Relationer iFokus

Relationer

Etikett: allmänt
Läst 8231 ggr
Jenahbella
0

ta tillbaka någon som vart otrogen?

har du nångång tagit tillbaka någon som vart otrogen mot dig?
berätta gärna!
fungerade de eller inte?

[Puppan]
0

Nej jag skulle inte ta tillbaka någon som varit otrogen mot mig. En kille jag hade för länge sedan var det mot mig, men nope finns inte på kartan att jag skulle ta tillbaka honom. Han är ju inte den enda killen som finns precis.

Men min tjejkompis var otrogen mot sin kille för några helger sedan i fyllan och villan. Hon var ärlig och berättade det för honom, men han vill ändå att dom ska försöka vara tillsammans.

anaprincess
0

Jag har gjort det och det fungerade inte. Man lär sig av sina misstag och idag skulle jag aldrig göra det.

Liviluckan
0

Min pojkvän var otrogen för lite mer en månad sen ungefär. Han hade druckit en del och typ "glömt bort" vad han höll på med så han "råkade" hångla med en annan tjej. Han sa att han inte hade någon bra förklaring till det, att det bara hade hänt. Jag blev såklart ledsen och besviken men jag uppskattade oerhört mycket att han var ärlig med det från början. Jag blev inte ens arg, bara ledsen och besviken som sagt.

Jag sa att jag inte kunde göra slut då för jag är alldeles för nerkärad i honom. Vi har inte varit tillsammans så länge och det betydde väldigt mycket att han berättade det för mig. Han hade kunnat strunta i att tala om det eller bara dumpat mig för att slippa stå för konsekvensera, men så gjorde han inte.

Fast jag gjorde ändå slut med honom två veckor senare. Då hade jag tänkt en del och kommit fram till att han nog inte hade tillräckligt starka känslor för mig. Hade han haft det så hade otroheten aldrig hänt. Så jag resonerade som så att om jag inte gör slut nu så kommer han ändå göra det förr eller senare och då är det lika bra att ta tag i det själv så är det överstökat sen.

Men vi var bara ifrån varandra i en vecka. Jag hade tydligen fel om hans känslor, vilket jag nog visste innerst inne. Jag ville bara ha det bekräftat och veta att det han sa var riktigt. Det vet jag nu och allt är bra igen :)

LinnB
0

Min första pojkvän var otrogen mot mig. Han hade ett förhållande med en annan tjej bakom min rygg, och det var tjejen som berättade det för mig.
Jag åkte hem, ställde han mot väggen, han grät, jag skrek… ja, ni fattar.
Hur som helst så var detta en aningens manipulativ kille, så jag tog tillbaka honom och han fick sedan mig att ta på mig skulden för hela händelsen. Jag fick be om ursäkt på mina bara knän.
Usch för det.

Givetvis var han otrogen igen efter det också… och igen.
Så ja, jag tog tillbaka honom, men fungerade bra gjorde det väl inte.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Niini
0

Tror inte jag skulle ta tillbaka.. O andra sidan hade jag tänkt hålla fast vid sambon och jag känner att vi kan lita på varan till 100 och han hatar otrohet lika mycket som mig. Så jag känner att jag nog inte ska behöva tampas med problemet heller :)

ChristineL
0

Jag skulle aldrig göra det. All tillit skulle vara borta och för mig är det bland det viktigaste i ett förhållande.

[Vargnatt-]
0

Har inte gjort det, men med min nuvarande sambo skulle jag nog göra det. Beror på i och för sig, om han "bara" hade sex med någon så skulle jag ganska säkert ta tillbaka honom, men om han hade ett till förhållande, med känslor och allt, med någon annan samtidigt som mig så skulle det slå hårdare mot mig och då hade det nog varit svårare.

SaraC
0

Jag har. Eller han förnekade och jag valde att vara dum nog att tro på det, ett tag - sen gjorde jag slut.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Liss
0

Jag har gjort det en gång i tiden. Gav honom en chans till och trodde på hans ord om att jag var den enda i fortsättningen, men de var jag inte alls. När jag väl fick veta så gjorde jag slut fort och hårt.

Senare har jag gett ännu en chans, men eftersom de var år imellan ser jag de inte som att ta tillbaka någon efter en insident som var glömd.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

Har jag gjort två gånger. Men det fungerade inte eftersom tilliten var borta.

emsems
0

Jo, ångrar det.
Jag var ihop med en kille i ca 1 år och bott ihop ca 6 månader. Vi hade fest och min bästa vän sov över hos oss, och i vår säng av rena bekvämlighetsskäl. Killen i mitten. Jag vaknar av att han tafsar på henne och hon stönar. Jag slänger ut dem bägge och är helt uppgiven. Förlät tillslut dem båda.
Sedan efter 4,5 års förhållande totalt (3,5 år efter händelsen) så gör han slut. Då får jag veta att han haft en tjej vid sidan om under en kortare period och att de nu ska satsa på ett eget förhållande.
Kommer aldrig vara lika blåögd. Aldrig mer förlåta en sådan sak. Är killen kär i mig på det sätt jag önskar, så kommer han inte vilja vara med någon annan, oavsett hur full eller kåt han är. Dumma jävel.

