Kommit till en punkt i vår vänskap
Jag har en vän som jag inte tkr så mycket om just nu, för det första så ger hon mig skulden för att våran vänskap går i kras(typ)
Hon sa till mig idag att jag måste mogna till mig, och att jag behöver söka hjälp. Det är hon som behöver mogna till sig. Det känns som om hon anklagar mig för allt som händer med vår vänskap just nu!
Vi har tänkt och träffats flera gånger, men nästan varje gång så har hon sagt att hon inte kommer in till stan för att träffas. Hon tar till med dåliga ursäkter så jag har kommit till en punkt som jag inte klarar mer av hennes skit.
Jag försökte få henne att träffa mig i morgon men inte då, det hade hon inte tid med. Det känns allvarligt som om hon inte vill umgås med mig längre, jag vet inte vad. Jag har sagt det till henne men hon bryr sig inte. Hon lyssnar inte för fem öre, och jag har verkligen börjat tröttna.
Hon har varit på behandlingshem pga spelmissbruk och visst jag fattar att det är jobbigt men måste det gå ut över vår vänskaP?
Jag vet inte alls vad jag ska göra åt den här kompisen. Jag kan inte snacka med henne för det har jag försökt gjort flera gånger men hon blir arg för ignenting känns de som.. :( Orkar inte
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Ni kanske behöver en paus?
Hon kanske har det svårt just nu och låter det gå ut över dig? Kanske är det en sorts depression hon har, det är möjligt eftersom hon har varit tvungen att sluta med ett missbruk. Det kan göra en avig och osocial.
Du kan välja två strategier. Antingen så pausar du och låter henne höra av sig till dig eller så säger du till henne att du förstår att hon har det svårt och att du finns där om hon behöver dig.
När svåra saker händer med en kan man lätt växa ifrån sina vänner. Kanske är ni för olika för att umgås? Det kanske är därför hon säger till dig att du behöver mogna? Inte sjysst att säga så såklart.
Allt beror på hur du värderar vänskapen. Men som det är nu så verkar den bara bli sämre om ni försöker fortsätta att träffas.

Det låter som att denna vänskap tar mer energi än vad den ger just nu, instämmer med föregående talare om en paus.
Lycka till!