Hur sover ni med eran partner?
Hej! Jag undrar hur ni sover med partner bredvid i sängen. Jag är en sådan som måste nästan alltid ligga med huvudet på axeln eller bli omhållen innan jag somnar, behöver inte vara så när jag vaknar men när jag ska somna vill jag ha det så. Är det bara jag som har typ ett sådant måste? Annars känns det som att killen jag är med inte tycker om mig…Jag vet inte varför men sådan är jag.
Vi brukar hålla om varandra, vem och hur varierar, tills vi blir riktigt trötta, då rullar man iväg till sin plats ;) Oftast för att han tycker att jag är för varm :P
I början sov han som en klisterlapp på mig, oavsett om vi hade två meter säng. Nu är det en annan femma, men jag vet att han älskar mig minst lika mycket för det.
Paulina
JA det blir nog skillnad hur länge man vart tillsamans osv. Mitt längst är bara ett år. Och på slutet så sov vi inte så mycket samma tider han jobbade nätter osv.
Men alla andra "kort" förhållande har jag vart så att jag vill ha närhet, kan vara att man är osäker men jag vet inte.
Ja, jag är ett "närhetsfreak" själv, och det var ett tag som jag var ledsen över att han inte längre valde att sova tätt intill mig, men vi pratade om det :) Nu har vi vart tillsammans i 4 år, så det kan ju förklara saken. Vi är särbos nu, och det har påverkat, blir oftare att man sover närmare när man vart ifrån varandra ett tag. Men han jobbar skift, så då är det en fördel att inte sova så tätt ihop, man slipper väcka varandra när man lägger sig/går upp, men en puss får man alltid :)
Paulina
Jag förstår hur du känner, jag vill hemskt gärna också få ligga och mysa, bli omhållen. Men när man varit tillsammans lite längre så brukar det ibland bli en bekvämlighetsfråga liksom, det är väl alltid mysigt att hålla om varandra, men ibland MÅSTE man helt enkelt få vända på sig för att kunna somna, så då får man leva med det liksom… :)
Sen kan det hända att man rullar tillbaka och håller om den andre någon gång mitt i natten ändå, men när man sover tillsammans väldigt mycket så får bekvämligheten också säga sitt ibland liksom, då brukar vara så bekväma med varran att det är okej också :)
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.
Vi brukar hålla om varandra men oftast så slutar det med att vi sover på varsin del av sängen. Det brukar bli så varmt ;P
#3 och #4 Jag förstår er helt! Jaghar haft turen ens så länge att dom jag har träffat vill desamma. Och sen så somnar jag innom 3 minuter så jag tror att killen kan fatikst vända sig om ganska direkt och sova så om han nu vill. Sen jobbar jag många kvällar/nätter så då kryper man ner uatn att bli omhållen och somnar. Men jag har just det kravet om vi lägger oss samtidigt. Men jag kanske blir bättre. :)
#5 Jag är jämt frusen så jag tycker om värme. Om jag sover ensam har jag alltid 2 täcken och en filt…:P
#7 Tycker också det är skönt med värme men det är han som tycker att det är varmt.
#8 Visst är det skönt med värme synd att killar inte tycker likdant oftast!

Vi ligger ofta och haller om varandra tills vi nastan somnar, da lagger vi oss rygg mot rygg. Det blir sa eftersom jag "maste" ligga pa min hogra sida, vand mot en vagg, for att somna, och han "maste" ligga pa sin hogra sida, vand ut mot rummet, for att somna :P
Men sen pa morgonen sa brukar vi krypa narmare varandra igen och skeda eller halla om varandra och halvslumra tills det ar dags att ga upp :)
// Amanda

jag är också så att jag vill ha närhet men min kille vill inte det alls för att det är för varmt för honom:( Jättetråkigt
vi håller alltid om, antingen han om mig eller jag om honom.. 
#9 Absolut ;P Men jag har ett ganska speciellt sovsätt så även om han inte tycker att det är varmt så slutar det oftast med att jag somnar på "mitt" sätt. :) Men håller om varandra innan vi ska sova gör vi.

Gärna närhet som mys men inte när jag ska somna, får bara panik av att sitta fast även om jag älskar honom=)

