Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 4776 ggr
Ann-Cathrine1
0

Nya vänner i Stockholm

Hej!

Jag är ganska nyinflyttad till Sthlm för att plugga och söker nu lite fler vänner att umgås med. Jag har ingen släkt i stan sen tidigare och ibland blir det lite för många tv-kvällar själv istället för att hitta på nåt kul.

Skulle vara kul att träffa några att umgås lite mer regelbundet med. Gillar att gå på bio, ta en fika, bowling, biljard. Gillar också att vara ute i naturen, t ex åka ut i skärgården, paddla eller cykla.

Tycker också om att diskutera om allt möjligt och ser mig som ganska jordnära. Är mer för att gå ut och äta än att gå på krog och nattklubb. Museum kan vara kul nån gång ibland.

Om du också söker nya seriösa vänner, skriv några rader hit till min sida!

[Lynx76]
0

Det är lättare sagt än gjort det där… är i samma sits =(

Panzer
0

Stockholm kan tyvärr vara en rätt så "kall" stad rent socialt. De flesta verkar umgås med sina barndomskompisar, så om man kommer utifrån kan det lätt bli svårt att söka nya kontakter.

Har själv bott ett kortare tag i Göteborg för ca 10 år sedan, tyckte själv att invånarna kändes öppnare/trevligare.

Gabriella77
0

Jag gillar oxå att fika och promenera :) Tycker det varit svårt att hitta nya vänner i Sthlm och jag är ändå härifrån. Men jag har bott i Gbg några år och när jag kom hem hit igen så har det sociala livet verkligen gått på tomgång… Hör av dig om du vill!

[Lynx76]
0

till mig med om du vill… =) vi kanske kan starta en ny-i-sthlm-support-grupp Skrattande Kan ses och fika nån gång i veckan, ta en öl eller hitta på nåt… Bara ett förslag =)

Panzer
0

Jag brukar vandra upp och ner för Hammarbybacken, dels för konditionens skull men också för att förbereda min bestigning av Kilimanjaro. Dom som känner sig manade att haka på är välkomna.

guraknugen
0

Folk jag känner som bott i Göteborg och flyttat till Malmö säger att de tycker att Malmöborna är ännu trevligare än Göteborgarna. Kanske så att ju mer söder ut man kommer, desto öppnare människor? Fast tyskarna lär ju vara rätt stela i och för sig…

Gabriella77
0

#4 Det tycker jag låter som en bra idéSkrattande

Panzer
0

#6 Kanske har att göra med att Malmö är nära Danmark? Danskarna är ju rätt så sociala och utåtriktade.

guraknugen
0

#8: Ja, jag tänkte på det också…

snuttan08
0

Jag letar också efter nya tjej vänner att umgås med

[Lynx76]
0

#10 du är välkommen i den lilla klubben =)

Vi kan väl dra ihop ett litet gäng? Gör man inget så händer det inget heller Flört

Gabriella77
0

Ja det vore kul att dra ihop en lite träffGlad dock verkar det som om trådskaparen har försvunnit…

Gabriella77
0

Hmmm…nu dog den här tråden liteGlad Ska vi försöka hitta på ngt, vad tycker ni andra?

Karmatarerskanise
0

Ja det hade ju varit en kul grej om ni träffades :) Tyvärr bor jag lite väl långt borta :(

[Lynx76]
0

Hello =) jag har inte varit på datorn på ett tag…

Ja men klart vi ska hitta på nåt =) Vad gillar du att göra Gabriella?

Johanna
0

jag skulle gärna hänga på oxå om det är okej..Skrattande

[Lynx76]
0

#16 såklart =)

CarCar
0

Tjohooo!! Jag är också ny i Stockholm, fast bara tillfälligt… Har bott här i fem veckor nu och har två kvar, hittar ni på något under de närmaste två veckorna så hänger jag gärna på. En fika eller något kanske? Skrattande

ChristineL
0
FummelFia
0

Här har ni en väl inbodd sthlmare men som av diverse anledningar inte har så mycket till vänner kvar, så är det någon som har lust att hitta på något… 
Jag är inte farlig ;-)

[Lynx76]
0

Vad roligt, nu börjar vi få ihop några stycken =) Vad skulle ni kunna tänka er att hitta på? Kom med förslag!

