Utbildning!
Jag har ett dilemma..
Jag bor i en liten stad, pluggar i en annan. Jag trivs väl inte så där jättebra, men jag gillar utbildningen. Den funkar bra.
Har några vänner men inte så att man umgås. Eftersom jag bor i en annan stad också, så blir de lite svårt.
Nu är det så att jag skulle vilja bo med min kille, men där han bor finns de inga utbildningar jag vill gå.
Just nu går jag media-inriktning och där han bor finns bara lärare. Å jag vet inte om jag vill bli lärare. Liksom.
Jag är rädd för att flytta och bo själv också (ifall jag skulle flytta till staden där jag pluggar). Kommer jag bli väldigt ensam? Jag vet inte om jag klarar det.
Men jag vill inte bo kvar här heller.
Hur hade ni gjort?

Kan inte din pojkvän flytta till dig då?
Dessutom är läraryrket inte fy skam om jag får säga det själv (snart utbildad lärare).
Carpe Diem
Jag flyttade 50 mil bort från killen, familj och allt jag hade kärt för en utbildning. Iofs så pluggade jag på närmare håll innan och kunde då pendla hem över helgen. Nu går det inte.
Han "kan" inte flytta hit ner, men han kommer och hälsar på så ofta han kan. Jag kan dock inte ta mig hem så ofta, tre gånger sen i augusti har det blivit men det fungerar bra ändå. Vi har bra kontakt trots alla mil, vilket jag inte trodde var möjligt. Man hittar lätt nya vänner i början på en utbildning med. Sen är det en annan femma som lett till att jag inte har gjort det, eller rättare sagt inte tagit alla de krokar jag har fått kastade efter mig ;)
Att plugga "bara för att" tycker jag inte är någon bra idé. Dels för att du ofta tar lån för det och därför får mer skulder att betala på, sen har man bara ett visst antal terminer man får ta lån för och det är ju dumt att slänga bort om man inte känner att man brinner för det om man nu skulle komma på den perfekta utbildningen senare.
Paulina
Jag känner att jag inte skulle klara mig själv om jag skulle flytta iväg själv. Jag skulle få sån ångest.