Att Bo 80 mil ifrån sin Älskade =(
Jo som sagt bor 80 mil ifrån den jag älskar och vi studerar båda ( vi är båda 15 år ). Så vi kan i stort sätt bara träffas några gånger per år om vi har pengar till det då fram och tillbaka i bussresa som är billigast kostar 1100 kronor. men det värsta är nog att vara ifrån varandra.
Är det någon mer än jag som har haft det så här? Någon som har några tips på hur man klarar sig? Allt jag känner just nu är blödande värk i bröstkorg och hjärta och är tårögd när jag vaknar och tänker på att hon är långt bort och att vi kanske inte träffas på ett halvår år. För att träffas under vintern är inte alltid så lätt firande och sånt. Höstlovet,Sportlovet är inte samma kanske så vi kanske bara träffas under sommaren.
Enda som hjälper mot smärtan är att ringa,SMS:a eller få kontakt på något sätt för jag vill veta att hon mår bra och jag vill säga att jag älskar henne.
Men men jag kanske är lite väl klängig,och överdrivet "kärleks Desperat"? och det är ju så att vi var ju med varandra i en månad och sedan så åkte hon tillbaka igen så det kanske bara är jobbigt nu.
Någon som varit med om något liknande eller vet något som kan hjälpa? Eller är det bara att bita i och kämpa?
Japp, har haft två distansförhållande. De ena slutade vara efter ca 8 mån, anledningen var inte avståndet utan åldern emellan oss.
De andra, som jag är i nu har gått från distans över hav och land till samboliv. Fungerar fin fint. Men under tiden vi var ifrån varandra så var msn, sms och lååånga samtal långt in på morgonen som gällde. Hur man klarar sig? Jag tror man klarar sig genom att veta var man har sin partner, asså att man vill samma saker och tycker verkligen om varandra. Annars ett tips för att träffas oftare kanske är ett extrajobb? Få ihop lite pengar till en resa och njut av den tiden man får tillsammans… Bara ett litet tips iaf :)
#1 Tack! =) och synd om det första Distansförhållandet men men =) det andra gick ju bra =) jo antar att man få leva så.. det är det vi gör just nu men det är väldigt jobbigt . vi har varit ihop i snart 5 månader. Just nu sparar jag och hon pengar till att träffas och försöka övertyga våra föräldrar att träffas under jul =).
Samtalen känner jag igen för sådana har vi med =) Från klockan 12.00-6.00 Comviq har sämst teckning men bra ifall man ska ringa länge =D . Tack för tips om att resa ihop det låter som en bra idé men det blir mycket att planera som sagt men det blir lätt värt det tillsammans någonstans ihop =) jag blir bara glad ifall jag är nära henne och kan hålla om henne ! Men just nu känns det som att det kommer ta en evighet tills jag får träffa henne.
Men det var skönt att höra att Distansförhållande funkar och att man senare kan flytta ihop för allt jag har fått höra är att "Du kommer inte att kunna vara ihop med henne det är ingen idé att försöka" och hon har fått höra "När du inte är hos han så kommer han att sätta på grannflickan!" så vi har ju inte fått så positiva svar. Så jag är tacksam för ditt svar =D.
Jag har tyvärr inga tips eller så, men tycker väldigt synd om dig/er, som bor så långt från varandra.
Hoppas det löser sig på nåt sätt.
#3 Ja det är rätt jobbigt =) och det hjälper väldigt mycket med att du hoppas att det går bra för att vi har inte fått så mycket stöd i det hela … Och jag hoppas väldigt mycket att det löser sig mer i framtiden men just nu är det väldigt jobbigt för oss båda två. Men tack Mysan =) Det värmer att några bryr sig =)