Gabriella77
0

Jag är öppen för förslag:) Men som första gång kan väl en fika vara bra kanske?

[Lynx76]
0

#22 Ja det låter bra =) Just nu är jag dock tokförkyld samt ska jobba som ett as hela veckan, men sen så… ;)

FummelFia
0

Jag är hemma mest hela dagarna, så om någon av er inte har nått bättre för sig så tar jag gärna en fika :)

Johanna
0

#24 går hemma jag oxå nu… Glad

så har all tid i världen att hitta på ngt… alla andra jobbar ju..

FummelFia
0

#24 Skrik till om du har lust att ta en fika eller så… Gladfinns även på msn…

Gabriella77
0

Jag jobbar nu på dagarna och sen är det ju Midsommar och då är jag bortrest. Men efter helgen går det bra för mig, antingen efter jobbet eller på en helg:)

[Lynx76]
0

#27 låter bra det =)

Nu kommer jag va borta från datorn ett par dagar som sagt, ska bli spännande att se vad som hänt här sen =)

CarCar
0

Jag är som sagt bara här denna och nästa vecka också men tar gärna en fika någon kväll i nästa vecka. Arbetar på dagarna Glad

Panzer
0

Alla vill träffas men ingen kan, känns som ett klassiskt storstadsproblem. Det är väl inte värre än att ni spikar en tid och plats och den som kommer får komma?

Ex: Gabriella77 fixar en schysst buffe hos sig i sin lilla etta i solna. Alla andra uppmuntras att medtaga dryck.. hick. Lynx76 står för karaoke underhållning och Fummelfia drar fräckisar till fördrinken :)

FummelFia
0

#30 Kan inte annat än hålla med, alla här i storstan är alltid upptagen. Bortsett från dom som inte har nått alls att göra.

Jag är hemma dygnet runt nästan… Har inte speciellt mycke för mig så är det någon som vill ut och fika eller bara snacka skit på msn så hör av er :-)

Linnah
0

Jag är pepp på att hitta på saker när jag kommer hem igen, för tillfället är jag i England över sommaren och återkommer 29 juli. :)

[Lynx76]
0

Hallå igen , back in action nu efter ett par myggiga dagar på landet! nu ska jag jobba imorgon men sen så… Vad sägs om att dra ihop något, i veckan eller nästa helg kanske?

[Lynx76]
0

Panzer : du  kan ju ordna något om du vill Flört

FummelFia
0

#33 Varför inte? Jag är på iaf Glad

[Lynx76]
0

#35 härligt! vad vill du hitta på för nåt då?

FummelFia
0

#36 Jag är öppen för förslag, är så usel på att komma på saker *skäms* Vad säg om kanske en fika på nått trevligt ställe? *tänker*

Panzer
0

#34 Abslolut.. vi släpper allt vad ansvar heter, drar alla ner till franska rivieran, äter sniglar och dricker champagne. Vi anammar franska manér och avslutar alla meningar med "Olala".Skrattande

Seriöst, så måste jag nog hålla med om att det kan vara rätt så knepigt att hitta på något (jag har nog bott i sthlm för länge).

[Lynx76]
0

En fika tkr jag låter som en bra idé =) Men var?

CarCar
0

Jag som är väldigt förtjust i glass lägger in ett förslag om det här stället i Gallerian http://montis.gastrogate.com/page/1

Helt underbart god glass har dom där =)

FummelFia
0

Hmm, jag har noll koll på trevliga fik i stan men tycker #40's förslag verkar trevligt… Tycker också om glass =)

guraknugen
0

Äsch, varför inte bara inse att det aldrig kommer att hända…? Efter 41 inlägg har ju ännu inget ens varit i närheten av att hända, bara en massa snack… ;p

Men bevisa gärna att jag har fel! Ibland är det roligare att ha fel än att ha rätt.

