Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 4604 ggr
Karmatarerskanise
0

Vem bestämmer över TV:n?

Vem bestämmer över tv-kontrollen hemma hos er? :) Samsas ni eller det blir mer en av er som bestämmer?

Aviendha
0

Det finns vissa saker som är heliga. Ex mina avsnitt av Desperate Houseviwes och hans Dakar rally. Men i övrigt har vi rätt lika smak för tv-program och filmer så vi kommer gemensamt överens i 98% av fallen.

Musiken
0

Jag bryr mig inte namnvart om vad vi tittar pa, sa oftast blir det han. Men kommer det upp nagot jag valdigt garna vill se sa tittar vi saklart pa det. Ingen av oss bryr oss sa mycket, det ar mest nagot att glo pa medans vi ater eller om vi ar for trotta for att gora nagot aktivt.

Maria
0

Vi samsas nog ganska bra för vi har likartade intressen men det är definitivt han som måste hålla i själva "manövermojjängen"Flört

/Maria

[Puppan]
0

Jag måste då säga att det är min sambo som styr tv-dosan, men om det är något jag verkligen vill se så då får jag ju såklart göra det.. hehe..

Liss
0

Jag bor själv nu och har hand om mitt eget, när jag vill - vad jag vill.
Men när jag haft honom boende här eller så, så har vi väldigt lik smak i vad vi gillar. Och de blir mest film i alla fall.

Och de man följer ses på datorn oftast.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[cancan]
0

Det är han, förutom de serier jag följer.. dock bara 2 ggr i veckan som jag kollar på det.. annars är det discovery för hela slanten på tvn.. inget program jag är speciellt förtjust i dock…

Mammzing
0

Sällan tv:n år på hemma hos mej och barnen. Jag läser eller pysslar istället, lite dator kanske eller en tur med hunden. Barnen sitter mycket vid datorn eller är ute med kompisar.

Hos särbon sköter han kontrollen. Han tittar nog på tv 5-6 timmar om dan och hans barn kan börja kolla 7 på morronen och gå och sova vid 2 på natten. Vilket liv! Men han bestämmer hemma hos sej.

Link-
0

Jag. För att jag följer en del saker medan sambon kan sitta och titta på vad skräp som helst. Typ Cops.

ChristineL
0

När jag och min pojkvän umgås så brukar vi samsas ganska bra tycker jag. men jag är nog rätt så dominant ändå när det gäller tv'n :P

Gerbilflicka
0

Vi ser aldrig pa tv faktiskt, den har inte varit pa en enda gang sen vi flyttade in. Sa det ar val han som bestammer - For den anvands bara till playstation och jag spelar ytterst sallan om man sager sa. Skrattande

SaraC
0

Jag har inte många program som jag följer och många ser jag på nätet istället och samma för sambon, så vi har aldrig problem med att samsas.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
0

När det är hockey eller fotboll bestämmer han. Annars följer jag 3-4 serier i veckan. Vi kommer bra överens.

fotokrafs
0

Jag får se vad jag vill, liksom han får se vad han vill. Skulle program gå samtidigt spelar vi in eller timeshiftar det ena programmet. Men jag tror nog att vi ändå oftast vill se samma och tittar på samma program. 
Låter gärna honom hålla kontrollen Glad

Jenahbella
0

inte e ede jag iaf ;)  :P haha :D men de gör inget :) blir mest film ändå :)

hus-musen
0

jag ska se på house men annars så bryr jag mig inte om vad de är på tv så länge de inte är sport eller nån töntig komedi som gått i repris 800 gånger.

Qui dormit, non peccat

Niini
0

Eftersom vi har rätt lika smak gällande tv-program så behöver det inte kompromissas så mycket :)

destroyed
0

kompromissande, vi gillar det mesta båda två

Fialotta2
0

Vi är två och har två tv-apparater och en inspelningsbardecoder, så här är det inga problem. Det blir ändå så, att vi sitter/ligger och ser på samma program.

HannaM
0

Säger som #15 får jag bara se house så struntar jag i resten.

Lenore
0

Vi tittar aldrig på tv men när vi gjorde det hade vi aldrig några problem med att komma överens om vad vi skulle se även om vi har ganska olika smak.

