Så ser kvinnokroppen ut - egentligen
Jag och pojkvännen hade en diskussion angående Lizzie Miller som gjorde mig ganska paff. Han påstod sig aldrig ha sett en tjej i verkliga livet naken som har haft i närheten så stor valk på magen som hon har. Detta gjorde mig väldigt konfunderad, då jag tycker att hon ser ut att ha en högst normal kroppsbyggnad, ja t o m smal jämfört med de flesta tjejer där ute. Till och med jag - som är underviktig - får en liten valk om jag trycker ihop magen på det där sättet. Men av någon anledning, eftersom alla bilder retuscheras intill oigenkännlighet, verkar många killar ha en underlig uppfattning om kvinnors kroppar.

#2 Precis.
Jag tror din karl skulle behöva spendera lite mer tid i verkligheten, både av det ena och det andra skälet :)) Du verkar vara en fin och bra tjej, men jag kommer banka min panna blodig gällande din karl en vacker dag! :/
Carpe Diem
Jag tycker att hon är otroligt vacker! Jag är rätt normail, drar åt det slankare enl. vissa men jag har också en sådan putmage i den ställningen. Sen har många av oss rumpa och lår som inte är lika tjocka som våra vader, oavsett hur snyggt ex dennism.se tycker att just det är :P
Tycker att det är ett underbart initiativ de gjort genom att visa henne. Den utstrålningen är det vackraste en människa kan bära!
Paulina
Haha, men gud… vem har inte en putmage nar man sitter sadar?? Jag tycker hon var vacker.
Platt mage av sten ar inte direkt vanligt, och inte direkt latt att fixa… det ar ju anledningen till att det ar mode ocksa. Genom att ge oss ett svart ideal att folja sa kan foretagen tjana mer pengar nar vi kanner oss fula!
Otroligt vacker bild! Och ja, jag får också valkar när jag sitter sådär :P Vet inte riktigt utifrån vad för perspektiv som karlar ser den där bilden dock :P
/Christine
Jisses, då har han inte sett mig…
/Maria

Vart så ledsen när jag lästa kommentarerna om den bilden på aftonbladet.se
Den ena killen efter den andra kallade henne fet och ful och hävdade bestämt att ingen kille tycker om tjocka tjejer och att det inte är sexigt.
Har inte samhället kommit längre? Och är så många killar fortfarande insnöade på att sexighet bara är ytligt? Väldigt ledsamt.

Tycker det är en fin bild:) Många Kvinnor får ju ändå putmage när man sitter ned…även jag som nog räknas som underviktig får ju det:) Och det, kan jag tillägga, är jag jätteglad för!
När jag tänker på det.. jag gillar min putmage när jag sitter ner. Den ser kanske inte fin ut men om man känner på den.. Jag kanske är underlig men jag tycker den är mysig då (sålänge ingen annan ser, för då måste jag ju skämmas :P)
Paulina
Tycker hon är vacker, och det är så skönt att hon ser så glad och nöjd ut med sig själv :)
Verkligen inget fel på den tjejens kropp.
Kan ju tillägga att jag visade bilden för min bror (som är 25 år) och han definierar henne som "normal-smal". Han tyckte att det såg ut som om hon hade gått ner i vikt och att skinnet ännu inte hade dragit ihop sig helt.
Hon e ju smal. Fattar inte vad det är för fel på folk.
#14 Det verkar som om de killar jag känner som påstår att hon är osund och överviktig, bedömer henne efter den manliga normen. Kvinnor har ju rent genetiskt mer kroppsfett än mannen och hur kroppen är formad påverkas till stor del av hormoner. Dessa killar tycks tro att en valk är ett tecken på fetma (för det skulle det ju innebära om det drabbade dem själva i egenskap som män) och bortser ifrån det faktum att midjemåttet beräknas högre upp än så. Visst har hon underhudsfett - men det är lågt placerat och snarare ett tecken på fertilitet än ohälsa i detta fall. De tolkar hennes kropp på felaktiga grunder, med andra ord.
Den dagen de har fött barn, den dagen kan dom snacka :)
En kvinna har större delen av sitt kroppsfett placerat runt ända, höfter, lår och nederdelen av magen. Det är där hon ska ha reserver för barnafödande. Hon är helt normal den här tjejen. Om man tittar på hennes ansiktsstruktur, hennes hals, axlar och nyckelben ser man att de är relativt smala. Man får inte stirra sig blind på en valk som syns därför att hon sitter som hon sitter. Karlar, som får sitt fett mest på magen, får för tusan valkar de med om de sitter så. Det är kanske där skon klämmer??? Han blir påmind om att om HAN går upp i vikt, så är det HAN som får en valk där?
Vacker kvinna. Min "valk" är klart större :-) och jag är inte överviktig, men fyllda 41 och 4 graviditeter bakom mig…
Men kanske är det inte så konstigt att de reagerar.. om man tänker på hur Kvinnor på reklam, veckotidningar, i filmer mm ser ut… det är ovanligt att visa en bild som ovanstående där magen inte är platt. Och killarna har ju inte varit i damernas omklädning på badhuset 

