Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 5515 ggr
Aviendha
0

Hur firar ni påsken?

Nu kanske jag är långt fram i tiden, för ärligt talat vet jag inte ens när påsken infaller Skäms Får dock påsklov nu på fredag, därav frågan: Hur firar/spenderar ni tiden på påsken?

Sandra
0

Skärtorsdagen är den 9:e april. Så nu vet du det.

Själv ska jag åka till åre på skärtorsdan, och åka skidor hela helgen! Ska bli så skönt!

ChristineL
0

Påsken är nästa helg ;) Så så jättelångt in i framtiden är du inte ;)

Jag ska fira påskafton med typ halva min pojkväns släkt som jag aldrig har träffat: Hans mamma, syster (dom har jag träffat), sen massa mostrar och kusiner och mormor och morfar. Hans mamma har femsystrar och en bror så det blir värsta släktträffen. Det är lite nervöst men ska bli kul också då jg själv aldrig varit med och firat några högtider med så många människor :)

Dagarna innan och efter händer det nog inte mycket, vi åker till wien på annandagen så lite packande och dubbelkollande av saker antar jag att det blir.

[GunillaF]
0

Jag hoppas att mina barn, sonhustrur, mågar och barnbarn har möjlighet att samlas hos mig, någon dag iallafall. Min mamma kommer också att vara hos mig.

God mat, umgänge, spela spel mm. Om det är fint väder ska jag ligga i en snödriva på ett renskinn och "pressa". Hoppas få lite färg på vintervita kinder.Cool

Aviendha
0

Tack för upplysningen =) Hade på känn att detvar något åt det hållet ;)

Ja, jag ska hem och passa på att äta som en häst medan det är "gratis" och njta av att inte själv behöva bestämma varje mål. Sova ut och förhoppningsvis åka lite skoter.

Killen har nyss flyttat, så det lär bli lite fix i hans (vår) nya lägenhet med, mest illersäkring om jag får gissa. Annars ska jag koncentrera mig på att inte tänka en tanke åt mikroorganismer och annat trist ;)

Mao. inget speciellt firande, mer umgänge då man väl är hemma.

Destany
0

jag jobbar långfredagen o annan dag påsk. på långfredagen ska jag äta middag hos mamma o pappa efter jobbet.. på påskdagen ska jag fira min bror som fyller år veckan efter.. annars vet jag inte

[Vargnatt-]
0

Tror inte vi kommer fira den på nå speciellt sätt här hemma

dagge-mask
0

Kalas med släkten. Vi brukar träffas hos mina föräldrar på påsk afton och käka samt dricka gott. Då nästan alla i släkten spelar något instrument så brukar vi även dra av några låtar. Barnen mumsar chips och godis tills dem mår illa. 

Brukar vara en av höjdpunkterna på året så jag hoppas att det blir lika kul i år.

hus-musen
0

Firar inte påsken, men jag ska hem en sväng iaf=)

Qui dormit, non peccat

Fialotta2
0

Gubben och jag ska fira påsken på tu man hand. Det blir god mat och dryck. Hundarna och katterna får också vara med på den goda maten, men får nöja sig med vatten.

Jenahbella
0

jag har aldrig direkt firat påsken.. mer än påsktallrik nån gång kanske :P (visst fick man de i skolan?)
de har väl blivit att njuta av att va ledig å vart me vänner eller familj, men som sagt aldrig direkt firat.
iår ska jag iaf "fira" påsk på gran canaria ;) förhoppningsvis blir de väl att fira me en påskgul bikini! haha! :)

Karmatarerskanise
0

Brukar bli påskmiddag hos familjen. Inget mer.

I år kanske jag ska träffa killens mamma för första gången :P

Gullan402
0

Inget speciellt firande. Tycker bara det är skönt med några dagars ledighet. Nån av dagarna ska vi väl till svärmor på påskmiddag tillsammans med svågern och hans familj. Annandag påsk ska min stora flicka på skyttetävling. Och mamma hängiven supporterSkrattande

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Thyra4
0

Det blir nog familjemiddag någon av dagarna och Påskdagen är vi bjudna på barndop. Då blir det en större släktträff.

Johanna
0

brukar inte fira direkt….

kommer att jobba en hel del dagar under påsk, men är ledig på själva påskafton o då åker vi till svärmor o äter

o sen hoppas jag att jag får en påskägg av Daniel som jag brukar ;)

Sarah
0
Buffaomini
0

när jag var yngre var de påskris, godis ägg och så klädde jag mig ut till påskkärring
nuförtiden gör jag inget. jobbar gärna, stor helge =dubbel lön.
jag och min sambo har nog aldrig firat de tillsammans, kanske köper godis och stoppar i ett ägg men mer är det inte. sen blir de alltid lite påskmust, finns i vår kyl nu :p

spiritedaway
0

tar det bara lugnt. Denna påsk åker jag hem till min familj i alla fall. Så slappa och köra skoter hoppas jag på!