[LucyInTheSky]
0

Jag bestämmer, men det beror på att Sambon inte är särskilt intresserad av tv över huvudtaget.. Ser på film gör han lite då och då det är allt.

TerriZue
0

Vi är faktiskt väldigt bra på att samsas. Oftast är det bara jag som tittar på TV, han är inte så intresserad men ska vi titta båda vå brukar vi vara bra på att samsas. :) Är det något jag jättegärna vill se som han inte vill se alls kan vi titta på det ändå så får han titta på det han vill nästa gång och så vidare. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

spiritedaway
0

Min sambo ser nästan aldrig tv, så vi har inget större problem här i alla fall :P Sen brukar vi vilja se samma saker.

pyromanen
0

från 18-19 är kontrollen 7-åriga sonens. Sen blir den min till kulturnyheterna och efter 20.00 så är det tonårsdötrarnas ifall de vill se nåt (vi vuxna avstår då oftast från tv).  Mannen och jag har 99% samma smak, så där blir alldrig någon konflikt.  Det vi tycker bäst om på hela veckan är parlamentet.

Strumpa
0

Jag bestämmer;) Men det är mest för att min pojkvän inte bryr sig, förutom när PS3:an slås på :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Buffaomini
0

lite olika. visa dagar samsas vi och visa dagar bestämmer en av oss.
ex. har han sett sport hela kvällen före så bestämmer jag nästa kväll

quinn
0

Den som sätter sig först o tar "kontrollen".Skrattande

sen kan man säga till i förväg att ex. kl 19 vill jag se ett program på den o den kanalen.

Det är oftast ok då den som snor kontrollen först alltid är min yngste son o han tittar på disney men gärna tittar på det jag vill se med.  Undantag är förståss broderns fotbollsmatcher som inte är kul men bara han säger till i förväg.

vi har 2 teveapp men inte samma kanaler på båda

inisklo
0

Jag har inte haft tv sen hösten 2006.Blev så sur på hela lådan för,det har varit bara andra som har bestämt över var man ska titta osv..jag saknar inte det heller.Det är så härligt utan tv och mycke tid blir det till annat,som är mer givande.Flörtdator..Skrattande

johan-tobias
0

helt klart min flickvän tack o lov ser vi ungefär samma filmer o grejjor var dag så de är rätt shyst ändå!

annemaria1962
0

JAG!! Foten i munnenSkämsSkrattande men så e min sambo väldigt ointresserad av tv, så de e oftast inga problem

Gabriella77
0

Vi har hyfsat lika smak så det brukar inte bli så mkt tjafs, men ibland händer det ju och då är det ju skönt att vi har två tv-apparaterSkrattande

rebelme
0

vi har samma smak vi hatar ju iaf inte varandras program sånt jag kolla som han inte gjorde innan vi träffades ser han nu å tvärt om :)

Buuc
0

Pappa och mamma, såklart. Jag har ju min egna TV i mitt rum så om jag vill kolla på något får jag gå upp istället.

Dock finns det stunder då jag och mamma bestämmer, t.ex. om vi ska kolla på nån serie eller något. Det har t.o.m. hänt att mina föräldrar kommer hem när jag är mitt inne i en film, och då är de respektfulla och tittar med istället för att avbryta! :)

[Jeremina]
0

Jag..för min man är inte så intresserad av tv så han låter mig göra som jag vill.

quinn
0

hemska saker har hänt efter vi flyttat. tecknat dygnet runt. vem har hittat på det? tyckte disney var bra som slutade kl 22.  hur nu få tag på teven? eller få ungen i säng?//

quinn
0

hemska saker har hänt efter vi flyttat. tecknat dygnet runt. vem har hittat på det? tyckte disney var bra som slutade kl 22.  hur nu få tag på teven? eller få ungen i säng?//

BOBB0
0

här samsas det, varannat program brukar vi köra :)

Bestla
0

han håller dosan och jag talar om vilken knapp han ska trycka på =)

ibland är jag väldigt bestämd över vad jag vill se, andra gånger bryr jag mig inte så mycket. det blir oftast inga tv-konflikter men ibland så händer det. men det blir inget allvarligt rytande från någons sida, mest att man småtjurar en stund…ibland lite längre men det glöms bort sen.