Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2786 ggr
DoD
0

Vad är en bra eller en dålig relation?

Ja de är frågan..

Jag vill bara se hur ni tycker an bra relation är eller en dålig..

Mvh Millan

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Gluskap
0

I en bra relation så är man glad och lycklig och kan vara sig själv fullt ut och har respekt för varandra.

ChristineL
0

Svårt, det är ju så olika! Jag anser mig ha en väldigt bra relation just nu, jag känner mig trygg och lycklig, vi kan prata om allt, jag litar på honom, vi tycker om att göra samma saker, för det mesta men har även skillda intressen. Vi respekterar varandras olikheter. Det tycker jag verkligen är viktigt i en relation.

En dålig relation är tvärtom. Kanske en sån då man för stunden känner sig lycklig, men efteråt ger personen en dåligt samvete eller får en att må dåligt.

StickyKitten
0

Bra;

Tillit, respekt, ärlighet, acceptans. Attraktion i en kärleksrelation. Plus det #1 sa.

Dåligt;

Misstänksam, respektlös (kalla varandra saker, ta ut sina egna negativa känslor på sin partner etc), oärlighet och att inte kunna acceptera/bli accepterad som person.

DoD
0

Tackar för alla svaren men hör gärna fler!

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Gerbilflicka
0

Bra:
Kommunikation, arlighet, omhet, forstaelse, naturlighet.
Man maste kunna prata och vara arliga med varandra. Det ar ocksa viktigt att man kan vara sig sjalv helt naturligt utan att behova uppehalla nagon fasad. Sen maste man saklart vara karleksfulla mot varandra och visa omhet.

Daligt:
Motsatsen helt enkelt.