Så kom igen nu, bestäm tid och plats, träffas och skriv sedan hit igen och berätta hur det var! Visa att min pessimistiska inställning är obefogad!

[Lynx76]
0

#42 varför är det så omöjligt?

Dessutom kan det vara bra att vänta tills vi är några stycken….

ville du hänga på eller ville du bara …tjafsa?

[Lynx76]
0

Helst inga fler kommentarer liknande den ovan, tack. Det händer när det händer… Flört

FummelFia
0

#43,44 Är alltid trevligare om man är ett gäng, så jag håller med dig helt Glad

guraknugen
0

#43: Omöjligt sa jag ju inte.

Nej, hade varken tänkt hänga på eller tjafsa, för gammmal för att hänga på (fast tjafsa blir man ju aldrig för gammal för, i och för sig…). Gjorde bara en kort reflektion av situationen som jag såg den.

Panzer
0

Nåja.. jag kommer att vandra uppför Hammarbybacken i vanlig ordning nu på torsdag den 25:e. Den som känner för att ta en fika med mig efteråt i "bistro sjöstad café" kl: 12.00 samma dag, kan skicka mig ett pm så fixar vi med detaljerna.

CarCar
0

Jag kan tyvärr inte på torsdag på dagtid, men ni som ses får ha det så trevligt =)

[Lynx76]
0

Nu är jag iaf öppen för förslag.,ledig flera dagar i veckan =)

FummelFia
0

#49 Samma här. Börjar dock bli ganska långtråkigt.

Karmatarerskanise
0

#49-50 Panzer har ju gett förslag.

FummelFia
0

#51 Har dock annat för mig på torsdag. Och sen är hammarby sjöstad en bit bort från mig.

Panzer
0

#51 Måste säga att detta var ett väldigt märkligt gäng? När man väl kommer med förslag blir man både nonchalerad och plötsligt väldigt upptagen.

Tyvärr så har nog guraknuger rätt när han/hon konstaterar att det hela sannolikt rinner uti sanden när man väljer den här inställningen.

guraknugen
0

#53: ”Han” ska det vara, om någon undrar…

FummelFia
0

#52 Tyvärr så tycker jag att personliga saker faktist går före att sätta mig på ett fik och snacka skit. Men om du nu är där varje torsdag så dyker jag gärna upp nästa vecka istället.

Gabriella77
0

Jag är fortfarande på men jag jobbar ju på vardagarna och är inte hemma förrän 17.30-18.00 nånstans, så helgerna är givetvis bäst. Eller fredagar förstås då slutar jag 14.00 :)

FummelFia
0

Helgerna är jag oftast upptagen på, dock inte alltid. Fredagar är alltid trevliga att hitta på saker på.

[Lynx76]
0

Men vad sägs om på fredag då? Då är jag ledig och ska dessutom in till stan =)

FummelFia
0

Fredag passar mig iaf =). Vad säger Gabriella77 då?

Gabriella77
0

Vågar knappt skriva det men…vi är bortbjudna på middag på fre… Men jag tycker ni ska träffas ändå så hänger jag på nästa gång:)

FummelFia
0

Det va ju tråkigt, men du får säkert roligt på middagen =)

Johanna
0

jag kan inte alls denna vecka..

har min mamma m familj på besök..

men veckan efter det så har jag inget inplanerat förutom tisdag då jag ska till MVC + vaccinera hunden…Glad

[Lynx76]
0

hm… ja vad säger du Fia… jag är inne i stan vid 14-15 iaf =)

[Lynx76]
0

hoho lever ni eller har ni flytit bort i värmen? ;)

Gabriella77
0

I´m aliveGlad

FummelFia
0

Hoppsan, hade glömt bort denhär tråden i värmen… Skäms Men jag lever iaf.

Johanna
0

lever jag oxå.. men bara knappt Förvånad
är inte att rekomendera att vara höggravid i den här värmen..Tungan ute

FummelFia
0

#67 Lider med dig. Knappt så jag klarar av värmen… är ändå ganska värmetålig Rynkar på näsan

guraknugen
0

Ska få nya bilar på jobbet med klimatanläggning. Antar att vi får dem när sommaren är slut, då vi inte längre behöver dem… Skräpbilarna vi har nu är ju så spartanska så man tror knappt det är sant.

