Förvirrad = frustrerad
Vet ni vad som tär i mig inuti mest av allt? Det är inte om jag blir sårad, eller besviken eller liknande. Utan det är ovisshet. Att inte veta vad en person vill eller tycker, när något är fel samtidigt som det inte är fel, på något struligt sätt.
Ett exempel. Förra veckan snackade jag med en kille som betyder väldigt, väldigt mycket för mig på msn. Jag sa, på ett mycket snällt sätt, att jag skulle plugga och inte ville bli störd, och att jag skulle säga hej till honom så fort jag var färdig. Han sa okej, men efter tio minuter skrev han någonting till mig. Jag svarade och sa snällt "men nu måste jag koncentrera mig" och han sa okej. När jag just kommit i arbetet så skrev han "You suck" till mig. Då skrev jag "God damn it, du gör det svårt för mig att koncentrera mig, shut up!" och då blev han förvånad och undrade om han borde ta det på allvar eller inte. Då skrev jag "Bara stör inte mig när jag pluggar, okej gullet? :P" Och han störde inte mig, loggade ut och gick inte in på hela kvällen.
Nästa dag upptäckte jag att han hade "Stefani slet ut mitt hjärta och trampade på det!" som personligt meddelande, och då skrev jag till honom, och försökte skämta lite om det, men han verkade sur. Efter en stund mjuknade han och vi fortsatte snacka, när han plötsligt kallade mig bitch, och inte på skämt utan på riktigt då, att jag var taskig. Och jag förstod inte varför det hade gjort honom så upprörd för han är den mest hårdhudade mannen jag känner; han blir nästan aldrig upprörd. Plötsligt var han så känslig. Han sa; "Jag hade ju bara försökt säga att jag saknar dig." Genom att skriva "you suck?!"
Jag försökte iallafall förklara att det inte var så att jag hatade honom eller något, men då sa han åt mig att vara tyst och jag gav upp, sa hejdå, och loggade ut. Och detta hände förra veckan, sen dess har vi inte snackat. Och vi brukar vanligtvis snacka flera timmar om dagen.