Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 8087 ggr
[LucyInTheSky]
0

Rakat eller inte rakat..

Min pojkvän är mycket intresserad av oralsex.. Men jag har liksom aldrig brytt mig om hur jag ser ut där nere. Så för att göra honom glad så tänkte jag "frisera" lite där. =)

Hmm.. Detta gick inge vidare.. Röda kliande och irriterande utslag blev följden. Såg ut som om jag typ hade fått någon farlig sjukdom.. Obestämd

Nu till min fråga, om någon vill svara =)

Hur gör man? Skäms Rakning verkar inte var bästa alternativet.. Ska man använda hårborttagnings medel.. Vax? Tips.. Ville överaska honom med detta.. Nu är det katastrof så nu får han inte se alls..

Musiken
0

Haha, ja jag hade samma problem forsta gangen! Du kan ju alltid borja med att ansa dar nere om du vill gora nagot speciellt for honom :) Bara klippa det kort alltsa och sa.

Annars sa brukar jag anvanda balsam eller massageolja nar jag rakar mig, och sa rakar jag mig medhars. Da blir mindre friktion och mindre irriterat :) Men jag far fortfarande inflammerade harsackar osv da och da. Det ar val sant som hor till antar jag :P

Vax ar ju annars ett alternativt, fast det gor ont, sa jag klarar aldrig av att vaxa allt hahaha.

Harborttagningsmedel skulle jag inte anvanda. Gjorde det en gang under armarna och vid bikinilinjen och fick illroda svidande utslag som var kvar i en vecka :/

HannaM
0

#1 Ärdet bara jag som inte ens får bort i närheten av allt om jag rakar medhårs? Det ser bara ovårdat ut.

[LucyInTheSky]
0

Balsam eller massageolja.. Ok. =) Måste testa sen.. När katastrofen är över.

Ska testa vax tror jag och ser hur jäklans ont det gör.

Aviendha
1

#2 Nejdå, du är inte ensammen. Dock får jag hutlösa utslag om jag rakar mothårs, men vissa gånger får jag bort allt medhårs med, men min karl bryr sin inte om det är en nakenråtta eller en skogsmus, även om jag föredrar mellantinget eller det första alternativet ;)

Annars att trimma det rätt kort kan oxå vara ett alternativ. Då har man ju kvar håret och slipper utslag, men får bort en massa "skog".

Aviendha
0

Kom på en till sak. På apoteket finns produkter som ska vara bra vid rakning i intimhyllan. Det kan ju vara värt ett försök med =)

En bra hyvel är oxå bra. I mitt fall är jag jättekänslig. Får utslag om den är slö, eller av dålig kvalitet.

HannaM
1

#4 jo jag kan överhuvudtaget inte raka mothårs då ser jag ut som ett slagfält efteråt oavsett vad jag smörjer in med och så. Som tur är så är det helt ok med vildvuxet för min karl=)

Aviendha
0

#6 Woho, fler karlar som inte ogillar skogsmöss =) Tur för det är inte enkelt med rakning alla gånger.

Maja
0

Jag rakar.

Ett tips är att (om du klarar av det utan att skrika för högt ;) ) skölja med iskallt vatten från duschen i någon minut efteråt. Det lugnar ner enormt mycket och man blir inte alls röd, inte jag i alla fall! :)

HannaM
0
LinnB
0

#8 Det ska jag testa!

Jag trivs bäst som rakad, och för att det ska gå lättare använder jag oftast något balsam eller liknande då jag rakar. Rakar medhårs oftast, men vill jag bli snudd på baby-stjärtig så rakar jag mothårs försiktigt, försiktigt(!) där det går.
Ska själv köpa hem intimprodukterna från apoteket och se om dom är bra :)

Lycka till!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Love-
0

jag rakar mig också men har också det problemet att det blir massa röd "prickar" sedan måste jag raka mig ofta för det växer sjuk snabbt ut igen. Sen trivs jag när min mus e len och fin och inte ha massa utväxt, gillar inte att ha hårig mus iheller för den delen, men skulle verkligen vilja ha hjälp med det där med dem röda "prickarna" och ibland när jag rakar mig börjar det blöda på vissa ställe altså inte för jag har skurit mig ute för typ dem där röda sakera. Jag hoppas att jag kan få bort dem där röda sakerna för det e inte så snyggt, sedan om man kunde göra något för att hindra det från att växa så snabbt skulle också vara bra.