#14 Är helt på din linje!
En stund går bra, men sen måste jag få ligga "ifred" på min hörna, på sidan med ryggen mot honom..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jag ror pa mig sa mycket nar jag sover/ska sova, sa jag kan inte "ligga fast" i min killes armar for det mesta. Jag byter alltid sida med nagra minuters mellanrum.
Sen maste man ju faktiskt inte vara som klisterlappar for att fa narhet nar man sover. Jag tycker det ar mer bekvamt att t.ex. ligga med armen pa hans rygg och handen pa ena axeln.
Ligger gärna tätt, tät och myser innansovdags, men sedan blir ofta min pojkvän för varm så själva sovandes görs med avstånd :P
/Christine
Hur kommer det sig egentligen att det alltid är killen som blir så varm? Visst, några tjejer här verkar också tycka att det blir varmt, men majoriteten säger "han tycker att det blir så varmt…"
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.
#18 ja de undrar ja me :P haha
Jag är den som inte gillar att sova nära. Har alltid varit sån. Under mitt äktenskap sov vi alltid i varsin säng, som dock stod intill varandra. Man kunde sträcka ut handen mot den andre, och vi låg ofta o höll varandra i handen innan vi somnade.
I mitt nuvarande förhållande så har jag tyvärr alldeles för liten sovalkov o för smal säng för att vi ska kunna sova bredvid varandra. Det brukar bli så att vi ligger sked ett tag innan vi ska somna, han bakom min rygg med ena armen runt mitt liv o andra under min nacke, älskar att känna honom andas mot min nacke.
När vi är sömniga nog, kommer det värsta momentet: jag stiger upp, bäddar upp i soffan och sover där istället. Avskyr att gå ifrån honom och sova "själv", men vad göra? För jag avskyr ännu mer att sova två fullvuxna o ganska långa personer på bara 105 cm, brr, gör det bara inte.
Men jag siktar på att skaffa större boende inom nåt år eller så…
Ungefär som #1, ligger nära och håller om tills vi nästan somnar, sen blir det för varmt :) Vaknar nån av oss till på natten kan armen åka runt den andra igen och likadant på morgonen när man håller på att vakna..
#18 Har jag också funderat på. Har hört många killar säga att det blir för varmt. Jag brukar bli som ett element så jag har lite förstående om inte min pojkvän har lust att hålla om mig hela natten, haha.
Med min nuvarande pojkvän blir det aldrig ngt kvällsgos, vi lägger oss alltid med ryggarna vända mot varandra och han somnar ganska snabbt alltmedan jag snurrar runt och byter ställning var och varannan minut eftersom jag har problem med värk. Jag tyckte att detta sovsätt var väldigt underligt när jag först träffade honom och kände mig undanskuffad då jag själv helst sover nära, men nu har jag vant mig.

jag vill sova med min smabo bredvid mig! att ligga tätt, de går inte! för vi e båda som "propellrar" i sängen. vi behöer utrymme för att få vrida oss som vi vill! men det känns ändå tryggt då jag har honom bredvid mig! dom nätter han jobbar natt, har jag hemskt svårt att kunna gå och lägga mig för att sova. måste vara helt utvakad, nästan, innan jag klarar det. är ju hemskt otrygg av att vara ensam….

Utan någon som helst kroppskontakt :) oavsett hur länge jag varit i relationen. Det blir för varmt ;) och kroppskontakten kliar. Hu

Jag klarar inte av att bli omhållen när jag ska somna, har ingenting med känslor att göra
Min pojkvän lägger sig bara på rygg och däckar, medans jag vispar runt i sängen en bra stund efteråt. Har jag massa armar och ben på mig då så får jag såndär kan-inte-sova-panik.
I övrigt är jag väldigt mycket för kroppskontakt, men inte när det är läggdags.

det beror på, ligger gärna och gosar, men min sambo tycker att jag är för varm för att han ska kunna sova nära mig. jag är en sån som fryser när jag är trött och sover gärna med två täcken på sommaren. så jag förstår honom=) Men under natten och sen på morgonen så ligger vi gärna nära och gosar igen=)
Qui dormit, non peccat
Antingen håller han om mig eller så ligger jag ihopkrupen mot hans rygg, tycker båda är jättemysigt och jag fryser lätt så hans värme är välkommen :)
Va roligt att se hur alla sover och jag är inte ensam om att vilja ha närhet läser jag..:) Och det är typiskt killar att säga att det blir för varmt!
Lite mys innan man ska sova, sen måste jag ha min frihet. rör på mig väldigt mycket, och blir hemskt varm.
Jag brukar ha lite svårt att sova så jag vänder och vrider mig ofta innan jag tillslut somnar. Jag gillar att sova tätt men maken är varm och det blir svettigt efter ett tag, så antingen ber jag honom vända sig så jag kan sniffa honom i nacken eller så försöker jag knöla ner lite täcke mellan oss. Vi brukar nog oftast sova rygg mot rygg men nu på senaste tiden har jag varit frusen så då har jag velat bli kramad.

Vi brukar mysa o prata väldigt länge innan vi ska somna, för sen när jag ska sova klarar jag inte av att någon tar på mig…jag lider av ptsd o pga det så vill jag inte att någon tar på mig under sömnen.
Jag och sambon sover väldigt tätt ihop hela natten och jag har jättesvårt att somna om jag sover ensam eller med någon som behöver sitt eget utrymme. Dock känner jag inte mig mindre uppskattad om sambon skulle vilja sova en bit ifrån mig vilket han gör ibland på sommaren när det är riktigt varmt.

Vi sover ofta och hålelr om varandra olika vem som håller om. Ibland tycker jag han är för svettig.. då ligger jag på min sida. ibland drömmer jag mardrömmar och då ber jag honom hålla om mig :)