Rätt eller Fel?
Idag kom jag på min pojkvän.
Fast jag ska nog ta det från början.
När jag öppnade min laptop i morse var min dator inloggad på HOTORNOT. En hemsk sida tycker jag.
Det visar sig när jag läser det som står att min sambo skriver till en massa tjejer och skriver hur sexiga de är, att han är singel och att han är kåt och gillar deras bröst. Sen så lägger han till dem på sin msn.
Jag är glad jag läste det hela, men jag vet inte hur jag nu ska reagera och göra.
Han säger att han inte ska göra om det någonsin, men hur ska jag kunna lite på honom. Han har tidigare sagt att han snackar med killar inne på sidan och ja, det lät lite skumt, men nu i slutändan har han ljugit mig rakt upp i ansiktet 3 gånger de senaste månaderna.
Vad ska jag göra?
Gjorde jag rätt som läste det när det var mitt framför mina ögon?
Hjälp mig jag vet inte vart jag ska ta vägen. =(
Sorgsen 
Jag hade gjort precis som du! LÄST! NOGA!
O jag förstår dig helt o fullt ifall du inte kan lita på honom igen…
Det där är svårt. O även dom som planerar att göra om det igen,
säger att "jag kommer aldrig göra om det"… osv…

Känn efter ordentligt hur du verkligen känner inför det här. Hur skulle du reagera om han trotts allt gjorde det igen, älskar du honom tillräckligt mycket och dig själv tillräckligt lite för att tillåta honom att förneka er relation över internet så varsågod och fortsätt. Men du måste i varje fall sätta ner foten och konfrontera honom.
Jag hade varit väldigt konkret och minutiöst noggran.. snäppet nära ondskefull om jag skulle tagit itu med en sådan konfrontation. Han nekar, visst. Skriv ut det du läst från sidorna, sätt dig ner med en markeringspenna och markera det du finner anmärkningsvärt och visa honom det lungt och fint och be honom kommentera det.
Carpe Diem

ehm.. personligen hade jag nog bankat in hans skalle med en stekpanna. men jag är ju lite hetsig i temperamenet oxå=) det finns ju lite mindre våldsamma sätt att konfrontera killen din även om det första troligtvis låter som nått jag skulle välja.
om han sitter o ljuger om att han är singel, skriver en massa snusk och flörtar så pass grovt med andra tjejer och addar tjejer till sin msn så hade jag dumpat honom all världens väg. han förtjänar inte dig, för han är ett svin. jag skulle aldrig lita på en sån kille så förhållandet skulle dö! men det är ju upp till dig hur du vill göra. men konfrontera honom o se vad han säger=)
Qui dormit, non peccat

#3 Fast man kan ju konfrontera honom med konkreta bevis samtidigt som man håller stekpannan bakom ryggen..
Carpe Diem
Klart som fan du gjorde rätt som läste igenom allt! Det är ju ändå din dator skriver du så han är ju dum om han trodde att han klunde hålla på sådär utan att bli upptäckt. På honom bara, du förtjänar någon som kan vara ärlig mot dig!
/Christine

Det är skillnad på att porrsurfa och porrsurfa. Detta som han gjort är inte acceptabelt och bara det att han ljuger tyder på att något inte är som det ska. Hur är det i skallen på killen? Lådsas att han är singel…varför gör man så?
Stå på dej

#4 hmm ja så kan man ju oxå göra=) för varje fel svar hon får så kan hon ju dänga stekpannan i skallen på han=) då slutar han nog ljuga snabbt!
Qui dormit, non peccat
#0 låter ju nästan som om han ville bli påkommen? om han lämna din dator sådär?
jag hade läst hela skiten, packat hans väska och ställt den utanför dörren. för mig är det fritt fram att kika på porr och hålla på så, men ingen personlig kontakt och absolut inte hålla på så där. inte en chans att jag hade accepterat det. Tack och adjö herr pojkvän hade jag sagt.
Tycker du gjorde rätt. Det där med att snoka i en annans grejer/mobil/dator är känsligt, men nu tycker jag inte att det var nå snack om det, han hade lämnat det uppe så du snubblade över det, och då har du sedan rätten att följa upp det spåret. Det är ju trots allt han som har gjort fel.
Precis som tidigare sagt, så är det skillnad på att porrsurfa och porrsurfa. Det beror helt på vilka "villkor" man har i sin relation, men även om det är ok att göra det så ljuger han för dig, förställer sig för andra och sviker ett förtroende som han bär med er relation.
Konfrontera honom med fakta, så som MimmieM sade, då finns ingen chans i världen att han kan slingra sig ur det. Det är ju så lätt att man som upprörd, frågande och sårad part tappar bort sig, och att han som den skyldige kämpar för glatta livet för att förklara bort det hela, disskussionen koimmer lätt på villospår.
Efter hans förklaring så är det hela upp till dig. Litar du på att han skall bättra sig? Att du kan lära dig lita på honom igen? Kan du inte det så är det inte mycket att hålla fast vid. Att ej lita kommer att äta upp dig inifrån.
Lycka till!
Paulina

jag hade nog dumpat.. personen i fråga.. tycker det är röötet och omoget att hålla på så där.. Att kunna lita på varandra är en av grund stenarna i en relation… men dè va jag tycker..
/RL

Kanske dags för en paus? Han är uppenbarligen inte tillfredsställd med något i ert förhållande och ljugande partners är inte hållbart i längden. Så fruktansvärt förnedrande att hitta något sånt på sin egen dator. Acceptera inte sån skit från en så kallad livspartner
lämna den människan hade jag gjort de borde kanske min gjort med mig med men jag har bättrart mig som fan..