osäkerheten och svartsjukan
Jag behöver lite råd… Eller något. Vet inte vad jag behöver.
Jag och karln funderar på åka till Thailand i jul. Vi tänkte att det vore trevligt att åka mer än bara oss, ett par till, så man kan hitta på mer saker och så. Det är ju ändå två veckor, då känns det kul att ha någon mer att prata med.
Vi frågade lite olika folk, men alla är ju så fattiga just nu, men brorsan och hans tjej ville med. De blev ihop ungefär för ett år sedan, precis som vi blev. Tjejen är en snygg lång blond tjej som har jättesnygga kläder, stora bröst, är rolig och faktiskt helt underbar… Ni vet, ALLT.
Jag blir tokig. Jag tänker hela tiden hur vi kommer ligga på stranden i thailand och hon kommer ligga där med sin perfekta kropp och vara rolig och söt, och jag kommer ligga bredvid som en lite smårund, cellulitbenig gnällspik och att killen kommer undra vad fan han gör med mig. Jag vet, han kommer inte tänka det om inte jag gör det, och att han är kär i mig, inte henne osv. Men jag känner bara att jag inte vill att han någonsin ska träffa henne. Fast det är ju helt omöjligt eftersom att det är brorsans tjej. Men ååh. Jag kan inte släppa det. Jag har även sagt det till killen och han tycker jag är knäpp och säger att jag är vackrast i hela världen och bla bla bla. In genom ett öra och ut genom det andra.
Jag antar att det beror på mitt tidigare skitförhållande som slutade med att killen var otrogen och så.
Kan bara tänka mig vilka svar jag får på ett sånt inlägg "tänk positivt", "han är en bra kille". Jo visst, men även om han är det kan han ju sluta avra kär i mig och bil kär i henne.
På de flesta människor jag träffar och så, kan jag se liksom "jag ser nog bättre ut än henne" eller "hon är säkert tråkig" men denna tjej blir ju så nära! Hon är verkligen precis som mig, fast bättre liksom. *dunkar huvudet i bordet*
Jag vet ju att han är typ en 8a och jag en 5a, liksom.

Bra precis som att läsa om mig själv. Vet allt om den där gnagande känslan i magen och osäkerheten.
Önskar jag kunde säga något för att hjälpa, men eftersom att allt låter som meningslösa klyschor låter jag bli. Hoppas det löser sig för dig!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Ja, Emma nu har du sånna där dumma tankar som säkert många andra också skulle få, inklusive mig själv :P Din kille är väl med dig för han vill ha DIG, eller hur? Och sen så är det väl så att han kanske tittar till om det passerar nån annan snygg tjej, men det gör säkert du också med killar, utan att det betyder nånting.
Men jag vet precis hur du menar! Jag känner mig inte heller särskillt snygg, och jag har inte särskillt snygg kropp, men min kille tycker att jag är fantastisk. Tycker inte din kille att du är fantastisk ändå? In i minsta kruva eller cellulit? ;) Och om inte annat så ser han ju den underbara personen som du är! Skit i att brorsan har en snygg tjej, är hon sån som flörtar hejvilt med andra eller är det så att hon kanske verkligen vill bara vara med din bror? Värt att tänkas över…
Och sluta upp med dom dåliga tankarna nu ;)
/Christine

Haha, tror jag gör så att jag stämmer in i varje ord Christine skriver istället :D
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Ja, jag blev kanske väldigt klyschig här, vet inte vad all positivitet kom ifrån, men det är ju så :P
/Christine

Förstår dina tankar, men faktum är ju att han väljer att vara tillsammans med dig för han tycker du är fantastisk i hans ögon, likaså som du är tillsammans med honom av samma anledning. Han väljer ju attt vara tillsammans med dig varje dag, mitt ex sa en väldigt bra sak och det är "jag väljer att vara tillsammans med dig", på samma sätt som du faktiskt väljer att vara tillsammans med honom.
Hade en superbra tanke som just flög iväg nånstans…
jaja…kommer jag på den postar jag den sen ;-)
//Kristofer
Om hon raggar på andra eller inte vet jag inte, men skulle inte tro det.. Men Per är ju snyggare än brorsan så det är ju inte bra…
Det enda jag kan frösöka glädja mig åt är väl i så fall att han verkligen var jättekär i mig jättelänge medan jag hela tiden sa nej.. Säkert ett halvår av väntande från hans sida, så jag borde ju inte vara fy skam iaf.. Fast då visste han ju inte hur trött och trist jag är på vardagar, hur man ser ut på morgonen när man vaknar och hur skabbig man är ibland.
Detta är inte skadeglädje, men det är skönt att höra att andra även oroas av sådana småsaker och inte bara jag.
Jag tror att när man älskar en människa så ser man inte den objektivt som man gör med andra människor, utan man ser helheten, men den underbara personligheten, alla fina saker och att allt bildar en lite glimmande aura runt personen, även när man är som risigast på morgonen.
Jag kan kolla på min lönnfeta karl, orakad, har kuddmärken i ansiktet, torkade läppar, drägglar och luktar soptunna ur munnen på morgonen, men han är banne mig snyggare än den där tillfixade hunken på tv, just för att jag ser hela bilden av honom eller hur man ska säga. He's the one, precis som du är för din karl. Sen kan sötblondinen slänga sig i väggen med sin perfekta kropp ;)
Paulina
Tänk om man kunde sluta tänka så och ta allt som det kommer :)
Du får hel "enkelt" ta och lita på honom, att han älskar dig. Sen kan du ju inte hindra din kille från att umgås med andra vackra & charmiga tjejer?
Kvittsamma om hon har perfekt kropp (vad nu det är), jag menar skulle utseendet vara så viktigt i ett förhållande så skulle jag bli orolig.