En tjejkompis till mig var i din situation, men hon försökte lösa det genom att byta gymnasium och flytta hem till killen hon var kär i. Hon kom ganska långt med planerna, fick klartecken från skolan att kunna byta och sådär, men i det rann ut i sanden mer eller mindre.
Vet inte om du vill göra något så drastiskt, men men… lycka till :)
#5 Det var ganska radikalt. Men det är något sånt jag funderar på att göra =) men jag får ju inte för min flickvän som sagt . hon vill bort ifrån sin stad och tillåter inte att jag flyttar dit. och ifall någon flyttar så är det hon.
Men men först ska vi plugga klart gymnasiet i sånna fall. Det lär ju bli något sånt drastiskt i slutändan eller mycket tålamod och tålamod saknar jag just nu :(.
Men jag får väll stå ut med SMS och Samtal, det duger fast mest av allt vill jag hålla om henne och att ha någon som somnar i min famn om kvällarna =)
#6 Ja det är klart att det är mysigare att få kramar och somna med sin kärlek än bara hålla på och sms:a och prata…
Lycka till hur ni än bestämmer er för att göra.
Förresten - kan inte era föräldrar ställa upp med nån slant då och då så ni kan ses oftare?
#7 Jo fast så här ligger det till när det gäller våra föräldrar Henne's mamma blir "Arg" om man tjatar om pengar eller ens nämner pengar lika så min mamma. Min pappa har precis gett mig över 1500 kronor och lär inte ge mig pengar på 2 månader för Min älskling kom hit under sommaren. Just nu samlar vi pengar för att träffas igen men det lär ju inte gå under skol tid. Men vi borde kunna ta ut en "semester" vecka ihop och träffas om man tar ut ledig tid från skolorna. Får hoppas att det går för då kan man ju förlänga Höstlovet så man kan träffas i två veckor i stället för en vecka. Pengar blir ju inget problem i längden men det jobbigaste är att vara ifrån varandra och ses nån gång om året. Men det ska väll gå att fixa =) Folk här verkar positivare än sin egna familj för ett par av familjen är emot att vi är ihop med varandra och tycker att vi ska skaffa någon i samma stad i stället. Men Aldrig Aldrig Aldrig! Att hon eller jag Gör det.
Ja, jag bodde i Sverige och han bodde i Cornwall (langst ner i sodra England). Jag var iofs 18 nar vi blev ihop, sa det gjorde det lattare med resorna… forst var det till London och sen vidare med flyg ner till Newquay och sen buss/taxi darifran.
Problemen ar val att det ar dyrt och jobbigt. Fordelen ar att om man overlever det sa verkar det mesta ganska latt sedan.
Fragan ligger val mer pa framtiden tycker jag - hur lange orkar man halla pa? Finns det nagot satt ni kan komma narmare varandra? (t.ex. internat pa en skola, vad vet jag)
#8 Det var en konstig inställning i familjerna tycker jag. Man väljer väl inte vem man blir kär i?!
#9 Oj, det var långt!
Tack =) och det du gjorde är väldigt imponerande för det verkar som mycket jobb och tålamod jag som tycker att mina 14 timmar på en sketen buss är drygt.. och sen ogillar jag stockholm det är väldigt jobbigt där.
Jo vi funderar om jag börjar på högskolan hos henne eller om hon börjar i högskolan här och vi skaffar studentlägenhet ihop. det är vad "framtidsplanerna" ser ut som. Men det är mest vad vi har pratat om för att ha något att blicka fram emot.
Men tack det verkar som en bra idé att planera framtiden lite mer för då har man ändå en plan att gå efter som kan göra det hela bättre och lättare.
Jag känner flera stycken som har/har haft distansförhållande. Och är det på "riktigt" så verkar det fungera jättebra. En kompis har flyttat till irland för sin pojkväns skull. En annan böt stad, så visst fungerar det! :) framtidsplaner är bra, diskutera detta med henne och se hur hon reagerar! :)
/Christine
Tack alla som har kommit med Förslag och att ni känner folk som har lyckats med Distans förhållanden =) det är väldigt uppmuntrande att höra folk som har lyckats =D.

Ville bara säga att det värmer att läsa om din/er kärlek :-) aldrig haft distans så jag kan inte ge några konkreta råd mer än kärlek, respekt och tillit.
Kramar Kristofer
#14 Det värmer att få höra sånna kommentarer =) det gör inget det är mest uppmuntrande att läsa vad folk tycker och tänker och det känns positivt att höra från folk att det har funkat för andra och hoppas att det funkar för er =).

Stackare… :P Normalt bor jag och min pojkvän 1,5 mil ifrån varandra, men nu är han i fjällen och 60 mil bort. Själv har jag problem med hur jag ska klara mig till i helgen, så jag kan knappt tänka mig hur hemskt det måste kännas för dig!!
Men tyvärr har jag inga tips… förutom att ni kanske kan ringa och prata med varandra (men det gör ni säkert redan ;).
#16 Jo… Det är det vi gör =/ känns ändån jobbigt. Men vi träffas till höstlovet och det längtar jag till mer än något annat helst hade jag velat ha med henne på resan till grekland … men men får ringa därifrån skiter i ifall det kostar 5 kr /min att ringa :).

