Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2838 ggr
SweGizmo
0

Någon som vart i Tunisien?

Jag och min pojkvän hade tänkt att åka dit i Augusti, av andra har jag hört att det är bra, men nu när vi mer eller mindre beställt resan så börjar man höra negativa saker:s

bland annat så ska dem slakta djur helt öppet (vadå, utanför hotellen då eller:s) och dem säljer ingen alkohol alls (muslimland) och skulle man lyckas få tag på drinkar med alkohol ja då är det dyrare än i sverige, eller så är alkoholhalten så lite som 2.8 -3.5.

Inte för att vi hade tänkt att supa loss totalt, men lite drinkar vill man ju ta lixom:s

det som jag blev mest charm,ad över är att man kan rida dromedar i saharaöknen och kolla på djurlivet.

är det någon som vart där som kan säga hur det var där nere så jag vet om jag ska ta en annan resa eller stå fast vid tunisien?

Min blogg: SweGizmo.se

ChristineL
0

Hör efter på resor ifokus o någon där har koll :)

Karmatarerskanise
0

Jag har inte varit där. Men jag e ganska säker på att det bor andra än muslimer där också, och ngn av dom har säkerligen kommit på iden att sälja alkohol till turister ;) Annat vore konstigt. För jag har inte hört att det är olagligt i landet, bara att muslimer inte får dricka.

Och det där med att slakta djur, nja, de låter konstigt. Hade man verkligen sålt resor till ett sånt land om folk slaktade djur på gatan? :)

Bara mina tankar :) Hoppas ngn kan ge dig ett korrekt svar

Ceciliaolucifer
0

Hallå, nu var det några år sedan jag var där. Men jag var helt nöjd. Jag var i Djerba. Vackra stränder och kristallklart vatten. Där vi bodde fanns det inte så mkt shopping eller uteliv, men det var luuugnt och skönt!

Det var lite smutsigt, tyvärr blev jag lite magsjuk ;)

Men det enda jag reagerade över var att Apollo hade avtal med en lokal hästhandlare som hyrde ut häst och vagn så man fick åka med. Hästarna var i urdålig kondition, magra, och oskodda, ej verkade. Och dom var ett sätt att tjäna pengar på, deras hälsa kom i andra hand.

En annan negativ sak är att lokalbefolkningen gör allt för att tjäna pengar. Om ngn klättrar upp i ett träd, och du tittar, så ska dom ha betalt sen. Sen kan man råka ut för att dom kastar diverse djur på en och vill sen ha betalt för att du har klappat deras husdjur. Hehe..

Men titta in på resor.ifokus, där har tunisien diskuterats en hel del. Men jag var helt klart nöjd eftersom jag sökte sol och vackra stränder :)

Om tunisien hade varit "illa" så hade inte dom större resebyråerna arrangerat resor dit. Så njut :)

Sprit fanns det överallt!

Musiken
0

Jag var i Tunisien nar jag var 16, och jag aker aldrig dit igen! Vi bodde pa ett All inclusive-hotell, men jag kunde inte ga nagonstans utan att folk ville kopa mig, folja med mig upp pa rummet osv! Till och med en italiensk kille som var anstalld att underhalla gasterna genom att spela volleyboll osv med dem var efter mig som en javla blodigel! Jag spenderade min sista dag pa hotellrummet efter att en kille som jobbade i restaurangen forsokte fa min adress, mitt telefonnummer och sen folja med mig upp pa rummet - nar jag satt och at med min familj! Det fanns alkohol pa hotellet dock, men drinkarna var ackligt sotsliskiga.

Sen finns det sakerligen mycket trevliga stallen dar ocksa, men min resa var inge vidare.