Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 3773 ggr
FotoFlikkan
0

Min kompis kille är sur på mej

Jag har en kompis (M), hon och hennes kille har varit tillsammans i ca 10 år.
Men för typ 4 år sedan blev hon störtkär i min granne och under några veckors tid kom hon hem till mig och festade, och varje gång när hon satt där i soffan så frågade hon om vi inte kunde bjuda över grannen också. Han var nästan alltid med på våra fester ändå, så det var nästan självklart att vi bjöd in honom med.
Min kompis var otrogen ganska många gånger med grannen, och kom hem tidigt morgonen efter till sin väntande pojkvän.

Jag och min kille var vän med M och hennes kille på lunarstorm, men plötsligt en dag så tog han bort mig från sin vänlista, medan min kille fortfarande låg kvar som vän med honom.

Jag blev ganska irriterad, för jag har väl ingenting med det där att göra?! Jag kan väl inte rå för att hon var otrogen?! Det hon gör, gör hon väl av egen fri vilja. Det var ju inte som att jag tvingade henne att vara otrogen under pistolhot direkt.

Så varför hennes kille blev sur på mig för att hon var otrogen kan jag inte riktigt förstå. Jag gillade inte ens det hon höll på med och tyckte väl egentligen att hon borde ha dumpat sin kille innan hon började kn*lla runt med andra…

Och om han nu blev sur på mig så ska han väl bli sur på min kille också då han var minst lika delaktig i festerna som jag. Och han var närmare vän med grannen än vad jag var. Men surast ska han väl bli på sin tjej som var otrogen öht! Det är väl inte mitt fel att hon är otrogen? Eller det kanske det är? Är det jag som är boven i dramat här? Jag vet inte vad jag ska tro längre.

Jag har funderat på att ta upp det med M's pojkvän och höra vad han har att säga om det hela, men jag vet inte om jag vågar. Och jag vet inte hur jag ska lägga fram det heller så jag tror jag struntar i det. Men hur skulle du ha gjort?

Tacksam för svar

Aviendha
0

Jovisst borde han vara som argast på sin otrogna flickvän, men det är väl inget som säger att han inte är det heller?

I vilket fall så ser han det kanske som att ni hjälpte till otroheten, eftersom festerna var hos er och ingen av er ingrep? Visst, jag anser att det är hennes ansvar gentemot honom, men han kanske känner sig lurad. Kanske är han inte ens sur på dig, utan han har råkat radera av misstag?

Hade det vart en god vän till mig hade jag pratat med honom och sett om vi kunnat reda ut det.

hus-musen
0

Har du frågat honom rakt ut varför du är borttagen?

Qui dormit, non peccat

FotoFlikkan
0

#2 Nej jag har inte gjort det, vi känner varandra egentligen bara ytligt, så jag har inte vågat prata med honom om det än.

#1 Nej han är säkert, eller har iaf säkert varit, jättesur på sin flickvän. Men han har ju uppenbarligen förlåtit henne iaf för nu har de skaffat två barn efter den här otrohetsaffären. Så jag förstår inte varför han inte bara kan släppa sitt "hat" mot mig också då. Speciellt när det har gått över 4 år sedan det hände.

Det värsta är när jag har varit på deras barns kalas. Då är han jättetrevlig mot de andra gästerna, men så fort jag säger nånting så snäser han bara av mig som att det jag har att säga inte är värt nånting. Så jag drar mig nästan för att gå på kalasen nu.

hus-musen
0

#3 Jo men konfrontera honom ordentligt.. Nästa gång han fräser så säg på en gång öppet och rakt ut att du vill veta vad hans problem är eftersom han uppför sig som skit så fort du säger något! Det är enda sättet att få honom att tänka lite o ju mer folk runt omkring desto mer pinsamt blir det för honom!

Qui dormit, non peccat