte det…" Och sedan en massa om att allt är fel bla bla bla.

Då skrev jag till henne att hon kunde berätta för mig vad jag gjorde som vad fel, och att jag tyckte att hon blivit alldeles skum sedan det där med pizzan, och då loggade hon som vanligt ut, eller snarare blockade, för att det var känsligt.

Så jag skrev till henne i ett sms (då hon säkerligen inte skulle svara om jag ringde) att om hon inte berättade vad som va fel så kan hon aldrig heller ändra något på ett vettigt sätt och att jag visst bryr mig och att det nu va upp till henne hur hon ville ha det, och ifall hon ej svarade så tolkade jag det som att hon inte längre ville.

Och jag har fortfarande inte sett ett tecken ifrån henne, så jag antar att jag är dissad efter allt jag har gjort åt henne, men så lite som jag har fått tillbaka. Blir bara så ledsen att hon håller på såhär istället för att säga vad det är som är fel, vill hon inte vara min kompis, så kan hon oxå säga det, jag har aldrig tvingat henne!

MimmieM
0

Strunta i den där så kallade vännen. Vissa människor gör sig svåra för att bli bekräftade om och om igen.

Carpe Diem

Gasoline
0

#1 Jo tack, det vet jag mycket väl att hon gör, och det är inte bara mot mig. Ja, jag hade tänkt det faktiskt, men det är så svårt när hon är tillsammans med min pojkvänns bästa kompis och vi umgås alla 4 ganska ofta, eller gjorde tills det där med pizzan. Dessutom så går vi ju i samma skola, vi ses väl inte så mycket till och från skolan och i, men ändå.

MimmieM
0

Världen kommer inte gå under för att du slutar umgås med henne privat. Och man kan mycke väl träffas och vara trevlig när ni ses alla fyra, men det kan också stanna vid några hastiga artighetsfraser under just dessa tillfällen.

Carpe Diem

Gasoline
0

kapen, men hon förlorar ju destomer.

MimmieM
0

Det kanske får henne en tankeställare att hela världen inte kretsar runt henne och mänskligheten inte är till för att tillfredställa hennes behov ;)

Carpe Diem

hus-musen
0

de där är ingen kompis som är nått att ha tycker jag.. en riktig vän är alltid där för en o ställer upp!

ni kan ju fortfarande träffas o så utan att ni behöver vara nära vänner! du förtjänar bättre=)

Qui dormit, non peccat

Gasoline
0

#5 Nej, kanske inte.. Men vad ska jag då göra under tiden =P Har ju inga direkta kompisar, och det vore ju konstigt om jag helt plötsligt börja umgås med dom, nu när hon är borta. Får en liten känsel utav att det skulle vara utnyttjning. Komiskt, men sant..

MimmieM
0

Vänner kan man alltid komma tillbaka till, hur lång tid den än tar mellan varven.
Jag vet inte vad du ska göra under tiden, någonting roligt som du får ut någonting av kanske? Träffa andra människor är ett hett tips :)

Carpe Diem