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Sovgott
0

Jag rakar med Venus rakhyvel och nytt rakblad och massa duschkräm efter en lång dusch. Jag får inga röda utslag.

Däremot kliar det för hemskt när håret börjar växa ut igen! Vill man bli fin får man lida pin!

Love-
0

vilket e bäst d att raka sig innan eller efter duschen? för jag gör det innan kanske de som e felet?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

Sovgott
0

#13. Jag tycker det är bättre att raka sig efter duschen, eller ja, i slutet av duschen! Då är huden liksom avslappnad och uppmjukad inbillar jag mig.

Love-
0

ja iblan gör jag det under tiden jag duschar också

LinnB
0

Jag håller med #14, får också för mig att huden är mer uppmjukad då man duschat ett tag Glad

hus-musen
0

Enda sättet att undvika de mesta röda hårsäckarna och utväxten är att vaxa sig, jag provade och nej de är inget för mig=)

Annars så rakar jag mig i slutet av duschen, alltid med en bra rakhyvel och med en babyduschkräm från natusan=) funkar väldigt bra!

Qui dormit, non peccat

Love-
0

vaxa mig där nera känns inte som min gej :/ ska pröva det med babyduschkrämen

Karmatarerskanise
0

Jag får irriterade hårsäckar var gång. Fast mindre om man först duschat varmt och sen sköljer med varmt. Efteråt smörjer jag in med aloevera gele

Aviendha
0

Även jag gör efter duschen. Hade dåligt med varmvatten så det blev en snabbis i kyligt vatten ist och visst vart det lent, men s*tan vad ont det gjorde när det växte ut! Håret ställde sig väl på ända när jag rakade det, och när det blev "normalt" låg de långt innanför huden och kom inte ut som de skulle kanske.

LisaLisa
0

Jag får också samma problem när jag rakar mig, så det har jag slutat med helt.

Nu för tiden så går jag och vaxar mig ungefär var fjärde vecka, och det är något jag verkligen rekommenderar! Jag går till ett ställe som är förhållandevis billigt, och tjejen som gör det är jättetrevlig, så det kändes jättebra redan från början :) Skulle aldrig vilja raka mig igen. Jag ser bara fördelar med vaxning. Det blir lent, och håller sig lent i flera veckor i och med att du slipper stubb, håren som växer ut är "fjuniga" istället för hårda. Smärtan är heller inget problem. Alla har ju olika smärttrösklar, men för mig var det bara första gången som det gjorde riktigt ont, men det var det värt. Det känns mindre och mindre för varje gång. Plus att det tar bara ca 10 min, om inte mindre.

Jag gör det för min egen skull och inte min pojkväns, jag känner mig sexigare utan hår och detär skönare vid oralsex.

Jag som studerar och bara får studiebidrag får det att gå ihop, så jag tycker absolut att du ska prova. Hitta nåt mysigt ställe med trevlig personal så blir det jättebra :)

lykkan
0

rakblipparna försvinner efter några rakningar…var noga med att göra rent hyveln emellan varje rakning så att du inte får svamp…och använd INTE engångshyvlar…gilette mac3 r det bästa

LinnB
0

#22 Jag använder engångshyvlar och det har gått prima i flera år =) Varför ska man inte använda det?

lykkan
0

för att bladen inte är följsamma…på ben och under armar funkar de , men man skadar huden lättare med engångshyvlar..framförallt om man är "nybörjare" Skrattande

[Crazyonthis]
0

Jag kör med killens rakhyvel och raklödder, bara man är försiktig så brukar det gå, fast ibland tar jag bara en vanlig sax och klipper det så kort som möjligt…..Om du inte vill överraska killen, låt honom raka bort håret på dig, det har min kille gjort några gånger, är rätt mysigt måste jag säga…..Kramizar!

LinnB
0

#24 Aha! Då förstår jag Skrattande

Fuerte
0

Det är sant att det är bättre att raka sig efter duschen, då har hårsäcker blivit varma, mjuka och hårstråna sticker ut mer då dem inte drar ihop sig pga kyla. Då får man bort mer hår liksom :) Jag har rakat mig sen jag var 13 år ungefär och jag har märkt att huden vänjer sig efter ett tag. Jag blir sällan irriterad och röd efteråt, däremot kliar det som ini när det börjar växa ut :O

Emma85
0

jag kan använda vilken rakhyvel som helst, med eller utan raklödder och jag blir aldrig prickig efteråt. så de är nog väldigt olika. men jag föredrar en ny rakhyvel o massa raklödder :) sen smörjer jag in henne efteråt också!

