Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3930 ggr
SimsBrooke
0

En kalla mig för nördig. :(

Asså jag känner mej så j*vla förolämpad så det är inte verkligt. Det var en som just kallade mig för nörd.

Han skrev så här

"Du verkar vara en lugn och fin tjej som är lite nördig, som jag :D"

Och då fråga jag om han kallade mig för nörd.

Då skrev han
"aa lätt :D tv-nörd? Vore iaf bra för jag vill ha nån att mysa med när vi ser igenom alla "24" avsnitt"

Tkr ni det är RÄTT att kalla någon för att hon/han verkar NÖRDIG? Han känner mej ju inte ens.. :( Jag är så jävla arg just nu så det går inte att beskriva.. :( Ni får kalla att jag är överkänslig eller vad hellskotta ni vill, men jag tror inte ni skulle bli så glada heller att bli kallad för nörd när någon som inte ens känner er säger så..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Karmatarerskanise
0

Har du träffat personen?
Varför blir du arg?

Du vet väl vad du är själv? Varför bryr du dig så mycket över vad andra säger/skriver?

SimsBrooke
0

Nej jag har inte träffat honom… Det som stör mig är att han ville skriva ett GUlligt meddelande..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Sarah
0

Jag ser inte nörd som en förolämpning alls.

Aviendha
0

Lugna ner dig lite, jag tar det inte som en förolämpning, och i sammanhanget så var det ju menat som en komplimang, en gullig mening.

Jag är en stolt nörd av illrar, fantasy, pyssel och mycket mer. Det är mina intressen och saker jag gillar, varför ta illa upp över det?

Jag tar det tom positivt ;)

Sarah
0

eller hur, jag är nörd på många sätt och det är sidor hos mig som jag gillar. sen är jag cool på andra ;)

Angelclaw
0

Som de andra säger - han menade ju det som nåt bra. för övrigt tänker jag lite som Hera - varför bryr du dig så mkt om vad andra tycker?

Om du inte träffat en person som säger något du uppfattar som kränkande åt dig på nätet, varför ta åt dig? De känner dig inte ändå. Ska man gå runt och tänka på vad andra tycker om en får man inte göra annat, var stolt över dig själv och skit i andras åsikter om dig - irl och på nätet. Livet blir så mkt enklare då!

Jag är en nörd i alla ordets bemärkelser, tror jag, men det skiter jag i :) Jag är den jag är, och om folk inte gillar mig så är det deras huvudvärk.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

nilami
0

det skulle inte jag ta som en förolämpning, det var mer en gullig kommentar tycker jag :)

men jag e nörd från många håll å kanter så ^^

ChristineL
0

Jag ser det absolut inte som en förolämpning! Jag är totalt nördig över Btvs och Satc, so what?

LinnB
0

Jag skulle inte heller ta det som en förolämpning. Jag tycker det är gulligt! Och nörd i min värld är aboslut inget dåligt. Jag vet att jag är nörd. Kattnörd, datanörd, tv-nörd. :) Det är grymt.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Salladshataren
0

Är det inte jobbigt att ta illa åt sig för det lilla minsta?

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Cindy
0

Jag och min kille är stolta nördar, och ett av kriterierna för att vi ska funka så bra ihop som vi gör. Jag känner ingen annan som kan tänka sig Babylon 5-marathon en hel helg i sängen! Eller svartahåls-dokumentärer, eller Star Trek Voyager eller skräckfilm… Eh, ni fattar… ;)

Hade jag varit du (dvs tagit nörd som en förolämpning) skulle jag svarat "jag förstår att du försökte vara gullig, men jag tycker verkligen inte om att bli kallad nörd".

Vänliga hälsningar
Cindy

Aviendha
0

#11 Bra förslag du visa kvinna!

spiritedaway
0

jag skulle ha tagit det som en komplimang i det sammanhanget i alla fall.

