Ang syn på kvinnor
Jag blir lite fundersam.. Vad vill ni ha för Kvinnor?
Nu menar jag inte en fråga bara till män, inte heller bara till flator. Jag undrar, vad är ditt IDEAL? Vad är en PERFEKT kvinna för dig?
Tag gärna med dessa delar i ditt svar:
-Utseende
-Personlighet
-Syn på hemmasysslor, barnafödande, förhållanden
Hmm, vad svårt…
Jag är straight men skulle nog säga att en perfekt kvinna är ganska lång, 165-175 cm (jag är 158 så det är långt för mig :p), hellre kruvig än smal som en sticka. Mörkt hår och blå ögon (det gillar jag på killar iaf).
Personlighet… Framåt och skinn på näsan, rak och öppen, inte pata så mycket skit som många Kvinnor gör (om andra menar jag).
I hemmet ska sysslorna vara jämnt fördelade. Hur kommer man överns om, någon kanske är bättre eller gillar det ena mer än det andra. Barnafödande och förhållanden är svårt. Jag själv vill föda barn på naturlig väg, med lustgas tror jag. Men det beor ju helt på en egna åsikter. Min idealkvinna är väl helst lite lik mig vad gäller åsikter.
/Christine
Vanskligt att spekulera i. Jag sa ju en gång i tiden att min idealkvinna var lång, smal, mörk och vänsterhänt, samt tar för sig… och så går jag och gifter mig med en kort, högerhänt tjej som är lite velig. Visserligen är hon smal och halvmörk… Resultat? Jag stormtrivs och saknar inte alls min tidigare nämnda idealkvinna.
Men ska man försöka sig på att försiktigt dra upp några riktlinjer på egenskaper som i alla fall inte avskräcker mig, och om jag ska hålla mig till de delar som anges i #0, så blir det ävl ungefär så här:
Utseende: Hon bör ha ett utseende som visar att hon är mån om sin hälsa, eller i alla fall inte totalslarvar på det området. Inte vara rädd för att röra på sig, med andra ord.
Personlighet: Svårt att beskriva i ord. Hennes personlighet ska matcha min på ett sätt som gör att båda trivs med tillvaron. På detta passar säkert ett flertal vitt skilda personligheter in och det är svårt att sätta fingret på vilka personligheter man trivs med.
Det där med syn på olika saker, så är det ju en fördel om hon inte har motsatsen till min syn på allting. Man behöver ju inte tycka samma om precis allting, men det underlättar väl om man tycker samma om det mesta i alla fall.
Hmm, det är svårt men jag ska försöka.
Utseende: Kort, ca 155-160 cm, har lite former. Rödfärgat hår är snyggt, men även svart eller naturligt ljust. Kastanjebruna ögon är jättefint men ljusblå med lite grönt i är också jättefint.
Personlighet: Öppen och ärlig och som vågar säga vad hon tycker utan att skämmas. Hon får gärna vara lite kaxig och våga ta för sig. Hon ska inte vara så fruktansvärt feminin, kanske rent av vara lite pojkflicka.
Vad gäller hemmasysslor så ska det vara jämnställt. Båda parter måste dra sitt strå till stacken och man bör kunna hjälpas åt.
Barnafödande, tja. Jag tror ju på att naturen vet bäst så det får gärna hon också göra. Dvs att man helst ska skippa medicinsk smärtlindring så långt det är möjligt och att man tillämpar sen avnavling.
Förhållande får hon gärna ha samma syn på mig som, öppenhet är bäst. Jag tror på polyamori (där det fungerar såklart) och att begränska varandra så lite som möjligt.
#1 Jag måste bara kommentera en sak från ditt inlägg. Du skiver att du vill föda på naturlig väg MED lustgas. Det går inte ihop då lustgas är ett medicinskt preparat. Lustgas får en (ibland) att hallucinera och att få minnesluckor är tyvärr inte ovanligt. Jag rekommenderar dig istället att lära dig andningsprofylax då det blir dax dig. För mig hjälpte det jättebra! Jag födde helt utan smärtlindring och klarade mig fint med att bara koncentrera mig på andningen och jag kunde efteråt säga att jag hade kunnat göra om det direkt igen! Jag är glad att jag inte tog något som påverkade mitt sinne och att jag fick vara fullt medveten varenda sekund av Ronjas födsel.
#1 Haha låter ju nästan som mig älskling ;)
#4 - Haha, ja det gör det ju! Tänkte jag inte på. Men klart att du är min idealkvinna! ;)
/Christine
#2 Är jag halvmörk? Nog för att jag fortfarande har kvar lite mörkare toning i håret men nu börjar utväxten bli hyfsat blond-mörkblond. Sen är jag ju en blekfis. Ser inte klokt ut, funderar på att klippa kort, men jag vet ju att då går än längre från din idealkvinna med långt mörkt hårsvall…
Likt Gura är jag lite extra förtjust i "snygga" mörkhåriga, gärna mörk i hy eller med asiatiska drag. Rödhåriga fräkniga töser kan också vara söta. Men självklart är insidan viktigast.. likt drömkillen skall de vara coola och schyssta. Gärna intresserad av natur, kanske rent av en lantlolla!
#6: Jag kanske skulle leta upp en snygg asiatisk tös åt dig då… ;)
#7 Ja! Typ som grannen några våningar under. fast med mer mina intressen. Kul att ha någon att leka med när du är på jobbet 
#8: Ska nog hitta en som du kan hångla med… ha ha ha
#9 Äh, Du bara lovar å lovar.. 
För min del måste jag ha någon som kan möta upp mig personlighetsmässigt, dvs det behövs någon med ambitioner, framåtanda och som inte låter mig vara en dominant jävel utan käftar emot. ;) Men som också låter mig vara liten ibland och inser att jag inte alltid är så kaxig som jag tror att jag är. I övrigt så är utstrålning väldigt viktigt, liksom att personen har känsla för takt och vet hur man beter sig i officiella sammanhang. Jag är nog egentligen rätt fåfäng och är nog rätt kräsen utseendemässigt också, även om det inte finns en specifik mall (hittills har jag haft tjejer av av alla former, långa och korta, smala och tjocka, blonda och mörka osv). Det hänger nog mest på utstrålningen. Men naturligt rött hår är fint.
Föredrar nog tjejiga tjejer framför butchar, eller lagom är nog bäst, men jag ska inte säga nåt för jag har haft både och där också. Har också en viss dragning till androgynitet ibland, och vet flera transkillar som lätt skulle få ingå i mitt harem.