Relationer iFokus

Relationer

Etikett: sex
Läst 3332 ggr
M-ichelle
0

Hur kommer jag ut ur den "onda cirkeln"?

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja men jag ska försöka att sammanfatta allt så kort som möjligt. Jag vet inte hur jag ska göra för att komma ur den här "onda cirkeln"! Jag vet inte heller hur jag slutar upp med att tänka så som jag gör.

Hur som helst. Nu till saken.

För mer än ett halvår sedan så blev jag av med oskulden… men inte på det bästa sättet. Jag var inte redo men jag gjorde det för att ja… få det överstökat och killen som "tog" den tjatade så jag gjorde det bara. Vi försökte ett par gånger men det gick inte (kan ju bli så i början, plus att jag säkert spände mig för att jag var nervös och ja… egentligen inte ville) men tillslut så gick det. Inte världens bästa sex kan jag säga då det gjorde ont, men jag sa ingenting (dum som jag var) Det visade sig sedan att killen var ett svin och bara utnyttjade mig… Töm och glöm är de rätta orden.

Men i alla fall, jag har kommit över honom men jag gissar på att allt drama och att jag egentligen inte ville ha sex har gett mig "ärr" inombords, förstår någon hur jag menar? Att han betedde sig som ett svin och att jag inte kände mig ett dugg trygg med honom gjorde så att jag mådde väldigt dåligt då… skitsamma. Jag ska inte skylla allt på honom men det jag vill komma fram till är att detta har förstört min syn på sex. Det kändes nästan som om att jag blev våldtagen då han inte var ett dugg försiktig (blev självklart INTE våldtagen, men känslan var hemsk)

Nu har jag träffat en bra kille (vi är inte tillsammans, men det kan leda till det), jag kan tillägga att han är äldre än mig och säkert mer erfaren. Vi har träffats ett par gånger och sovit med varandra och hållt på (men ännu inte kommit till just sexet)

Sedan så kom det, vi sov tillsammans, hade förspel osv men när vi skulle komma till sexet så tog det bara stopp. Det var som en film, okej, haha, låter lite töntigt men så var det. Jag fick "flashbacks" och kände igen situationen så väl med den tidigare killen (svinet) och usch fick världens magkänsla… så jag sa nej. Varför sa jag nej? Jag vet inte, antar att det var starkt gjort av mig för det var ju för min egen skull… han tjatade ett par gånger och det gjorde det hela mer obehagligare… sedan så gav han upp och vi somnade men jag blev ledsen, fick nästan panik. Visade det självklart INTE! Det var nästan så att jag tänkte berätta om vad som tidigare hänt mig men det gjorde jag inte… så nära är vi inte så jag vill öppna mig så pass mycket.

Tanken att jag bara haft sex (fullbordat) en gång gör det hela mer "nervöst"… eftersom att den nya killen är erfaren. Tänk om det inte skulle gå? Ni förstår nog tankarna.

Nu blev det mycket text. Hoppas att någon orkar läsa… Hur ska jag göra? Hur ska jag tänka för att få bort de här tankarna? Sex ska ju vara någonting fint, njutning. Inte rädsla. :( Någon som varit med om samma? Någonting liknande? Hur skulle du ha gjort?

Kan tillägga att jag är 100% säker på att han tror att jag har haft sex med många, så han måste ju undra vad jag håller på med. Men jag känner att jag måste vänta med att ha sex, tills jag känner mig mer trygg, om jag någonsin kan känna mig trygg. Och att han är äldre och mer erfaren gör det här ännu jobbigare…

M-ichelle
0

Oj vad långt det blev, haha. Aja… hoppas någon orkar läsa och ge råd Glad

LinLin
0

Jag skulle väntat, tagit det lugnt, tills jag kände mig trygg tillsammans med killen. Och jag skulle nog inte ödslat tid på en kille som har mage att tjata! Så gör man inte. Jag skulle nog skippat din "nuvarande" om han fortsätter tjata och väntat på en kille som ville vänta på mig.. de finns faktiskt. Lyssna noga på dig själv, det är bara du som vet hur du vill ha det (och uppenbarligen finns risken att det är "bara" du som bryr sig om vad du vill).

hus-musen
0

De är bara att vänta tills de känns rätt, om du tvingar dig till att ha sex fast du inte vill så blir de bara! Prata med din nya kille om din situation, en bra kille väntar på dig tills du är redo! Blir han sur eller tjatar så dumpa honom.

Men om du nu inte känner att du kan prata med din nya, varför är du då tillsammans med honom och funderar på sex? Mitt bästa tips, som jag alltid följer är att inte göra något förrän det känns bra!

Qui dormit, non peccat

Aviendha
0

Starkt att du sade nej! Ja, jag tror absolut att mn kan få "ärr i själen" på det sättet. Jag har själv fått panikångest mitt uppi allt (även om det då var mycket bra) för att jag fått flaschbacks och det har ju sänkt självkänslan.

Även jag vill be dig prata med killen din. Han kanske menade tjatet som det vänskapliga, skämtsamma tjatet men inte förstod hur det påverkar dig pga dina tidigare upplevelser. Endera fattar han noll-sju och är inget att hänga i granen, men det kan ju vara så att han är en av de underbara, mjuka, förstående killarna. En sådan kan hjälpa en läka många sår.

Jag var väl tvungen att förklara varför jag plötsligt skrek och slog vilt ikring mig för killen, stackarn blev ju livrädd, men att berätta är en utav de bättre sakerna jag gjort. Jag fick fullt stöd från honom och han bara.. fanns där, utan press eller så. Det var mig han brydde sig om och det var som kylbalsam på skrubbad, solbränd hud.

Annars så kanske du kan gå och prata med någon om detta, en kurator, barnmorska eller liknande? Det kan vara bra att få ur sig lite, rensa luften. Man kan komma fram till mycket bara genom sådana "enkla" samtal, för givetvis ska du inte må dåligt över detta!

Lycka till!

ElinLilja
0

Hejsan!

Skulle vilja skicka ett pm till dej så kan du inte aktivera din sida och sen höra av dej så jag vet att det är fritt fram för pm?

/ Elin