#17; Har ni inte träffats något på sommarlovet?
#18 jo då i en månad det var andra gången. men nu måste vi nästan vänta till vinterlovet om vi inte fixar att förlänga Höstlovet. Och vinterlovet är osäkert eftersom det är jul och nyår och då är det familje firanden….. så det kanske dröjer ett tag :(. Men Men man hoppas ju att det ska lösa sig.
Du är inte ensam!!! jag har min kille 74mil ifrån mig. och vi har löst detta med att vi ska besöka varann minst 1 gång i månaden iaf.. och det fungerar fin fint!
jag köper sista minuten biljetter när jag ska åka ner till honom och jag bruka vara expert på att hitta ruskigt billiga resor ;)
Vart är det du bor och vart har du din tjej?? Är du medveten om att man hittar billiga tågbiljetter på tradera?
#20 Nej jag visste inget om tåg biljetterna ;) tack för tipset. Men att träffas en gång i månaden är nästan omöjligt är ju 15 år betyder att man bara har loven att träffas.. Men men ska väll gå att fixa… Föresten hur lång tid tar tåg resan då? för Swebuss tar ju 14 timmar upp till sundsvall. och kostar 1100 fram och tillbaka

Har du möjlighet att ta något extrajobb? Dela ut reklam eller nått? Så du får ihop pengar så ni kan träffas oftare? Hon kanske också kan hitta något?
#22 Problemet är inte pengar för det går att fixa på olika sätt. Men problemet blir vilka tillfällen man kan ta. Det är ju liksom plugget hela tiden och åker du med buss tar det ju en hel dag ner och ytterliggare en dag upp så vi kan inte träffas på helger. Tåg är vansinnigt dyrt "2000-4000 upp och ner" och flyg ligger på "3000-5000 upp och ner" så flyg är nästan bättre… Men buss kostar runt 1100 upp och ner. så man kan nästan bara träffas på lov.

#23 Nej men det underlättar ju om man har pengar så man kan åka tåg om det skulle vara så. Du berättar ju hur dyrt det är med tåg, tänk vad skönt att ha dom pengarna så det var möjligt att ta tåget.
#21 de va så lite så ;) men vart bor du själv??
Jag bor uppe i Örnsköldsvik och min "gubbe" nere i karlstad.. För mig så tar de allt ifrån 12 -14timmar att åka och åker jag med sista minuten biljett med tåg så kostar det runt 300kr enkel resa. boka inte båda biljetterna på engång.. det blir dyrare för dig.
och på tradera så kan du finna dom ännu billigare från 1kr och uppåt :)
#24 Skillnaden mellan tåg och buss i tid är 2 timmar.. Så det är inte så mycket värt det på det sättet… Men jo du har ju rätt hade vi haft mer pengar till tåg så hade vi tjänat 4 timmar =) och det är värt det. Men Reklam utdelning i kalmar är inte värt det…blir att man tjänar 400-600 per månad och andra jobb är väldigt svårt att hitta. och SommarJobb vill jag inte ta för det är då vi kan träffas som mest.

#26 nej det är ju tårkigt om man inte kan träffas för man jobbar, det skulle ju vara om man hade kunnat få jobb bara ett tag under sommaren och inte hela.
#25 Kalmar-Sundsvall så jag får åka med normalt tåg. men sen är det byte på två tåg som inte tillhör Kalmars Tågförbund och då blir det genast mycket dyrare och går på runt 1500-2000 och det stör jag mig rätt mycket på. förstår inte hur du kan få en enkel biljet på 300 kronor hade vi haft det så så hade ju det varit det bästa alternativet och då hade ju resan antagligen varit lite snabbare =) men just nu ligger buss resorna på 14 timmar.

Jag kollade just sjs hemsida och hittade en sista minuten för 690 (enkel resa då) och kollar man på resor om en och en halv månad så fanns det för 300 (enkel). Det går att hitta. Kan även finnas billiga på tradera.
http://www.sj.se/purchase/booksearchtravel/findTravels.form#
#29 Tack får se om det går att boka så långt i förtid. ska kolla lite extra :D

#30 Ah gör det. Alltid en bra grej när man ska åka tåg. Antingen så bokar man ordentligt i förväg eller typ dagen innan och hoppas på billiga sista minuten biljetter eller tradera.
#31 Jo fast det blir svårt att boka tidigt och så har hon svårt för att byta ofta. så det var därför vi tog bussen kom jag på =/