Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvartsjuka
Läst 7049 ggr
Karmatarerskanise
1

Svartsjuk på kompisar?

Kan du bli svartsjuk på dina kompisar?

Maria
0

Jag förstår inte riktigt. Menar du avundsjuk?

/Maria

Karmatarerskanise
0

Nej, om t.ex en kompis du brukar umgås med mycket hittar en annan som den börjar umgås med mer än dig.

Sovgott
0

Inte nu, men när jag var yngre kunde jag bli svartsjuk på kompisar, typ när jag var 12-15 år.

Maria
0

OK jag fattar haha.

Nej, jag tror faktiskt inte det. Skulle väl mer bli lite ledsen och besviken ett tag men sedan inse att det var väl ingen större vänskap då… och gå vidare.

/Maria

hus-musen
0

nope finns ingen anledning till det tycker jag!

Qui dormit, non peccat

Aviendha
0

Nej. Kanske när man var 12-14, då umgängeskresten betydde allt, och "statusen" på ens vänner var avgörande. Men inte nu. Umgänget varierar ju lite, ibland träffas man mindre, ibland mer, men bra vänner finns alltid där, så jag ser ingen anledning.

Salladshataren
0

Ja, har varit det. Nu bryr jag mig inte, skiter de i mig så är de inga kompisar i mina ögon…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Musiken
0

Nej det blir jag inte. Universitetet har ar sa pass litet att alla umgas med alla, det gar inte att komma ifran. Och jag ar sjalv inte sa "trogen" kompisar. Har de vanner som de tycker ar battre an mig sa gor inte det mig nagot. Sa lange de tycker om att spendera tid med mig nar vi val gor det sa bryr jag mig inte :)

Denna kommentar har tagits bort.
[mia-38]
0

Nä inte nu när man är äldre. Men nä jag var yngre tyckte jag det var pesten.
Men tyvärr har jag en sk kompis nu som blis svartsjuk när jag umgås med andra kompisar. Då ringer hon och kollar utan att vilja något. Eller står och blänger surt på jobbet om jag pratar med nån annan och har skoj. Jobbigt!

Tatsja
0

Inte nu när jag är gammal, men i min ungdom och jag gick i skolan.

Vill min vän vara med andra, så får hon. Man äger ingen annan.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

alskamigtilldods
0

Kompisar?

Finns väl ingen som inte sviker en?

fotokrafs
1

Nej, bara glad att de har fler vänner än mig Skrattande

alskamigtilldods
0

Låter vettigt krafset.

SLennartsson
0

Nej, ska mycket till om jag ska bli svartsjuk på en kompis. Jag ser på det jag har istället..

Sara
0

Svartsjuk vet jag inte om jag skulle kalla det direkt men jag tycker inte om att bli nån sort andra hands kompis. Sånt gör mig grinig.

Sara

Denna kommentar har tagits bort.
lovlin
0

vi var tre tjejer som umgicks 5:an till 9:an. Det var alltid ett vågspel ifall jag skulle känna mig utanför eller inte. Och eftersom jag och en av dom varit vänner innan den tredje kom in i bilden tror jag det klassas som svartsjuka när dom två umgicks lite väl mycket. Vi var alla med hela tiden, men jag kände mig mest som en åskådare ibland.
Nu är det bättre, har fler vänner och vill att alla ska älska alla typ ^^

johan-tobias
0

jag har en kill kompis som jag är extremt svartsjuk på om jag skall vara ärlig de kanske till o med är så att jag är en gnutta avundsjuk på killen:(

CasperCo
0

nej mer vart d i något förhållande

VAASHii
0

Jag är faktiskt det just nu.
Men så är jag lite ledsen också då min väninna aldrig hör av sig till mig längre och jag har gett upp om att aaalltid vara den som ska ha en full planering för att hon ska vilja hänga med.

Det känns skitkasst och ensamt och inte kul alls.
Och ja, jag är svartsjuk på dem hon väl ringer och planerar en massa saker med, för hon är ute och gör saker hela tiden.

Men jag antar att jag inte är nå rolig längre :(

Jag har känt denna tjej sen vi gick i skolan tillsammans från, 6:an till 3:e året på gymnasiet.

Det kan kanske ha att göra med att jag sa till henne att jag var lite kär i henne. Men det konstiga är att vi alltid har sagt att vi borde bli tillsammans och så, men det är kanske bara något man säger när det går snett med killen man var tillsammans med.
Jag är ett pucko.