Hur ofta tar du initiativ till sex?
Hur ofta tar du initiativ, och är du nöjd med att ha det så? Mer? Mindre?
Singel så det blir väl när man träffar någon och det är väl 2/3 jag som då tar initiativet och resten blir jag inviterad :o)
I senaste förhållandet var det också övervägande delen jag som tog initiativet, svårt att säga hur mycket beroende på lite speciellt förhållande men nog upp mot 4/5 av gångerna så var det på mitt initiativ…
mvh Martin
singel, såvrt att säga… försöker mig på en andel som marnyman gjorde.. skulle tro att jag tar 1/3 eller kasnke hälften.. jag brukar väl inte direkt fråga om vi ska göra det, men tar väl iblnad upp kontakten.. gud vad svårt… kanske hälften.. kanske jämt? hm.. ska fundera på saken

Ständigt när jag blir kåt såklart om han inte är på G vill säga

Tar nog initiativet 90% av gångerna. Ibland känns det som det bara är jag som tar initiativet. Svårt att veta när man är för "på" och det blir mer krav än invit. Det ska ju vara ömsesidigt.
Är nog lika mycket från båda, och det tycker jag är rätt så bra ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

4 # Ungefär som här då :D..

Jag instämmer i #5 . Lika från båda håll, och är nöjd med det som det är.
Här är det mest killen som tar initiativet. Han är mer het på gröten är jag är, så han får sätta igång mig :)
Jag är lite av en sexmaniac så jag brukar ofta ta insiativ.. just nu är jag iof singel och bara intresserad av fd. Så jaa .. nu är de bådas insiativ. När vi var tillsammans var de ungefär lika men ibland jag mera gånger. (gör ju inget att ha sex flera gånger under en dag menar jag;D)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Efter att ha rivit upp min själ för att ta tag i min ångest så är sexlivet = -1000000%
Men innan var han väl han 4/5. Jag var mest lite rädd ;)
tror det e emr okej om tjejen tar första steget.. för om killen kanske gör de å tjejen inte vill kan de bli mer som ett påhopp. Men jag tar första steget om jagär väldigt intresserad:)

Är nog rätt jämt med initsiativtagandet i vår säng… Hälften hälften… Jag brukar dock vara dne som drag igång honom på helgmornarna… hehehe…
För vår del är det nog 50-50 tror jag. Och jag är helt nöjd med det. Sen kan det ju vara perioder då den ena är mer initiativtagare än den andre, men det är så det ska vara, balansen återställs ändå alltid i slutänden.
Oj den frågan var svår.. tror 50-50, men det är möjligt att maken tycker han tar initativet oftare.. fast det är jag som diskret men effektivt fått i gång honom. 
#14 Haha, men eller hur? Kvinnans list övergår mannens förstånd. Det har min mamma alltid sagt!

Bara jag nuförtiden. Han vågar inte längre efter som min sexlust numera ärungefär ingen pga av antidepressiv medicin….. så dom ytterst få gånger jag känner för det tar jag initiativet till det.

Då jag inte har någon partner så behövs det aldrig tas något initiativ, det är liksom redan avgjort vad som står på dagordningen då jag får till en träff med någon villig.
Nästa kn*ll inbokat om 26 dagar. *räknar ner*

Det är nog 50/50 ungefär. Problemet för oss är snarast att få tillfälle…. Med 40 mil emelan och tonåringar på varsitt håll så är det inte alltid så enkelt att träffas överhuvudtaget….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag är alltid mest på. Lite tråkigt faktiskt då jag känner mig som en sexgalning. Håller på att sexstrejaka lite nu så han riktigt får be om det. För en gångsskull.

jag tar nog största initiativet. säkert 8 av 10 ggr.. jag och tjejen har pratat om de men hon har blivit bättre jag vet att hon är lite sexaddict men hon vågar inte släppa loss riktigt.. men ja känner mig som ett perverst monster då de alltid är jag som måste dra igång allt.. håller med 9# sex flera gånger under en dag är inte fel.
Mest jag faktiskt ^^ Visst vore det kul med mer initiativ från hans sida, men jag dör inte av det heller. Han trivs rätt bra med det som det är. Lite bättre när vi är särbos, då är han minst lika sugen när vi väl ses ;)
Paulina

Mest jag, han är ju alltid redo (och nej, han tillhör inte till scouterna ;P) ;)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jag hinner aldrig ta initiativet :P oftast så har vi sex typ 3-4 gånger per dag, oftast är de han som börjar.

jag försöker ta initiativet ibland, men min kille blev avtänd av det förr men nu är han nästan aldrig på humör för att det har blit rätt mycket problem sista tiden. så då tar han initiativet när han vill och det är bra så länge jag får något

Jag tar väl oftast initiativet.. :P Han hinner aldrig ;D

Som singel tar jag väl inte så mycket initiativ.
När jag är i en relation brukar det bli så att vi tar initiativ hälfen av gångerna var :) Fast det är ju olika från relation til relation såklart, men för det mesta hälften.