Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2243 ggr
quinn
0

bad sitt barnbarn om busspengarna

ibland undrar jag hur lågt en människa kan sjunka? Vid ett tillfälle bad vi morfar köra sonen till bussen. sonen var hos sin far o det var långt mellan hemmet o hållplats. På väg till hållplatsen hade morfar frågat min son hur mkt det kostade att åka. Det visste han inte riktigt pga att kostnaderna är olika om man betalar kontant eller har ett visst busskort.  morfar sa då att om han fick busspengarna så kunde han istället köra sonen till skolan.    

Jag höll på att smälla av när jag efter skoldagen fick höra detta. ännu mer när jag vid ett annat tillfälle fick veta att min far ändå skulle hit dit vi bor o pojken går i skolan.

Han har ingen aning om hur långt han sjönk både i mina ögon Och i sitt barnbarns ögon. Så lågt!

Idag vet jag att han har en kvinna boende hos sig som han tar hand om eftersom hon är opererad. Kan inte föreställa mig att hon betalar för den omsorgen, vården eller trafiken till läkar/ssk besök.

[GunillaF]
0

Har du frågat morfar om det här?

quinn
0

verkligen inte!!!   ska han köra en någonstans så är det inte bara bensinpengar han pratar om. det är olja slitage mm man ska betala för..    han är väldigt noga med att pengarna rullar in till honom. åt andra hållet är det inte så noga….beroende på vem det gäller då.

jag hyr nämligen hans hus, den ena toan fungerade inte, den andra var äckligare än ,, ja . han hade inte råd. vi bestämde att jag skulle köpa nya och att jag skulle få pengarna sen. fick jag aldrig med förklaring att han inte gillade de toaletter jag köpt??!! köpte de jag hade råd med.  så jag är van men att be ett barn.. det är lågt.

Tuvan
0

Det håller jag med om, riktigt skabbigt faktiskt.

dagge-mask
0

En riktig snålmorfar som borde skämmas ögonen ur sig.

Gullan402
0

Undrar om TS och jag har samma pappa?

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

ChristineL
0

Nej fy! Det var det värsta jag hört! Jag trodde mor/farföräldrar var gjorda för att skämma bort sina barnbarn, hualigen!

Gullan402
0

Skämma bort morfar ja, inte frågan om att skämma barnbarn från morfars sida inte heller. Känner så väl igen det. Vår morfar är så förbaskat sniken i alla situationer men vi ska ställa upp på hinom hela tiden. Tidigare har jag gjort det men nu orkar jag inte längre. Begränsar kontakten till att han får ringa om han vill något, komma hit (typ 1 gång om året). Jag åker inte till honom alls längre. Jag har bevisligen sämre ekonomi än honom ändå ska jag alltid handla/ ge honom saker etc. När han är här äter han oss ur huset samt röker upp mina cigaretter. ALDRIG att barnen får något av honom. Själv kan han sura en månad efter jul för att vi inte gett honom julklapp etc.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Aviendha
0

Finns inte i min värld. Vill de ha pengar för resan - fine. Men då vänder man sig till föräldern.

Link-
0

Vad sniket! Otroligt…

parsley
0

Förmodligen har han haft en taskig barndom. Svårt att komma åt ett sådant där beteende.

Det är ju en sak om mor- farföräldrar faktiskt har ont om pengar och en annan sak om de är snåla. Har de folkpension och bor i dyr servicelägenhet och har hemtjänst så blir det inte så mycket över till barnbarnen, men det är ju sådant som barn får lära sig att acceptera.