Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1864 ggr
[Jeremina]
0

Slut i ett förhållande

En kvinna och en man som är 12 år yngre än henne vilka varit tillsammans i ca 11 år. Mannen gör slut då förhållandet varit i gungning en längre tid. Så precis träffar han en ny kvinna som är 26 år.

Paret bor i samma hus fram till att hon kan hitta en ny bostad och de kan inte vara vänner. Hon känner sig så kränkt, ratad och bortkastad som en gammal trasa.

Han är kall och hård och vill inte prata om det alls. Hon vill att släkt och vänner ska skälla ut honom och ta avstånd.

Hur brukar man reagera en sån gång? Vad kan familj och släkt till henne göra? Vad har ni för erfarenheter?

Själv har jag ingen som helst erfarenhet av detta då jag har levt med samma man i 35 år.

Lenore
0

Vad hennes familj och släkt kan göra är att stötta henne. Att skälla ut hennes man känns helt onödigt. Vad för gott kan det leda till? Och VAD skulle dom skulle på honom för? Om förhållandet inte har fungerat på ett tag förstår jag om han inte längre orkar, sånt tar på krafterna.

[Jeremina]
0

Ett förtydligande: Att den nya kvinnan är 26 år innebär att hon är 6 år yngre än honom.

Karmatarerskanise
0

Jag förstår inte varför hennes familj skulle blanda sig i det hela? Dom ska bara finnas där för henne o stötta.

Inget blir bättre med bråk.
Får hoppas att hon hittar en ny bostad snabbt.

Maria
0

#3 Jag håller med dig Hera. Familjen ska stötta henne men absolut inte blanda sig i hans val.

Hoppas också att hon hittar en ny bostad snabbt.

Kanske kan hon bo hos någon familjemedlem så att inte allt blir mer "infekterat".

/Maria

ChristineL
0

Håller också med Hera.

[Jeremina]
0

För att göra det hela mer komplicerat kan jag tala om att kvinnan också har en arbetslös son på 20-år. Han blir också bostadslös.

Karmatarerskanise
0

Bostadslös? Dom bor väl tillsammans fortfarande till hon hittar annat boende?

[Jeremina]
0

#7 De två vill flytta så fort som möjligt och det är ganska jobbigt för dem att bo i detta lilla hus. De tycker att det känns som om de är bostadslösa. Det är nästan hopplöst att få en lägenhet och de behöver en trea så att de kan ha varsit sovrum mor och son.

ChristineL
0

#8 - Ja, det är klart att de vill flytta så fort som möjligt, det är förståeligt, men man får göra det bästa av situation och stå ut så länge.

[Jeremina]
0

Kvinnan pratar inte med mannen. Inte ens hej säger hon och sonen hennes bor mest hos kompisar.

Vidare så kan jag tala om att sonen är hennes från ett tidigare förhållande/äktenskap.

[Jeremina]
0

Det är en mycket tråkig historia men vad jag förstår så är det ganska vanligt, eller hur? Men när någon nära drabbas så funderar man mycket och det är vad jag gör. Därför vill jag höra om andras erfarenheter så kanske jag kan hjälpa personerna ifråga.

Madde
0

Vet att när jag och mina mamma flyttade ifrån min pappa så var det så att man fick ta den lägenhet som man fick. Vi fick en 2:a på inte allt för många kvadrat så min mamma fick sova på soffan och jag fick ett rum.

Men det var det bästa vi kunde göra av situationen just då eftersom vi flyttade 22 mil från en stad till en annan.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

hus-musen
0

Som jag ser det så har familjen och vänner inte med saken att göra när två stycken gör slut. De kan stötta men de ska inte lägga sig i och definitivt inte skälla eller liknande för det angår inte dem.

Qui dormit, non peccat

Maria
0

Fortfarande undrar jag om inte "familjen" kan stötta med husrum så länge.

Det måste vara tärande att leva såRynkar på näsan

/Maria

[Jeremina]
0

#13 Jag vill absolut inte lägga mig, tvärtom. Det är kvinnan som vill prova att tvinga familjen att skälla ut mannen och säga att han är en idiot. Det tänker inte jag göra för som du skriver så är det en sak mellan de två.

Jag vill inte ta ställning för någon av dem. Det är så att jag har kontakt med mannen och han mår inte heller så bra. Nu hoppas jag att de ska kunna gå vidare båda två och kunna må bättre.

Jag söker svar här hos er som har erfarenheter för att bättre kunna förstå båda parter.

#12 Det är klart att de borde kunna ta vilken liten lägenhet som helst men det finns ingen sådan heller nu.

#14 Kvinnan vill inte bo i kappsäck som hon kallar det och det kan man förstå också. Det är ju han som gjort slut men hans ka överta hus och huslån och bo kvar därför ska kvinnan och sonen hennes flytta så fort de hittar lägenhet.

Det kan inte vara lätt för någon part…..Rynkar på näsan