#7 Jag kan kolla på min lönnfeta karl, orakad, har kuddmärken i ansiktet, torkade läppar, drägglar och luktar soptunna ur munnen på morgonen, men han är banne mig snyggare än den där tillfixade hunken på tv, just för att jag ser hela bilden av honom eller hur man ska säga. He's the one, precis som du är för din karl. Sen kan sötblondinen slänga sig i väggen med sin perfekta kropp ;)
Jag är dålig ;) Jag tänker inte så. Haha. Jag väntar hellre med de tankarna tills han borstat tänderna och torkat bort dregglet ;) Sen är han inte lönnfet heller. Det had jag nog inte heller gillat. Usch jag är hemsk. De stunderna är det endast peronligheten som gör det för mig.

Du får försöka tänka att din nuvarande pojkvän inte är ditt ex, försöka se bort från hur dåligt ditt ex var och så. Det är svårt i början men efter ett tag kan det funka.
#7, haha ja det är ju sant… Småsaker som man är kär i, tex så är karln sååå fin när han sover. Man får hoppas att han känner detsamma =)
Hur brukar ni tänka om kroppar å så? Jag tänkte förr "äh jag kommer ändå aldrig bli perfekt så det är lika bra att få unna sig en massa skitmat och karras" sedan kan det slå över till "va fan, ska jag jämt käka godis, det är ju nu man kna vara het, ska jag verkligen slänga bort att få ha alla snygga kläder för att jag inte kan låta bli godis, löjligt!" och så slår det till och från. Det är som svårt när man är grymt modeintresserad och itne är trådsmal, allt är ju som syggare då…! Älskar vissa saker, tex tights och en oversize t-shirt, men hur hett är det när man har några kärlekskilon? Eller en astight liiiten väst, det ser ju förjävligt ut om man inte är jättesmal… Så, smal och inte unna sig något eller unna sig och offra kläderna. Är det "sockerberoendet" som säger "skit i kläder och att vara 'perfekt', unna dig!" eller är det vettigheten? Hm.. Hur resonerar ni?

Håller inte med om att saker ser bättre ut på trådsmala kroppar. De är ju som på småpojkar isf. Visserligen är jag väldigt smal själv, men jag klär mig för att se kurvigare ut. Jag har gått upp kanske 5-7 kilo sista två åren. Egentligen är jag väldigt nöjd med det, det är bara det att jag inte känner igen mig själv i spegeln som gör att det känns konstigt.
#10 Det är inte lätt alla gånger, det erkänner jag ;) Jo, han blev lite lönnfet när han inte trivdes på sitt förra jobb, men nu har han gått ner 20kg (!) och är snyggare än någonsin, även om han inte är smalast i kvarteret, men det är trevligt fett eller hur man säger ;)
#12 Haha, likadan här. Oversize är bra mot valkar. Jobbigt är det ändå att jag inte är särskillt stor, men har vägt 15 kg mindre på samma längd, och då satt ju allt superbra som du skriver. Skit i att jag var underviktig och inte kunde ligga på sidan när jag sov eller sitta på en hård stol för att jag fick ömma punkter och sår. Det vill jag inte minnas när jag hittar en cellulit.
Hatar att träna och har problem med maten, så jag försöker att inte tänka på det, för då får jag väl någon knäpp och slutar äta helt och tränar som en tok mot min vilja och mår piss. Jag ÄR snygg, så det så (Inte för att jag håller med alls, men lite hjälper det kanske)
Paulina

ååh, vad jag känner igen mej i det du skriver! trodde faktiskt att jag var ensamen om de. Har inget bra tips, de är väll bara som du själv skriver lita på hans kärlek till dej.
Jag förstår precis hur du känner dig.Osäkerheten som kryper in i en är hemsk.Vi lever trots allt i en ytlig värld,och tyvärr är det inte bara insidan som räknas.
Sen har jag också känslan av att killar har mycket lättare att falla för ett vackert utseende,än tjejer har,och därför också blir mer frestade att vara otrogna.Jag kan inte låta bli att jämföra mig med andra tjejer,det är så tröttsamt.
Han oar å suckar efter andra än mej men det är mej han valt! Har lärt mej att lita på honom.