Afghanistan
0

Jag gillar håriga grejjer.. Låt det förbli orakat!

Tina-A
0

Man blir inte röd om man är van att raka sig..

Jag rakar mig antingen innan eller efter dusch, spelar ingen roll. Kör på med raklödder, rakar medhårs. Sen på med raklödder igen, rakar mothårs. På med deodorant eller olivolja och voila! Inga röda prickar och jättelent.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

hus-musen
0

#30 jag är oxå van att raka mig med prickig blir jag ändå pga min känsliga hy.

Qui dormit, non peccat

Tina-A
0

#31: Har du testat deodorant efteråt?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

hus-musen
0

#32 Jaopp, och olika oljor och speciella krämer så man inte ska bli prickig men de funkar inte på min hy. De enda som funkar är att ta det jäkligt försiktigt, bara raka medhårs med en sylvass rakhyvel och inte oftare än var tredje eller fjärde dag. Då slipper jag det mesta iaf=)

Qui dormit, non peccat

M1wi
0

Jag rakar mig på armar, ben, underarmar och musen, är det nån mer än jag som rakar armarna?? X)

men jag har ett problem, när jag rakar mig under armarna så är det alltid grått efteråt… jag vet inte va de e, förmodligen pytte pytte små hårstrån som jag inte kan se?? är det någon mer som har detta problemet? finns det specielle krämer för det eller måste jag vaxa?…

Karmatarerskanise
0

#34 Hur gammal är du?

Jag rakar inte armarna, behövs inte. Men en kompis till mig gjorde det när hon var i tonåren. Var ngn fix ide hon hade, för hon var inte hårig.

Aviendha
0

#34 Jag har svårt att få det så nära att det bara ser ut som vanlig hud, så ser det bara ut ett par timmar efter rakning men jag har väldigt mörk (nåväl, svart) hårväxt med så jag antar helt enkelt att det är de avkapade hårstråna som i sina mängder ger ett gråare intryck.

Det ska ju finnas en deo som ska göra håret mindre eller något sådant. Minns att jag sett det på tv-reklam iaf, men jag har inte höärt om någon som testat än.

MalinCarlsson
0

Jag har rakat mig där nere sedan tre år tillbaka. Ibland endast bikinilinjen och ibland 100% av tofsen Glad.
Rinnande varmvatten och ordentligt med raklödder samt en vass hyvel funkar för mig. Jag brukar även smörja in med hudlotion efteråt. Det finns många för och nackdelar med att ha rakat. Det växer ut jättefort igen och det är en del jobb att hålla det helt slätt jämnt och ständigt.

M1wi
0

15 jag tror att ja oxå har fix ideer, som din kompis hade…  XO

okej, jo när du säger det så har ja ju sett på reklam … dom överdriver så mkt på reklam men det kanske är värt ett försök… annars får ja vaxa :/

sannixan
0

jag tycker det är bra med rakapparat,ingen risk att man skär sej.finns smidige som man kan ha i duschen,jag baddar med en parfym efteråt.

Shanea
0

Var i typ exakt samma situation som du för två veckor sedan, ville överraska pojkvännen med lite lenare hud därnere ^^

Jag köpte apotekets produkter från RFSU, rakgel och "after shaving" lotion typ. Det gick hyffsat smidigt, och i början såg det väldigt bra ut, och den där lotionen kändes i alla fall bra. Men sen fick även ja röda prickar och framförallt typ en vecka efter tycker jag att det kliar och har sig… rekommenderar apotekets produkter för att dom gör det smidigt, men de röda prickarna verkar svåra att komma undan helt!

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

Karmatarerskanise
0

När man rakar sig där nere, bör man inte raka mothårs, det är oftast då man får röda prickar.

HannaM
0

#41 Men då har jag ju stubb? Redan när jag rakar mig…

Karmatarerskanise
0

Ja, pest eller kolera.
Stubb eller irriterade hårsäckar.

HannaM
0
Karmatarerskanise
0

Flört