[Rebecka]
0

firar inte direkt påsken utan tar de som en helt vanlig dag!

SaraC
0

Äter middag hemma hos mamma och pappa, annars inget särskilt nuförtiden.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Crazyonthis]
0

Vi ska nog mest ta det lugnt, äta godis, se på tv, vara ute och gå om det är väder för det och så ska vi hem till min mamma som fyller år i slutet av påsken……Brukar inte göra något speciellt till påsk…..

[Fiction]
0

Oj, jag har verkligen ingen aning… Förmodligen firar jag den inte alls.

silvery
0

jag har redan börjat hehe har ätit allt mitt godis redan (A)

Telefonkontakt
1

när jag var yngre och bodde hos mina föräldrar så firadaes påsken stort. På långfredagen lammstek och ha det trevligt utan tv hela dagen.

på påskafton äta påskbord (nästan som julbord), vara finklädda, umgås med familj och eventuella gäster och sedan få leta efter påskägg.

Jag gillar påsken bättre än julen faktiskt. ialla fall när jag bodde hemma.

iår ska jag ta min "egna" lilla familj på man och dotter och åka he till svärmor. Får se vad vi ska hitta på där.

Någon som har förslag om vad man kan stoppa i ett påskägg till en 8månaders bebis? godis och frukt är uteslutet..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Lilacbower
0

#23, Ett kramdjur, ny napp (om hon nu använder det), liten tröja, en äggkopp som hon sen kan ha till påsk genom livet…………

Ensam - men stark!

guraknugen
0

Som om det vore jul, det vill säga inte alls. Firar inte påhittade högtider. Firar bara när det finns anledning, exempelvis om något hänt som var positivt utöver det vanliga och liknande.

Eller ibland bara för att man känner för att ”lyxa till det” lite, och då pratar jag inte om lyx på det dyra sättet…

FrokenLindgren
0

Inget speciellt firande men brukar laga lite god mat och bara njuta. Är inte så mycket för godis längre, har avsagt mig påskägget jag brukar få från mamma (fastän jag är vuxen) och kommer nog satsa på god fruktsallad istället. Kommer köpa till henne däremot. Har påskpyntat lite men mer än så blir det inte. Ev. köper jag lösgodis till påskhäxorna men det brukar vara ont om sådana så vi får se, det som blir över kan jag ge till mamma. :)

Lenore
0

Vi firar inte påsk. Dock tänker vi på långfredagen festa men det är bara för att sambon fyller år. :)

ChristineL
0

Puttar…

Rahvar
0

Freemarks och mina föräldrar har inte träffats än och vi vill att det ska ske innnan bröllopet så det blir middag på söndag.

[Fiction]
0

Uppdaterar lite: Nu är det bestämt att jag skall följa med pojkvännen till Nyköping och äta påskmiddag med hans familj där.

Sara
0

Firar inte påsk nått nämnvärt. Mina föräldrar brukar ha påskmat men det är nog mer för att de gillar maten än för att de firar påsk.

Själv lyxar jag till det med påskmust och godis efter en godisfri vecka. *belöning*

Sara

Ressu
0

Firar kan jag nog inte säga att vi kommer att göra då vi är mitt uppe i bygget men kanske fixar till lite god mat Glad

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

bosse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom min hustru är en äkta libanes och affärskvinna hålller hon sin shop öppen, så vi kommer inte att fira med nåt speciellt. Men jag ska berätta hur man firar påsken här i Libanon.

Här i Libanon kan man säga att påsken började med fastan för nästan 40 dar sen, när maroniterna målade ett kors i pannan med aska och en del klär sig i brun kåpa. I söndags var det allmänt med konfirmationer. Igår torsdag så skulle man besöka 7 kyrkor och helst gående, så det var massor med folk ute igår kväll, Idag går man till mässan på morron så det har passerat massor av uppklädda människor under vår balkong idag, sen till nån restaurang på eftermiddan, där man njuter av mat och dryck. Jag skulle gissa att minst 70% av alla chaufförer är onyktra ikväll, när dom åker hem. Och nästa helg firar dom Ortodoxa sin påsk, men det är ingen ortodox kyrka i närheten och dom är mycket färre till antalet.

Foto över The Med från vår balkong