Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 2271 ggr
Emmice
0

Hjälp! hur ska jag lösa detta?

Mitt ex och jag bor fortfarande ihop, han planerar o lämna mig här i sticket med lägenheten o allt, o ja jag blir bara lättad om han försvinner snarast med tanke på allt han gort mot mig o vårat genmensama barn.. eller snarare inte gjort..

iaf

Vi bor andra hand svart, jag har inte råd o bet hela hyran själv med min låga mamma penning..

Någon som vet om man kan få hjälp av soc även om man bor i andrahand svart?

Eller hur ska jag göra? =( vart ska jag ta vägen? jag har ju min son med o vi måste få hjälp någonstans ifrån?

Jag har ju en betalningsanmärkning.. jag har försökt ett tag nu o få tag på lägenheter men ingen har jag fått….

tack på förhand

fy hur ska jag göra=( har panik o mår skit ärligt talat…

adiafora
0

OJ, vad jobbigt!

Har ingen erfarenhet, men en svart andrahandshyra låter ytterst otryggt då du inte har råd med hyran.

Känner verkligen med dig! Familj och eller vänner ska man inte vara för stolt för at luta sig mot när det blåser. Pappan har ekonomiska skyldigheter gentemot ert barn. Han har kanske föräldrar, släkt som kan hjälpa till? Om man har ett socialt nätverk har man tur, om inte finns det andra sätt att kämpa sig till. Socialen, absolut ska du gå dit och höra vad de kan göra för dig. Kurator via BVC kan vara bra för att prata och de är fina på att komma med lösningar på det mesta som gäller små personer ute i ett stort och skrämmande samhälle där marken gungar. Hjälporganisationer, kvinnojourer….frikyrkor och församlingar?

Tänk på att inte tappa energin när det känns otryggt och kanske hopplöst, du behöver den energin för att få saker att hända. Önskar att det går bra för dig!

StickyKitten
0

Har du plats för en inneboende? Inte någon optimal lösning, men då får du hjälp med hyran i alla fall.

Winta
0

Om det känns otryggt med lägenheten pga andra hand så kanske du kan söka någon annan lägenhet under tiden, billigare hyra eller något som tillfälligt även om kanske inte hittar den lägenheten du vill ha.

du kan ringa o fråga social för mer information. De kanske har en lägenhet som du kan få låna ett tag? Hoppas det ordnar sig för er.

Annars kan det också fungera som Stickykitt skrev ovanför om att ha någon inneboende.

Karmatarerskanise
0

Soc betalar inte lägenheter om det är svart. Inte heller om hyran är för hög.

Men kontakta dem och berätta om din situation. Då det är barn med i bilden, bör dom försöka hjälpa dig.

MimmieM
0

Om inte annat så kanske socialen kan ställa sig för en lägenhet där ni kan bo?

Carpe Diem

Sara
0

Ta kontakt med sos genast och förklara. Om de inte kan fixa en lägenhet åt er så be om en hyresgaranti. Det betyder att de borgar för att du sköter dig det första året.

Sara