En jobbig inflyttningsfest
Hallå alla.
Jag gjorde slut med min pojkvän i slutet på februari och ca en månad efter det bröt han all kontakt och frös ut mig ur sitt liv totalt. Vi var tillsammans i 2 ½ år och har därför många gemensamma vänner.
I början på juni ska jag på en inflyttningsfest där jag fått höra att han kommer vara tillsammans med en tjej, som han förmodligen är på g med då. Jag funderade lite på att inte gå, men det skulle vara så tydligt att jag inte kom för att jag tycker det är jobbigt och det vill jag inte att folk ska veta. Plus att jag gärna vill gå, och den viljan väger över viljan att stanna hemma.
Iallafall, nu undrar jag vad ni tycker jag ska göra? Försöka leta upp en egen dejt att ta med till festen, eller gå dit själv och isåfall, hur ska jag tänka då? Känns mest som att jag vill leta upp en egen dejt bara, har ingen stor lust att vara där själv och få det i ansiktet hela kvällen att det inte är vi längre osv.

Jag tycker absolut du ska gå.
Tycker nog inte man ska leta efter en dejt enbart för att visa honom att man också har någon, så att säga. Tror det brukar märkas om man inte har nåt på gång "på riktigt". Har du någon på gång är de ju en annan fråga :)
Jag hade nog gått själv. Dom är mina vänner med och jag skulle aldrig ge upp dom bara för att mitt ex inte vill umgås med mig. Om ni båda kan bete er som folk så är det väl inga problem att vistas i samma utrymmen och det finns ju inga krav på att ni måste vara sociala med varandra. Fokusera på dina vänner och hoppas du får er jättetrevlig kväll hur du än väljer att göra :)

Jag tycker att du ska gå, ensam eller med en partner spelar absolut ingen roll! Går du dit o skrattar o har kul, för du har väl fler vänner där? Strunta i honom=)
Qui dormit, non peccat
Tycker du ska åka ensam och visa att du är en stark, självständig kvinna som minsann inte behöver nån karl vid sin sida för att glänsa och må bra! :)

håller med de andra.
gå och visa att du inte sitter hemma och deppar. du klarar dig själv!! :-)
Gå själv! Visa att du har kul och mår bra utan honom. Skulle du hitta någon dejt så är det ju alltid kul, men leta inte :)
/Christine

Känner du dig inte redo för att se han med nån annan så stanna hemma eller gå ut med några andra kompisar. Så hade jag iaf gjort, men jag har ex fobi. Fryser fast i marken och får en obehaglig känsla så fort jag ser nån av mina ex ens. Men det är ju jag du ska ju göra det som känns bäst.

Svårt. . men jag hade nog gått dit ändå ! Som sagt har ni ju många gemensama vänner, och ni kommer träffas på, säkerligen flertalet ggr.
Att bara ta med en dejt för att inte vilja vara själv, kan jag tycka känns lite egoistiskt. Stackars dejten ! Men är det någon du tycker om så och vill ha med så är väl det inga problem?
Du får väl försöka tänka att det är ju en inflyttningsfest och den festen handlar väl om dem som flyttar in, och inte om ditt ex ?
Känner du att känslor och gammla sår rivs upp så kanske det är bäst att strunta i festen (?)
Annars tycker jag helt klart du ska gå dit och ha trevligt med dina vänner !
Håller med de andra! Gå själv, visa att du är stark och ha skiiiitkul! (om du ser lite extra snygg ut bara för att visa "se vad du missar!" så är det ju alltid kul
)
Jag hade nog försökt prata med mitt ex och förklarat för honom att jag gärna vill gå på inflyttningsfesten, men att jag inte känner mig redo att träffa hans nya dejt än och därför be honom att inte plocka henne med sig. Jag tycker att man skall respektera varandra vad gäller sådant här.
Nu blev jag lite nyfiken, hur gick det? Hur gjorde du?

håller med ,gå själv

Inflyttningsfesten har inte blivit av än, tror inte den blir av heller. I vilket fall som helst har jag bestämt mig för att aldrig gå på fester eller liknande där jag vet att han kan dyka upp. Jag känner inget behov av att träffa honom eller veta något om honom överhuvudtaget, och hur lång tid det än gått kommer det självklart komma tillbaka massa minnen om man jag ser honom - onödigt. Känner heller inget behov av att visa för honom att jag är stark och självständig, det vet jag så bra själv.
Men visst får man höra saker man inte vill ändå, då vi har gemensamma kompisar. Fick veta på min födelsedag att han förmodligen ska förlova sig med sin nya tjej som han blev tillsammans ca en månad efter att vi gjorde slut… men det känns lite larvigt faktiskt då jag (utan att sätta mig sj på höga hästar) misstänker lite att hon kanske var ett substitut för mig. Men vad vet jag. Vet inte hur mycket jag bryr mig heller.
OK, skönt att höra lite vad som hände ändå - eller inte hände.
Jag håller med dig också, lika bra att inte träffa på honom.
Hoppas allt går bra för dig…