Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2012 ggr
Jenahbella
0

resa ensam? eller?

min mamma åker till thailand me sin man i januari,
och jag blev fruktansvärt sugen på att följa med! :)

men jag har två problem!

nummer ett:
pengar,
måste lägga undan minst 3000kr i månaden fram till december. vilket gör att sommarens planer ja har nu (sista minuten resa och whiskeyprovning) går helt bort. dessa två saker har ja verkligen sett fram emot!
får även leva lite fattigare än va jag gör nu vilket ja iofs nog klarar fint.

nummer två:
sällskap!
bästa vore ju att få me en vän eller liknande, mamma å hennes man vill väl inte ha mig, 23år i släptåg på allt de gör !
men vem tar man med sig?
har inga av mina närmsta vänner som kan samla ihop pengar tills dess.
hur hittar man nån att resa med? :)

Lumac
0

Pengabiten är nog svår att hjälpa till med, men resesällskap ska nog inte vara så svårt att hitta. Det finns många i samma situation. Testa att kolla runt på sidor som backpacking.se eller reseforum.se. Sådana sidor brukar ha forum med en avdelning där man kan söka resesällskap. Just Thailand är ju så populärt att det inte borde vara något problem att hitta någon eller några personer som tänkt åka dit.

Jenahbella
0

ska kolla :) tack !

Ylva_87
0

Om du åker själv kommer du nog att träffa massor med folk när du väl är där som du kan umgås med :)

Jenahbella
0

jo absoult men kan va kul att ha nån att dela alla roliga saker med oxå! :)

Ylva_87
0

Absolut :) hittar du någon att åka med så är det roligare :P men hittar du ingen här hemma så kommer du säkert att hitta någon på plats.

pyromanen
0

Har rest ensam i asien (och andra ställen) flera gångar och min erfarenhet är att det blivit mer äventyr och roliga möten när jag rest själv jämfört med när jag haft en reskompis!  Man blir litegran betrakatat som "upptaget och har sitt" om man hänger ihop med nån.  Så greppa äventyret!

kristofer1982
0

Sitter i samma sits som dig :-) Planerar en två månaders till asien i vinter och mina kompisar är lite sega att få med. Själv har jag tänkt i banorna att får jag inte med mig nån så åker jag på mitt eget äventyr.. fördelarna är att jag kan göra vad jag vill när jag vill vart jag vill, nackdelen är att ju såklart att inte kunna dela upplevelserna med någon samt att sakna trygghet och närhet till någon annan.

Hur länge ska du vara ute och resa?

/Kristofer

Jenahbella
0

#6 sant så sant! :)

#7 jag kommer åka den 16 januari och va hemma 7 februari :) så tre veckor :)

Salladshataren
0

Du får åka i någons resväska Flört

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Betty
0

när jag åkte till thailand hade jag en budget på ca 19 000. biljetterna kostade 8600, jag tog dyk cert för 2000 och bodde inte på de sunkigaste ställerna , och åt inte den sunkigaste maten, unnade mig massage och var borta i en månad…. det är väldigt billigt att leva i thailand…

Sarah
0

Jag åker till södra afrika själv i fem veckor under sommaren ;)

Karmatarerskanise
0

Min bror ska börja på en skola i thailand, kampsportsskola. Ensam, i minst 4 mån.