Strumpa
0

#11 Vad arg jag blir när jag läser ditt inlägg, vilket svin Skrikandes

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

emsems
0

#12, jo. Att han också hade mage att säga "det är egentligen ditt fel, för du har aldrig uppskattat mig" är bara sjukt. Han har gjort så mycket elakt och nu försöker jag leva med konsekvenserna. Senast i helgen låg jag orolig över att nya sambon skulle vara otrogen, bara för att han var på en klassträff. Det är svårt att finna tillit.

Strumpa
0

#13 Ja, sånt sätter sina spår mer än man tror, det kan jag tänka mig. Så jäkla tragisk kille, han förtjänar verkligen inte att lämna spår hos andra genom sitt dåliga beteende. Kram till dig.

/Sanna

johan-tobias
2

Min tjej tog tillbaks mig och jag ångrar djupt vad jag gjorde mot henne men går hela tiden och tycker att hon förtjänar bättre de ja gjort finnner jag iaf att de borde vara döds straff på! Ångrar mig djupt!

LinnB
0

#15 Dödsstraff på otrohet? Men lugna ner dig några hekto.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Strumpa
0

#15 Om du går och tänker så hela tiden så är det kanske inte ett sånt sunt förhållande ni har tsm? Menar inget illa, men det låter inte så kul…Hoppas ni båda kan komma över det som varit och blicka framåt!

/Sanna

Karmatarerskanise
0

#15 Jag undrar då verkligen vad det var för otrohet.

marinelady
0

Jag skulle inte kunna ta tillbaka personen och vad jag vet har det aldrig hänt i mina få förhållanden jag haft, men man kan ju aldrig veta.  Jag har svårt att bygga tillit och har personen väl fått den tilliten och sviker den genom att vara otrogen, då kan dem lika väl ha försvunnit från jordens yta.

[SarahOhrn]
0

Jag kan ärligt säga att jag tagit tillbaka en, har hänt innan men då har jag inte gjort det för det vai nget att kämpa för, vi hade varit tillsammans så pass kort tid.

Min nuvarande sambo, vi hade problem i ett år för han va/är flörtig av sig, trots att han inte märker det själv, men sen hade vi det rätt dåligt, han hade tydligen (fick jag veta nyligen) sagt i augusti (då vi vart tillsammans i 1 år) att han va singel till en tjej o hon trodde de i över en månad. Sen i oktober va han otrogen mot mig med henne (hånglade) och ja, jag vet inte, I lost it, så att säga! Det va det värsta jag varit med om och jag va så jävla arg, det tog slut i någon vecka, men sen fick han en chans och han tog den, visst föll han tillbaka lite (inte va otrogen då men) men han försökte verkligen och han förändrades totalt. Trodde inte det va möjligt… Men tydligen!

Och det sjukaste av allt är att jag nu efter detta är mycket mindre svartsjuk än jag va innan, för innan kände jag hela tiden att nåt va fel, nu har vi det jättebra och han visar verkligen att det är mig han valt att vara med och verkligen vill vara med.. Och jag vet att han inte är otrogen, jag har tillräckligt med koll. Inte för att kolla upp honom men för att han är sällan borta mer än när han jobbar o kanske till nån kompis (och då vet jag att han är där).

Så vi har det som sagt jättebra, förutom att sexlivet är dött men det va det innan detta hände, annars litar jag på honom till 98% och ångrar inte att jag tog tillbaka honom. Men det va enbart för vi klarat oss igenom så mycket redan och nu när vi tagit oss igenom detta och han ändrat sig så, så känner jag att vi hör ihop!

johan-tobias
0

#17 hon är väl den som inte direkt kommit över de men jag är väl lite dum på den fronten vill såklart glömma! men jag kan aldrig förlåta mig o vårat förhållande om de är sunt eller inte ja de är en bra fråga!

johan-tobias
1

#16 men vi killar blir aldrig straffade för felen vi gör medans ni tjejer får ta all skiten och de känns som att ingen tar åt sig så jag gör de istället och för mig känns de iaf som de är vad jag förtjänar lite elakt att dra alla över en kam så rätar mig o menar på att de bara gäller mig!

johan-tobias
0

#18 jag var med en annan tjej utav en annledning som jag alltid kmr att ångra de finns inte mer o säga men de var så jävla fel:(

Lenore
0

Har inte varit med om det men om det men jag skulle först diskutera igenom med min partner om hur det kom sig att det blev så och utifrån svaren komma fram till vad som vore bäst. Jag skulle säkert kunna ta tillbaka henne/honom om vi kom fram till anledningen till otroheten och ett sätt att reparera tilliten på.

Dollis
0

Både ja och nej. Det beror på hur och när.

Om min kille hade varit otrogen nykter med en annan trots att vi hade bra sexliv och ett bra liv förövrigt så hade jag sparkat ut honom utan att ens snacka om det. Jag hade nog sparkat ut honom om han även varit otrogen onykter.

Men min kille var otrogen via internet. Alltså skrev till andra tjejer och så. Jag tolerar inte någon form av otrohet så jag blev jätteledsen. Funderade på att göra slut men han var så ledsen att jag förlät honom. Han har aldrig mer gjort någonting sen dess.