Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 8201 ggr
Love-
4

Hur ska jag glömma honom?

Jag och min kille gjorde nyligen slut och jag älskar honom verkligen men jag vill vara glömma honom och alla våra fina stunder men han och minnena vill inte försvinna från min hjärna eller hjärta. Han sa att han gjorde slut för känslorna var borta, men kan dem bara för svinna så där på en dag? Allt här påminner mig om honom kan inte ens se tv utan att bli påmind. Jag är så förtvivlad och vet inte vad jag ska  göra. När han gjorde slut blev jag så ledsen att jag hålla på att ta mitt liv så polisen fick komma. Vill bara glömma honom men hur?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

destroyed
0

fokusera bara på det som du vill göra, en klassiker som mina tjejkompisar alltid gjorde var att när mangjorde slut var att färga håret i en annan färg och klippa det i en frisyr som man aldrig haft. 

det är det bästa tips jag kan ge dej, ge dej själv en nystart och fokusera bara på dej själv

Winta
0

Du kan skriva upp en lista vad du kan aktivitetera dig, vad du tycker om att göra. hobby och annat, liksom att göra saker för det mesta så man inte tänker på honom. Umgås med vänner och bara prata och prata… ut om det och tills du känner dig bättre och stark. Vägen är tuff och det tar tid..

Sen precis som ovanför Destroye, det är ett bra tips också. Sen kanske handla något att förändra dig lite och må bättre.

adiafora
0

Nej, nej, nej. man kan inte och ska inte glömma människor man älskar. Det du ska lära dig är att leva med dina minnen och din saknad. Acceptans. Först då läker du. "Jag gillar det fan inte ett enda skitdugg, men så här är det. Det är inte vi två längre."

Den del av dig som var 'jag o pojkvännen' måste hitta till att bli 'bara jag'. När man är tillsammans med någon blir en mer eller mindre stor del av ens identitet ett VI. Nu gäller det att hitta tillbaka till dig själv utan honom. Det låter som en hel oändlig massa klyshor, men sådana är alltid sanna och värda att ta in.

Tipsen du fått från övriga handlar om just det, att hitta tillbaka till dig själv. Hitta din trygghet, din landningsbana. Det kan göra vansinnigt ont till en början, men det är inte farligt. Låt det göra ont. Innan du fallit hela vägen ner kan du inte ställa dig upp och börja gå.

Aviendha
0

#3 Så klokt och sant skrivet.

ChristineL
0

Jag håller helt med de övriga, sysselsätt dig med annat och hitta dig själv igen, och nej, det går inte att bara glömma någon. Hans känslor tog inte slut på en dag heller, det är säkerligen något som har legat och grott hos honom ett tag.

adiafora
1

Glömde ett litet tips medan du tillåter dig gå sönder och läka ihop…..

MUSIK!

Spellistor som du kan kalla 'Hjärtsmärta' (full av tårdrypande texter som sörjer tillsammans med dig de dagar och stunder du bara vill grotta ner dig i ledsenhet), 'Livsglädje' (där du lägger energifyllda toner, trummor som får hjärtat att hoppa av glädje inför en outforskad framtid, texter som är lätta att vråla med i utan att tänka på vad de betyder…att spela de dagar du känner att det går vägen, att du kommer framåt). Och så festival, konsert, lera utanför tält, en söt pojkes blick.

Vi har alla varit där och överlevt. Du fixar det!

Love-
0

känns bara så jävla svårt efter 2 år och jag vill bara ha tillbaka honom

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Bunn
0

Det bästa är att låta det ta tid. Ett annat sätt är att städa, då man känslomässigt "slänger ut" sin före detta partner. Vet inte om det funkar för dig, men för mig gjorde det det.Kan ju vara värt att testa och funkar det inte så har du ju i alla fall fördrivit tiden en stund! :)

En annan viktig sak är att, i den mån det är möjligt, undvika din f.d. partner för att inte känslorna ska svalla upp inom dig ännu mer. Bor man nära varandra kan det vara svårt, så flytta till en ny bostad kanske? Då du också får en nystart där han aldrig varit inblandad som en del av ditt liv. Gör saker som får dig att må bra och umgås med dina vänner! Det är viktigt att du inte sitter ensam då risken är stor att du börjar tänka "för mycket"