En dokumentär som får en att tänka till
Jag vill bara skriva av mina tankar någonstans…
Häromveckan såg jag en gripande dokumentär på SVT2 "Jag vill inte leva detta livet". Den och människorna i den satte sig verkligen i hjärtat på mig. Sedan dess har jag mått urdåligt. Jag gråter på nätterna och jag är rädd att mitt framtida barn kommer må dåligt i denna värld. Jag är så oerhört rädd. Jag försöker att inte tänka på det, men hur går det när sanningen ser ut såhär där ute?
Jag lider med alla dessa ungdomar och familjer som behöver stå ut med detta. Att myndigheterna inte ser eller vill se sanningen utan bara skriver ut medicin på medicin som leder till nya beroenden och mer ångest för den drabbade. När det i själva verket handlar om att personen ifråga behöver prata med någon.
Jag önskar bara att alla skulle vilja leva. Uppskatta livet och människorna omkring en. Jag önskar att alla slapp må dåligt och vara deprimerade. Händer det ändå så önskar jag att alla kunde vara starka i sig själva och att man aldrig faller så långt att man känner att sitt liv inte är värt att leva.
Så länge som man bara själv vill går allt.
Vill du se dokumentären (ca 60 min. lång) finns den att se här:
jag vill inte leva detta livet
Jo, det är inte en vacker sida av världen, absolut inte. Många vet inte att den finns, det är ju så tabu att prata om dessutom, och så obehagligt att många skjuter det ifrån sig och jag kan nog inte klandra folk för det heller. Jag vet ju knappt själv hur jag ska hantera det trots "erfarenhet". Tror jag skall se dokumentären. Tack för tipset!
Paulina