Relationer iFokus

Relationer

Etikett: svartsjuka
Läst 3017 ggr
loppi
0

Svartsjuk på fel person.

Hej! jag vill få många att tänka på att inte hoppa på fel personer, Många gånger när ena partnen pratar med en annan så brukar dens partner bli elak mot den han/henne. Man ska ju kunna prata med folk, och om din partner är flirtig så är det ju inte mitt fel, ngt att tänka på

loppi
0

Ps . Varför finns inte otrohet på denna sida el ligger det på ett annat innlägg?

TerriZue
0

Jag tycker också att man ska bli arg påpartnern och inte på den som partnern är otrogen med.

Viss, vet den personen om att den han/hon är med är otrogen mot sin partner tycker jag att han/hon också har ett visst ansvar, man gör helt eneklt inte så.

Men det största ansvaret ligger, enligt mig hos partnern.

Sen tycker jag att det är helt fel och genomruttet av någon att över huvud taget "stöta" på någon som man vet är upptagen, det är fel och kan förstöra ett förhållande. Hatar verkligen sånt.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Karmatarerskanise
0

Kan lägga till en sådan flik :)

Karmatarerskanise
0

Beror på vem den där andra personen är. Är det någon man känner, så blir jag sur på den med. Även om personen är någon som vet om att det finns en partner inblandad. Sånt är så lågt.

Men visst har partnern mest ansvar, och det är partnern som gör det största felet. Om det inte gäller en bästa vän. Då är det nog lika.

loppi
0

Jag kan erskänna själv att jag blev bidragen av min man, o vill på det här sidan dela med mig av stort misstag av mig.

Jag gick i väggen av hat av den andra partnen o hemsk bitter så att det sluta med medicin. Men eftersom så klarna allt för mig att det var ju min partner som var en stor skit , jag tror att man blundar för det för att skydda sin stolthet. Nu när jag har fått erfara det så är jag en positiv människa om har börjat ett nytt liv sedan 5 år. Jag tycker det är skönt att vara befriad ifrån bitterheten , Onödigt att lägga på sig. Jag har full förståelse för de som fortfarande inte kan släppa, det tog 8 år för mig.

Aviendha
0

Jag tror att det känslomässigt är lättare att förakta en annan, okänd eller bekant människa än den man valt att dela sitt liv med.

Rent logiskt lägger jag all skuld på den otrogne, såtillvida det inte är ens syskon, mamma eller bästa vän. En okänd för mig har inget ansvar för vår relation, det har han. Men sen hur man känner ibland är ju en annan femma.

hus-musen
0

de är alltid partnern som gör fel, förstår inte riktigt varför folk alltid skyller mest o är argast på den person partnern var otrogen med!  synnerligen om den personen är en främling! är de däremot en nära vän eller släkting så förstår ja att man är arg på båda ordentligt!

Qui dormit, non peccat

CasperCo
0

ja d  sjukt  om olk blir  otrevliga  dåå

CasperCo
0

men visst kan sånt hända, handlar om osäker,typ självkänslan