Haha.. oh vad det där känns igen ibland. Min karl är snygg för tre och trevlig för fyra. Och när man tittar sig själv i spegeln ibland så undrar man både tre och sju ggr vad tusan han hänger ihop med mig för. Fast, han älskar mig för den jag är, och tanken på att han skulle lämna mig för att det dykt upp en extra valk runt midjan eller två, tre celluliter är minst sagt absurd :) Och varför skulle han ödsla tid och energi på att bo tillsammans med mig och mina vilt bajsande illrar (och mitt morgonhumör) om han innerst inne ändå letade efter någon som var så mycket bättre än mig :)
Din brors flickvän är där för att fira semester med sin älskade karl, the one and only för henne.. thats it! Det är väl ändå för väl att du finner din egen karl mer attraktiv än din bror?! :)
Han vill vara med dig, kanske just för att du är en fantastisk "cellulitbenig gnällspik" och för att det inte finns en endaste människa som skulle få honom att känna så som du gör.
Jag tycker du verkar vara helcharmig, och då har jag bara läst vad du skrivit på ett forum, så jag har då inte minsta svårighet att fantisera ihop varför din karl tycker att du är fantastisk :))
Carpe Diem
Testa vända på det: Om ni reste iväg med ett par med en fotomodell kille istället, skulle du då bli intresserad av honom och tappa intresset för din käreste? (Knappast va? )
Sen vem som är vacker o inte det är ju inte objektivt, det beror på vem som tittar. Och när i historian det är.. Och var i världen det är (Det var fantastiskt att resa i indien på 80-talet, idealet där var att man skulle vara småmullig och så blek som möjligt med långt hår….jag passade in perfekt :-)
Och en sak till: fokusera på nåt positivt vid dig själv istället… tänk att du är så mycket roligare/bättre älskarinna/klokare/unika kombinationen du … eller vad det nu är, så att det är just dig han vält!

Jag är nöjd med min kropp! Den är helt perfekt tycker jag. om man tycker att ens kropp är ful så kan man skaffa en helkroppsspegel och kolla sig i den, naken, varje morgon och tänka på alla fina skavanker man har.

jag har en helkroppsspegel och tittar på mina skavanker och förfäras. för ett tag sen lyckades ja verkligen se min mage och sluta inbilla mig att det inte var så farligt, och har insett hur äcklig min mage är. och till sist började jag simma :D jag skiter i att pojkvännen tycker jag är galen som insett att min mage är äcklig, det fick mig att börja "träna" (jag simmar 1-2 ggr i veckan, mer än så kan man inte förvänta sig av mig. :P ) så han borde bara vara tyst!
jag önskar att alla snygga tjejer bara kunde försvinna från jordens yta, för jag är livrädd för att han ska tröttna på mig. :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Positiva tankar och karisma gör människor vackra.
Genom att ständigt peka ut alla skavanker man har hela tiden så kanske tom karlarna ser dem till slut. Strunt i att prata om/tänka på dem och problemen försvinner av sig självt ;)
Carpe Diem

#22. Gillar ditt resonemang!
Ensam - men stark!
Känns lite bättre nu faktiskt, fast ändå lite gnager det på mig än. Jag gnällde lite en morgon om att "jag vill inte åka med en perfekt tjej utomlands och se ut som en hippopoptumus bredvid henne…" Sedan dess har han verkligen varit supergullig och sagt säkert tio gånger om dagen att jag är världens finaste och "så jäävla het" och en massa sånt. Det känns bra… Men varför är det så att man automatiskt tänker "han säger bara så för att X" eller "han ger komplimang om X men aldrig om Y så då måste ju Y vara jättefult!" Och, är det inte skumt att jag som singel tyckte att jag var ashet, medan man nu känner sig otillräcklig. Hur gick det till? Kanske för att folk inte raggar på en hela tiden längre. Det är skumt. Men det är klart, dög man för 1 år sedan borde man ju duga än.
Klart du duger! Du är ju tom. "jäävligt het"! Det är inte illa alls, så lyssna på vad karln säger.
Paulina

… och vad alla andra säger ;))
Carpe Diem
Haha det kanske är så att han talar sanning utan modifikationer? Oj, det är jag inte van vid. Skumt.
Get used to it ;) Du verkar ju ha en helt reko karl så varför inte? =)
Paulina
oj va man känner igen sig i detta…förstår dej precis tyvärr e jag i samma sits själv så vet inte vad jag ska skriva för att hjälpa dej.