Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 4539 ggr
parsley
0

Pinsamt att köpa kondomer?

Den ensamstående pappan:

-Jag kan inte köpa kondomer i mataffären där jag handlar varenda dag. Vad ska de tänka? Går jag till apoteket blir jag garanterad igenkänd också. Skickar jag efter så kommer familjens tonåringar att hitta försändelsen eftersom de tar in posten och kommer hem före mig. Hur ska jag göra? Obestämd

emsems
0

Gå till en annan butik och köp? Eller köp i den vanliga butiken? Ingen kommer väl titta snett åt att du köper kondomer? Det är väl världens mest naturliga sak?

Love-
0

¨Gå bara och köp dem det e inte så farligt som du tror och jg tror knappast at någon skulle bry sig

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

hus-musen
0

Hur gammal är du? Jag menar, ingen bryr sig om en vuxen karl köper kondomer.. Tror inte ungarna bryr sig heller om de är såpass gamla. Däremot så är det mycket billigare att beställa från internet, och där kan du ofta få en försändelse i ett anonymnt brunt kuvär och med en neutral avsändare=)

Qui dormit, non peccat

parsley
0

Den generade mannen är ca 40 år. :)

Karmatarerskanise
0

Men vad gör det om folk känner igen en?

hus-musen
0

Haha ursäkta men 40 år å törs inte köpa kondomerSkrattande Jag köper kondomer o de gör killen min med utan problem i våra affärer då vi bodde i en liten håla innan sthlm=) de har vi gjort sen vi va 18 o ingen har reagerat på det=)

Säg åt han att kolla på internet, vet inte om jag vill länka till någon sida eftersom det inte är en privat tråd=)

Qui dormit, non peccat

Love-
0

han brde inte ha några problem  men att köpa det då om han e så pass gammal

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

freemark
0

Oftast brukar jag säga att om man inte vågar köpa kondomer så är man inte mogen nog att ha sex men hmm, han är ju 40. ;)

Att köpa kondomer är helt naturligt och ingen på apoteket kommer bry sig.

hus-musen
0

#8 HahahaSkrattande Precis vad jag brukar säga!

Qui dormit, non peccat

ElinKee
0

Om han blir igenkänd på apoteket så blir han nog hellre det när han köper kondomer än medicin för någon läskig könssjukdom Skrattande

[jenkass]
0

kanske känns lättare om man tänker att man inte ska köpa till sig själv.

hus-musen
0

Jag skulle tycka att de är mer pinsamt att köpa medel för nån hemsk könsjukdom bara för att jag inte vågade köpa kondomerGlad

Qui dormit, non peccat

Aviendha
0

Jag tycker tom. att det kan vara kul om man känner att människan i kassan har humor så man kan skämta om det ;)

Oftast är fördelningen att jag köper kondomer, killen köper OB. Varför vet vi inte, men det har blivit så med tiden och ingen av oss ser något konstigt med det, ens när en gammal klasskompis står i kassan =)

Tips: Åk till en annan ort 20 mil bort. Spring runt i massor av olika affärer och köp ett paket i varje (så ingen undrar över varför du köper två paket, för det vore väl pinsamt) och gör detta tills du har ett ansenligt lager som du kan leva ett tag på och göm det väl så barnen inte hittar. Problemet löst! Men hujeda mig vilket jobb ;)

silvery
0

eller så kan du ju vara stolt över dig själv för att du tar ansvar och skyddar dig själv =)

ChristineL
0

Jag tycker synd om den stackars ensamstående pappan. Hur har han levat 40 år utan att köpa kondomer? Och herregud åk till andra sidan stan då och köp kondomer i butiken där du aldrig har varit. Och köp det när du storhandlar så de lätt och smidigt möjlier med. Och som sagt,. internet är kalas och oftast anonym/diskret avsändare. Vad bryr sig sönerna om vad pappa har beställt, egentligen?

Ixion
0

Det är absolut inget att skämmas för att köpa kondomer. Som många andra säger visar det bara att du tar ansvar. När dina barn tar in posten öppnar de då även paketen? Annars kan beställa via internet vara ett bra alternativ då paketen som sagt är diskreta.

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

Dojdan
0

Enda gången jag kan tycka att det är lite jobbigt är när dom har kondomerna bakom kassan och man har en hel kö bakom sig som står och lyssnar på vad man frågar efter. Oftast säger man det inte så högt heller så kassörskan får säga "Vad sa du?!" en gång för mycket innan hon hör vad man vill ha. Men jag köper nog helst kondomer på apoteket.

Hayley
0

ta mod till dig och köp dem med ett litet leende! tro mig, man tänkte inte så på det, jobbar själv i kassan i en yttepytte håla och har en hel del "äldre" kunde som köper kondomer. Enda gången jag la på minnet och faktiskt reagerade var när en herre på ca 60 år kom in och köpte ett helt gäng med kondomer.