Hayley
0

folk kallar mig både nörd o tant hela tiden, jag har till och med pensionärer på mitt jobb som kallar mig för tant och jag är 23 :O men inte tar jag illa upp av det, jag är en nörd *mac-nörd* och en tant * bästa fredagskvällen tillbringar med virknålen, om jag känner för att göra något riktigt wild n crazy tar jag fram virknålen framför min mac och virkar o kollar mac forum ;)* han menade inget illa, nörd i dagsläget har inte samma klant som det hade för säg en 5,10 år sedan =) ingen urkel här inte *om ni kommer ihåg honom ifrån kanal 5*

TGAtomic
0

Men lägg av.. att du blir kallad för nörd är knappast en förolämpning. Tycker du att någon förolämpar dig när någon kallar dig för gullig också eller vad sägs som en god vän? Att vara en nörd är inte längre förknippat med samma negativitet och inlåsthet som var tidigare. Som du verkar ha ungått så är nörd något postivt och betyder inte att man är en finnig tonåring med tjocka stora glasögon som bara sitter inne och spelar tv-spel helt själv och inte har någon form utav framtid överhuvvudtaget. Det är bara ignoranta personer som tycker att "nörd" är något negativt.

I dag är alla egentligen nördar. Att du sitter här och skriver gör dig till en nörd. Att du har en mobiltelefon gör dig till en nörd. Att ha en dator är nördigt. Vissst det är kanske att överdriva men så är det.

Så han har rätt när hon kallade dig för nörd och det var ju dessutom sjukt positivt eller du vill kanske inte att folk ska tycka det är trevligt att se på film med dig..?

I så fall antar jag att du får se det som en föroläpmning och sitta framför din dumburk och skriva helt alene..

Telefonkontakt
0

njag ser det där verkligen inte som en förolämpning. du överreagerar tycker jag. han skrev ju att han ville ha någon att mysa med. kanske uttryckte sig lite klumpigt men nog inge illa menat

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[Jeremina]
0

Det beror ju alldeles på vad man lägger för värdering i ordet nörd!

[Fiction]
0

Detta är bara ett sätt för den här killen att säga att han uppskattar dina intressen och tycker att du är allt annat än medioker och trist. Min pojkvän brukar kalla både mig och sig själv för nördar och det är hans sätt att säga att han gillar att jag kan förkovra mig i film och litteratur. Han brukar även kalla mig för modenörd - och mig veterligen är mode inget intresse som brukar vara förknippat med nörderi, däremot är det ett intressant sätt att använda ordet på.

Du kan således vara helt på det klara med att det var menat med som en komplimang. Att det är ett värdeladdat ord är däremot synd, för att ha en speciell hobby som man gillar väldigt mkt är inget fult, snarare en tillgång.

guraknugen
0

#0: Min personliga åsikt, som jag vet att ingen ändå bryr sig om, är att det du skrev i #0 är en större förolämpning mot dig själv än att bli kallad nörd.

Släpp skiten bara och gå vidare. Det är det enda rationella alternativ jag kan komma på i alla fall.

Buffaomini
0

i det sammanhaget är det ju inget negativt och som många säger varför bry sig?

orka ödsla energi på de

jag bryr mig endast om det gäller något professionellt som te x om jag hade en chef som tyckte att jag skulle ha en mer proper stil ,då det var bolagets policy utåt. eller likanande. då skulle jag lyssa annars kör jag som kat von d DILLIGAF

Does It Look Like I Give A Fuck?

Aviendha
0

#20 De har skitsnygga klockor med ;) DILLIGAF alltså.

Buffaomini
0

#21 någon sida där jag kan få tag på dem?

Aviendha
0

#22 Njae, köpte mina i en vanlig smyckesaffär för något år sedan.

Tror detta är hemsidan, eller det var iaf adressen som de hade förr, men jag vetinte om de modifierat designen en bit :P

http://www.doesitlooklikeigiveafuck.com/

KadjaNina
0

Jag är en nörd och jag är stolt över det :)

Buffaomini
0

#23 okej tack

Sara
0

Som med de flesta ord så kan nörd vara en förolämpning beroende på hur det sägs. Precis som ordet bög kan vara förolämpande eller helt ok.

Sara

CarolineO
0

Jag säger gärna likadant som den killen…
Kan gärna kläcka ur mig att "Ja, jag e ju lite töntig sådär, älskar TV & datorer, gillar politik & att handarbeta och dessutom rollspel, hihi… Ja, lite som du"

Alltså, man menar ju det som att det är en lite söt grej, inte att det är ngt dåligt som då man gick i skolan & alla nördar/töntar där (vilka jag för övrigt tillhörde redan då)

Nu i "äldre dagar" har det liksom blivit coolt att va en nörd….
Jag fattar inte det riktigt, men helt plötsligt ser alla upp till mig istället för att se ner på mig…….

kristofer1982
0

instämmer med ALLA föregående talare =)

Maria
0

#28 Jag också…

/Maria

Inlägget är låst för nya kommentarer