FummelFia
0

Önskar jag hade råd att köpa ny bil. I min bil är det korsdrag som gäller just nu Tungan ute.

CarCar
0

Jag har tyvärr återvänt till västkusten igen, men jag hoppas att ni lyckas få ihop något :)

[Lynx76]
0

Jag ska iväg till stugan nu några dagar, sen får vi ta och dra ihop något =)

[Lynx76]
0

nu är jag tillbakmma! hmm…händer inte mkt här, börjar tro att han som skrev förut hade rätt ;) Nåja, det var värt ett försök!

FummelFia
0

Är du tillbaka nu =). Hmm.. har vart så fint väder nu så det har mest vart att man legat på stranden =). Men nu när regnet verkar ha tagit tag om sthlm så kanske man kan ta å styra upp något. Jag är fortfarande på =)

Hickory
0

hej…

är en tjej på 27 år som flyttar till sthlm i november. ska bo där för gott är det tänkt =)

känner ingen där mer än ett X och han vill jag inte umgås med Tungan ute

vore kul att hitta någon att hänga med lite grand.

jag är inge uttalad party tjej, men gillar att ha kul. party ingår men inte varje helg om man säger så.

tycker om att diskutera allt mellan himmel och jord, va ute å promenera, göra egna små sightseeingar, åka båt och färja =), gå på seanser kanske =), träna och bara umgås och slappa ihop.

vän kan jag va med både killar och tjejer. huvudsaken du är ödmjuk, lättsam, trevlig och stabil i skallen =)

är du väldigt upptagen med man och barn och annat så gör dig inte besvär med att svara. själv är jag singel och barnfri och föredrar att umgås med fria och obundna personer. har erfarenhet av tjejpolare som vänder en ryggen till så fort dom träffar en kille. då blir han hela hennes värld. asknäppt!!!

guraknugen
0

Ja, där ser man hur olika det kan vara. Vi ska göra tvärt om, alltså flytta härifrån för gott. Tillbaka till ungefär var vi kom ifrån. Men det har vi ju i och för sig tänkt sedan vi flyttade hit, så där är ju inget beslut vi plötsligt tagit.

Och ja, varför skrev jag det här nu då? Hm… ingen aning, hoppas ingen läste det.

[Lynx76]
0

# PMa mig om du vill =)

[Lynx76]
0

oj det skulle vara till #74 Cool

Hickory
0

inga killar som läser det här? en tjejtråd bara…..

jag vill gärna ha vänner av båda könen så att säga.

låter tiden gå lite och ser hur det går…annars ordnar det sig ändå. folk träffar man överallt.

Hickory
0

#76….ja, eftersom du inte söker nya bekanta i sthlm så var det kanske inte så stor mening med ditt inlägg =) trivdes ni inte där eller flyttar ni av annan orsak? hare bra vart du än tar vägen. =)

guraknugen
0

#80: Bor här bara tillfälligt tills min fru är klar med sina studier och det var ju någon vecka sedan det skedde, så nu tar vi det lugnt fram till min semester och ännu lugnare under själva semestern, sedan är det till att söka jobb ungefär där vi vill bo och om vi hittar något, söka bostad inte alltför långt från jobbet/jobben. Om det blir hon eller jag som jobbar spelar ingen roll, men målet är ju att båda ska jobba.

#79: Jag är kille och jag har fått för mig att Lynx76 också är kille, men det kanske inte alls stämmer…?

kristofer1982
0

Kille här :-)

Måste ju få säga att denna tråd var ju sjukt underhållande. Som att läsa en roman…undrar om någon träffas i slutet :-D

haha…gillade mitten med Guraknugers inlägg som fick det att hetta till lite :-P

//Kristofer

Hickory
0

jag vill vara den som bryter trådens förbannelse..jag vill vara den som tar steget fullt ut…jag vill vara den som visar att guraknuger har fel i sitt kraxande…=)…..

