Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1753 ggr
ChristineL
0

Dags att söka utbildning!

Ojoj, vad tiden går fort. Insåg just att det inte alls är många dagar kvar om man vill söka utbildning till hösten. Jag fick lite panik över det då jag har funderat på att börja plugga. Men idag tog jag tag i att söka iaf, känns bra. Är dock väldigt osäker på om jag kommer komma in, mina gymnasiebetyg är inga höjdare :/
Jag sökte iaf socionomprogrammet både här i Örebro och i Göteborg, håller tummarna :)

Hur är det med er, har ni planer på att plugga i höst? I så fall vad? Hur känner ni inför det?

Läs mer på studera

Salladshataren
0

Ska nog söka in på veterinärassistent i Danmark, den utbildningen börjar i Januari typ :P

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

silvery
0

jag ska läsa upp min betyg sen vill jag också plugga =)

[Fiction]
0

Socionom låter som ett intressant val av utbildning. Jag har både min mor och en väninna som har utbildat sig till det och det finns ganska stora möjligheter till olika typer av yrken som färdig socionom.  

Jag är visserligen färdigpluggad efter x antal år vid både högskola och universitet, men har ändå mina funderingar på att söka ngt till hösten. Eventuellt en kreativt skrivade-kurs på folkhögskola på distans eftersom jag vill upprätthålla den typen av skrivande och dessutom arbetar heltid. Har tidigare läst några sådana kurser på högskolenivå och varit mkt nöjd med dem. För tillfället saknar jag nog mest responsbiten; både att få respons på egna, men kanske mest att ge respons på andras texter.

Ylva_87
0

Du vet att du kan kolla vad antagningspoängen legat på senaste åren va?

Jag läser till socionom i Örebro, har ett år kvar att läsa. En rolig utbildning och det känns som att man har stor valmöjlighet när man är färdig.

Håller tummarna att du kommer in :)

Ceciliaolucifer
0

Jag ska söka biomedicinprogrammet , men nästa höst ;) alltså 2010

Sara
0

Jag har sökt in till neuropsykiatri och kriminalitet, kriminologi, socialpsykologi samt sociologi kriminalitet.

Jag kommer bara läsa en kurs till hösten och jag hoppas att jag kommer in på neuropsykiatri, för jag vill läsa den först och kommer att läsa på distans.

Sara

MimmieM
0

Jag håller tummarna för dig i göteborg ^^

Carpe Diem

Telefonkontakt
0

Jag och min man har båda sökt till en lärarlinje. Vi ska bli förskolelärare samt fritidspedagog. Min man kommer att komma in med all säkerhet då han har höga betyg, men för mig är det lite tveksamt..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

MimmieM
0

Jag kom in med ganska låga betyg. Sägs att det är den utbildningen som är lättast att komma in på.

Carpe Diem

Telefonkontakt
0

#9 vad är låga betyg? jag har 2 IG, några VG, tror att det var 6, och resten G.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se