äh hon ser ut som en riktig tjej o inte som de där plastbimbosarna som många killar tyvärr kan stirra på i evigheter.
välkommen till verkligheten..
Qui dormit, non peccat
Tycker hon ser helt normal ut!
Jisses.. Jag blir så förbannad! Hur kan man tycka att hon är tjock?!
Sara
Hon ser ut som vilken normal välmående kvinna som hälst… Men jag tycker att hennes huvud ser lite oproptioneligt litet ut.. är jag ensam som tycker det?
#1 några barn? Det räcker gott och väl med efter 1 graviditet ibland 

Jag tycker absolut att hon är vacker, men hon ser faktiskt lite fläskig ut på låren. Verkligen inte tjock eller oattraktiv, men köttet "fläskar" lite.
Plus att hennes valk är ganska slapp för att vara såpass ung (jag vet, graviditet etc). Men det är det jag tror att folk reagerar på när de säger negativa saker.
#8 Vad har samhället med saken att göra? Sexighet handlar till stor del om synintryck för män. Därför blir sexighet "ytligt" för många män.

#23 samhället har en stor del i individers fostran och syn på andra människor.
# 23 Fläskiga? Hon har ju inte en cellulit!
Sara

# 24 Absolut, men jag förstår inte varför samhället skulla ha kommit längre… gällande vad? Att få folk att tycka att tjockhet är sexigt?
#23 Nej, men en del knubbiga veck. Inget fel i det, men man behöver ju inte förneka det heller.
Vilket ordval, "fläskiga".
Hmm Jag reagerar på hela diskussionen här faktiskt… Varför ska man sitta o tycka till om ifall en mage är lös i vecket eller låren är tjockare än genomsnittet eller huden si o så?? Varför är inte en kvinna en helhet som duger? Varför ska varje detalj granskas för sig och bedömas av andra eller en själv framför spegeln?
Varje människas yttre är förstås resultat av både arv/gener (kan man inte ändra på) och hur man levt och lever. Är man otränat eller äter onyttigt blir man nog lite mindre vacker, det kan man förbättra… restan är ju bara att acceptera. Se det vackra. Och vi är alla olika och ska alla vara olika.

#25 #27 Well, "fläskig" kanske var ett dåligt ordval eftersom vi tycks ha olika uppfattning om vad det är.
Knubbig kanske är bättre.

tycker den är grymt fin bild. skulle verkligen gilla om de använda oftare bilder på Kvinnor i alla möjliga kroppstyper, svårt att köpa bilder (ibland) via postorder när tjejerna som visar upp dem är petít.
#31 - Utveckla gärna. Har inte heterosexuella män nånting med ideal att göra då eller?
/Christine
Även jag ser gärna en utveckling av #31.
Finns ingenting alls som säger att de flesta gillar normalviktiga tjejer! Vad är normalviktig då? Så ytligt! Och vad har homosexuella män med Kvinnor att göra?
/Christine
Jag skulle inte vilja se ut som en "Zornkvinna" förstås
/Maria
Här har ni en till bild på henne. Har ungefär en sådan kroppsform som hon har. Mina lår är inte de smalaste utan lite "större", min mage är inte heller så platt och trimmad, kärlekshandtag. Det enda är väll att jag har större bröst. Jag tycker hon är riktigt vacker! Tänk om jag kunde tänka så om mig själv?

Har lite liknande kropp jag också. Ganska mycket på pricken… säger detsamma som dig, KadjaNina. Tänk om man kunde tänka så om sig själv?
Hon är väldigt vacker tycker jag.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
#38 Ja en dag önskar jag att jag kan säga att jag är vacker. Jag har världens sämsta självförtroende. Ibland kan jag känna mig fin men det är sällan.
Vad tråkigt att läsa att ni inte är nöjda med er själva.
Synd man inte får lära sig sådant i skolan, att tycka om sig själv precis som man är.