Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 11284 ggr
Kire84
1

Orolig över försats:(

Hej, Jag är en kille på 24 år som är jätteorolig för om mitt ex kan va gravid.
Jag och mitt ex hade inte varit tillsammans mer än några veckor, Allt verkade perfekt när vi sågs på helgerna, Allt stämde som tex intressen, mål i livet å så vidare.
Vi hade regelbundet sex när vi sågs, dock med kondom under hela samlaget varje gång. För en vecka sen på torsdagen innan hon skulle komma gjorde hon helt iskallt slut, jag fattade ingenting, från att ena dagen säga att hon älskar mig till att nästa vilja avsluta, verkade bero på nån annan kille,
Nu till min oro, Hon vill inte ha nån kontakt med mig, går inte att nå eller nåt,
jag oroar mig för att hon skulle kunnat bli gravid under förspelet av försatsen.
Hon höll i min penis som var kladdig av försats, efter det skulle jag sätta på kondomen, Medans jag gjorde det smekte hon sig själv och förde in fingrarna i sig, Jag vet inte om hon hade kladdet kvar på fingrarna då men om hon hade det undrar jag om hon kan ha blivit gravid?
kan det kommit lite försats med spermier från hennes fingrar in i henne som kan ha tagit sig upp i samband med att jag senare förde in penis i henne?
Från att hon släppte min penis tills hon började med sig själv gick det väl 30-60 sekunder, kan spermierna dött i fria luften?
Jag är orolig för jag vill verkligen inte att hon ska va gravid, kan ju liksom inte nå henne för att be henne testa sig heller, Snälla svara mig// Erik

ChristineL
0

Hmm, jag har faktiskt ingen aning… Tror att risken är väldigt, väldigt liten att någon av spermierna i försatsen kan ha överlevt och tagit sig fram. Men jag tycker att du ska fortsätta jaga henne så ni kan prata ut ordentligt.

ChristineL
0

Fast nu fick jag höra att försats inte innehåller spermier, det är bara skret, kroppens naturliga glidmedel liksom.

StickyKitten
0

Såhär säger Fråga Olle:

"Hej!
Risken för att du skulle ha blivit gravid av de handlingar du beskriver måste man räkna som minimal om inte rent av otänkbar. Det krävs så vitt jag vet ca 60.000 spermier per milliliter vätska för att räcka till att göra kvinnan gravid. I den så kallade försatsen finns det en del spermier men inte i den omfattningen att det skulle räcka med lite försats på fingrarna som sedan förs in i slidan eller att han höll sin penis utan för din "mutta". Så om ni inte haft andra saker för er så kan du knappast vara gravid.
Hälsningar!
Olle"

Kire84
0

Känns ju som att man kan va lite lugnare, Fler får gärna svara, Tack sålänge