det måste ju gå att träffa nytt folk som vuxen oxå…så uppbokad kan en väl rimligen inte va? låter märkligt….

i november är jag på plats och då ska jag fika med nån…om det så ska ske med våld …Förvånad

Johanna
0

#83 jag träffas gärna oxåSkrattande

men kände mej lite träffad av ditt inlägg omm att du inte "ville" träffa personer m man o barn.. man har jag, o bebis är tänkt att komma den 22juli..Glad

men jag har faktikst inte tänkt bli en eremit pga av det….Flört

Hickory
0

#84….hm, det kanske lät lite brutalt. menade inte att avvisa folk med familj =)…däremot finns det somliga som så helt går upp i familjelivet att allt annat läggs åt sidan. jag vill inte läggas åt sidan Oskyldig

vad roligt med en liten sommar bebbe. alla lyckönskningar till dig/er =)

[Lynx76]
0

NEJ jag är inte kille! Jag har flickvän men det betyder inte att man är kille… och NEJ jag söker inget annat än vänner ;)

FummelFia
0

#83 Bryter också gärna förbannelsen över denhär tråden., lite svårt att göra själv dock? eller vad säger du?

#84 Tycker vi ska försöka spika in och ses innan bebbe tittar ut =)

#86 det stog faktist inte att du va kvinna på din sida, men såg nu att du ändrat det. ber så hemskt mycket om ursäkt =)

guraknugen
0

#86: Okej, då vet jag det. Jag gissade ju bara på det som har högst sannolikhet, för det brukar ju oftast stämma, men inte alltid, som synes.

#83: Eftersom jag är lite pessimistisk av naturen så blir jag ofta glad av att ha fel, så jag ser fram emot att bli överbevisad!

Hm… undrar om jag inte skrev det tidigare i tråden också, men jag orkar inte kolla…

[Lynx76]
0

#87 joo, det har stått kvinna hela tiden Glad

#88 ja tyvärr tar de flesta för givet att man är man om man har flickvän…

guraknugen
0

#89: Varför är det ”tyvärr”? Det är väl inte hela världen att folk gissar fel ibland? Det finns två alternativ om man har flickvän: Antingen är man man eller kvinna (okej, man kan vara pojke eller flicka också…). Gissar man så gissar man på man. Varför? För att det är vanligast och därmed är chansen störst att man gissar rätt.

Visst hade det varit bättre om jag läst noggrannare och sett att det stod att du var kvinna, men av någon anledning missade jag den delen av texten, beklagar detta. Ibland är man rationell och nöjer sig med att tro och gissa istället för att veta.

Hoppas dock att detta inte är värre än att du kan ta det med en klackspark. :)

[Lynx76]
0

#90 Jovisst, om det är "ibland" men då det sker hela tiden att folk tar för givet att man är hetero blir det faktiskt TYVÄRR till slut. Och att säga att man ska ta det med en klackspark tkr jag är kränkande faktiskt. Varför det är det orkar jag faktiskt inte förklara just nu, det är inte det tråden handlar om heller. Men som hetero och man förstår jag att du inte är van vid att din identitet ifrågasätts och då kan det vara svårt att förstå varför man tröttnar på att höra sånt här.

guraknugen
0

#91: Menar du att det faktum att folk tar för givet att du är hetero är samma sak som att de ifrågasätter din identitet?

Och hur kan du tycka att det där med klackspark är kränkande? Eller ja, det skulle väl vara kränkande mot dem (eller mig i detta fall) i så fall. När jag själv tar sådant som folk säger med en klackspark, exempelvis kan det kanske vara om någon kommenterar den stora åldersskillnaden mellan mig och min fru, så är väl det ungefär samma sak som att jag tänker att ”jaha, ännu en dåre som inte begriper bättre, men det skiter väl jag i”. Och det är ju som sagt kränkande mot dem (om de hade kunna höra mina tankar…), inte mot mig.

Eller så förstår jag inte hur du menar, vilket kanske är mer troligt… Men hade jag varit annat än hetero så hade väl jag gett blanka fan i att ens berätta det för folk. Vad har de med det att göra? och de jag känner hade knappast varit särskilt intresserade av att veta heller. Det lär ju de skita fullständigt i, och om inte så hade jag ändå skitit fullständigt om deras åsikter om det. Bara att fortsätta framåt i livet istället för att hänga upp sig på något så dumt som vad andra händelsevis skulle råka tycka om något så betydelselöst som min sexuella läggning.

Nej, nu är jag hungrig, så nu ska jag ta mig en macka eller nåt, UTAN att samtidigt oroa mig för om huruvida min granne eller mina arbetskompisar kan få för sig att jag skulle vara transvestit eller något annat kul.

Hickory
0

det är svårt med balansakten på denna vänskapstråd…blir lätt vibrationer =)

nu skaker vi tass och är glae igen…ingen är kränkt, stött eller missförstådd och vi skapar ingen höna av en fjäder.

jag ä oxå hungrig. ska rota lite i kylen.

[Lynx76]
0

#92 Betydelselöst? Säg det till de homosexuella världen över som blir misshandlade, mördare och trackasserade, det händer dagligen! Tycker dina inlägg visar på sorgligt oförstånd. Läs på lite mer om hur homosexuella har det innan du kommenterar!!!

Som sagt, det är INTE det här tråden handlar om!!!! Den här sortens diskussionen har jag och många andra homosar redan fört till leda.

guraknugen
0

Men för helvete människa, det är väl en jävla skillnad på att gissa fel på kön och trakassera eller mörda någon! Skärpning för jävelen annars blir jag en aning förbannad (fast det är jag redan, så det spelar väl kanske ingen roll då…).

Vill man missuppfatta det jag säger så var så god, men då är det fan inte mitt fel.

[Lynx76]
0

Och ja det var ju precis så jag menade… SUCK. Läs igenom det jag skrivit en gång till och tala om för mig var jag skriver att du tkr det är samma sak att ta fel på kön som att mörda någon?

Det jag menade är att för homosexuella världen över är deras läggning ingen bagatell.

och du, svordomar behövs inte….

Jag vill som sagt inte diskutera mer med dig, var vänlig respektera det.

Panzer
0

Jag funderar på att börja en annan vänskapstråd av annorlunda karaktär (mer specifik). Denna tråd bör nämligen begravas.

Buuc
0

Jag tycker att ni borde låsa denna tråd och starta en ny, där ni kan komma tillbaka till själva ämnet istället för att bråka. :)

[Lynx76]
0

håller med #98 . Dock kommer jag inte skriva i den tråden för jag tror inte det kommer hända mkt på det här viset….Flört

guraknugen
0

#96, ”Det jag menade är att för homosexuella världen över är deras läggning ingen bagatell.”

Men det var inte det du sa, och jag nämnde inte heller något inom det ämnesområdet.

Antar att vi helt enkelt pratade om olika saker och därmed missuppfattade varandra.

Nåja, sådant händer ju hela tiden, så det är väl bara att svälja och gå vidare.

[Lynx76]
0

Jo det var det jag sa. Kanske du som inte kan läsa…

kristofer1982
0

#100 #101, lite väl OT tycker ni inte det? skicka meddelanden till varandra istället.

guraknugen
0

#101: Blev bra så förvånad att du bara bytte ämne helt plötsligt till något helt ovidkommande i #94 att jag antagligen intalade mig att ämnet fortfarande var detsamma som i exempelvis #86 och #88, så du ”lurade” mig ju kanske lite där…

Tänk att jag är så lättlurad… :D

[Lynx76]
0

#103 Jag har tappat bort vad vi pratade om. whatever liksom.

ha en bra sommar…

guraknugen
0

#104: Det var nog ingen större förslust.

FummelFia
0

#104 Välkommen hem igen =)

[Lynx76]
0

#105 orkar inte bry mig om dina spydigheter. tro vad du vill, tyck vad du vill. jag har annat att tänka på.

#106 tack , tur det finns några trevliga här iaf ;)

guraknugen
0

#107: Jag vet, du sa det (indirekt) i #104. Verkar viktigt för dig att jag ska veta det, tydligen.

Själv har jag inget annat att tänka på. Jag tänker enbart på denna tråd dygnet runt och drömmer om den på nätterna och så vidare. Mitt jobb går ut på att förelösa på skolor och i fängelser om denna tråd och på min fritid sitter jag i en eka och pratar om tråden med fiskarna som jag dragit upp, innan jag åter släpper dem tillbaka till vattnet och friheten.

Gör inte alla så?

FummelFia
0

#107 Håller med ;-) Klarar mig utan spydigheter faktist =)

Karmatarerskanise
0

Guraknuger: antingen lägger du ner din attityd, eller så slutar du skriva. Ditt val!

#107 och #109 Jag hoppas ni träffas :)

fotokrafs
0

#110 Ingen attityd, guraknugen bara är sån.. jämt ;)

Hoppas också att det blir en träff, själv är jag dock för folkskygg att hänga med (skulle i så fall kanske vara om Gura hängde mé)

Karmatarerskanise
0

Flört

guraknugen
0

#110: Har inga som helst behov av att välja något över huvud taget. Om någon annan därmeot har lust att välja något, så var så god. Passar inte det jag skriver är det bara att stänga av mig. Alltså inte mitt val, utan andras.

[Lynx76]
0

#113 Jag läser inte dina inlägg längre så får du inget på någon av dina spydigheter beror det på det ;)

Panzer
0

Ärligt talat så tror jag inte att "Guris" försöker vara spydig, han har nog bara ett "torrt" sätt. Vidare så tror jag även att ni missförstår varandra och blåser upp allting till för stora proportioner.

Nåväl.. vad jag egentligen tänkte säga är att jag försöker att arrangera ett flash-mob här i sthlm för iFokus medlemmar, jag skulle väldigt gärna få med mig fler intresserade. Läs detta om ni är:

http://humor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=ce71eb14-5eb0-4f37-a870-d73bddc46579&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Du får ursäkta mig Hera om jag "hijackar" din community :)

guraknugen
0

#114: Det var ju skickligt att inte läsa mitt inlägg och ändå kunna svara på det…

#115: Du har nog rätt, jag blev själv förvånad öve ratt ordet ”spydig” dök upp i det sammanhanget för några dagar sedan i denna tråd, men när väl ordet dykt upp var det kanske lika bra att göra sig förtjänt av det… Fast det var i så fall något som skedde mer eller mindre omedvetet. Man kan bli lite irriterad när man inte blir förstådd, och då kan det säkert hända att man inte anstränger sig så mycket för att förstå den andra heller. Sedan vad som skedde först går säkert att ha olika uppfattning om, men när bollen väl kommit rullning så är den kanske svårstoppad…

Flash-mob låter kul. Tyvärr kan jag nog inte vara med om det ska ske efter semestern, för då börjar min semester (hela augusti)… Men det är nog ingen som vill ha med mig ändå, så det kvittar nog.

[Lynx76]
0

#116 eh nej det var inte just DET inlägget jag svarade på, men det var ditt senaste inlägg, vad det stod i det brydde jag mig inte om. Och nu orkar jag inte tjafsa med dig mer, kan du respektera det och lämna mig ifred tack!

Panzer
0

#116 Jag vet inte när det flash-mob ska ske än, det beror på hur många som visar sitt intresse? Det är mycket möjligt att du kan hänga på om det blir ett senare datum.

guraknugen
0

#117: Hm… jag har lämnat dig ifred hela tiden. Har inte skickat ett enda privat meddelande till dig. Om du bara slutar att svara på mina inlägg någon gång, precis som du sagt en tid nu att du ska göra, så blir det nog mycket enklare…

#118: Låter ju kul, som sagt. Dessutom hänger min fru med på köpet i så fall, så antingen tillkommer två eller ingen…

[Lynx76]
0

#117 lalalalalalaaa….sluta svara själv

Lumac
0

Försöker ni bevisa vem som är mest omogen här? Man vinner inte en diskussion genom att skriva det sista meddelandet. Istället förstör ni den här tråden för alla andra.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer