Veta vad man vill?
Ska försöka göra en lång historia kort. Blev tillsammans med en helt underbar kille (trodde jag då), för 1½ år sedan. Jag flyttade hem till honom nästan på en gång. Vi va så kära och han va så underbar mot mig. Trodde jag hittat den rätta. Men efter ungefär ½ år började min kärlek till honom sättas på prov. Han blev allt grinigare och surare mot mig och vi hade småbråk nästan dagligen. Han beskyllde mig för att han inte fick tid i garaget och han tog mina pengar för att kunna göra klart sin bil.
Han tar mina pengar och gör lite vad han vill med dom. Han säljer mina saker för att ha råd med sina. Han öppnar nya abonnemang stup i ett, alla i mitt namn bara för att få det senaste. Han kan inte ens ha pengar i plånboken eller på kortet utan att dom försvinner. Han påstår att det är för att JAG handlar för mycket.
Sen jag träffade honom har jag köpt kläder för ungefär samanlagt 1000 kr, det har gått ungefär 30-40000 kr till hans bil.
Allt dethär har lätt till att jag inte känner för att ha sex eller ens umgås med honom längre. Han blir ännu tjurigare av att inte få nått men jag vill inte. Han har även börjat få sms från någon tjej från en internet sida och går man in på hans dator finns knullkontakt.se med i senaste historiken. Just nu sitter jag inne under täcket medans han är ute i garaget.
Har ni kloka människor några tips och råd på vad jag ska göra?
Ska väll kanske tillägga att det inte bara är att dra härifrån då vi har 5 djur tillsammans.
Ni får gärna flytta tråden om den ligger fel.
Mvh Floffanfloff

Ta dina djur (om dom nu är dina) och lämna honom innan du tack vare honom sitter på ett berg av skulder för då blir det verkligen svårt. Eller tänk om han hittar någon ny på knullkontakt.se och lämnar dig där med alla dina abonnemang och allt annat som står i ditt namn.
Ofta kan man jobba på ett förhållande men ibland så måste man helt enkelt rädda sig själv innan det blir värre.
Håller med #1, ta dig ur det där innan det går längre än det redan gjort.
#1 Är dock inte så lätt att bara dra, jag har inget jobb och ingen annanstans att bo, där mina djur är välkomna…
Ska väll kanske tillägga att jag står som ägare på hans jänkare och våran gemensamma bruksbil.

Står du som ägare på "hans" bilar så sälj dem. Sen tar du pengarna och flyttar till en egen lägenhet!
Tyvärr men din kille är en snyltare och jag förstår inte varför du är tillsammans med honom om han behandlar dig på det viset.
Qui dormit, non peccat

Du kan även anmäla honom för urkundsförfalskning också! Eftersom han startar mobilabonnemanger i ditt namn
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#4 Tvärr men så elak är inte jag, jag tänker inte sälja hans enda ägodel som han tyvärr bryr sig om.
Är faktist ganska glad att han har den så jag slipper spendera tid med honom.
Ska försöka prata med honom ikväll då han kommer in igen. Jag går snart i personlig konkurs om han fortsätter. Är faktist så illa.

#6 vadå elak? de står i ditt namn och du har betalt för dem säger du ju..Hur kan det vara hans?
Är det bättre att du hamnar hos skattemyndigeheten då? Anmäl honom för urkundsförfalskning, skaffa eget nytt konto och ta bort det gamla, byt lösenord på kortet så han inte kan ta ut pengar.
Qui dormit, non peccat
#7 Jänken är hans, som han har betalat helt själv. Det är renoveringen av bilen som var påbörjad redan då jag träffade honom som mina pengar har gått.
Bruksbilen använder jag ju själv så den tänker jag inte sälja ;-)
Skattemyndigheten vill jag inte hamna hos. Men ska prata med honom sen när han kommer in, Har knappt träffat honom idag mer än till middagen.
Ställ ultimatum! Och även om du inte tänker sälja bilen så kan du ju hota med det! Är det så att du vill ha honom? Bortsett från hans ekonomiska fulspel? I så fall får du kräva att han skärper sig och söker hjälp. Och att du får ha hand om pengarna (både dina och hans)! Kan han inte gå med på det för din skull så är han inte värd dig!
Är svaret på första frågan nej så dra, och gör det nu! Vad kan bli bättre av att du stannar? Utan att ha hela historien skulle jag vilja säga inget alls! När det gäller djuren så tror jag visst att det går att lösa. Vad är det för djur? Sätt dig ner och fundera ordentligt och försök tänka på alla möjligheter.
Abonnemangen kan du avsluta. De gäller inte eftersom han måste ha förfalskat din namnteckning för att få dem. Men du måste troligen polisanmäla honom för att få dem att gå med på att avsluta dem. Gör det i så fall. Han har begått olagliga handlingar och du har ingen anledning att hålla honom om ryggen.
#9 Tyvärr behöver man inte min namnteckning om köpet görs på tele2´s hemsida. Där behövs endast fullständigt personnummer. Kan därmed inte avsluta abonnemangen.
Jag har 4 st kaniner och en fågel. Vet inte riktigt om jag vågar lämna nått av djuren till honom, även fast hälften är hans. Och han påstår sig älska djur.
#10 Han utnyttjar dig och du låter det ske..Låter du detta fortgå kommer du hamna hos fogden om du inte kan betala eller få skulder som inte är dina och som du får betala även om ni separerat.
Du låter precis som alla tjejer som blir kuvade och rädda.Jag har ingenstans att ta vägen, inget jobb och jag är rädd vad som ska hända mina djur (kunde lika gärna vara barn).
Flytta till föräldrar.syskon,kompis …eller be socialen om hjälp…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Självklart gäller det inte om det inte är du som har tecknat det! Du har blivit utsatt för ett brott, punkt slut! Som jag sa innan så krävs det nog att du polisanmäler honom för att kunna avsluta abonnemanget (eller rättare sagt att det skrivs över på honom), men då får du göra det. Jag är övertygad om att du faktiskt hjälper honom genom att göra det (fast han kommer inte se det så nu…).
Det var väl inte många djur! Varför skulle du inte få bostad med 4 kaniner och en fågel? Det kan ingen hyresvärd neka dig. Och du behöver väl inte berätta om dem när du söker bostad
. Det är inte förrän någon klagar (lukt eller ljud) som man kan tvingas göra sig av med sina djur.
Men till att börja med prata med honom. Kanske går det att lösa om han får veta hur du tänker och känner. I alla fall är det ju där man måste börja.

Vad ska man tycka om människor som utnyttjar andras vänlighet, kärlek eller oförmåga att dra tidiga och tydliga gränser? Hur ska man tänka då man redan befinner sig i det hela?
Det finns gott om människor som, även om de inte är psykopater mycket väl kan uppträda som en sådan. Nu vet jag just ingenting om er relation men jag har erfarenheter av olika slag. Bland annat genom min systers förhållande, där hon inte tyckte att hon kunde vara hård mot killen eller be mig om hjälp. Hon stod kvar och började alltmer anklaga sig själv för sådant han belastade henne med. Killen var en ynkrygg som liksom livnärde sig på att utöva makt mot syrran. Det blev bara värre och värre, svårare och svårare. Det här har många Kvinnor erfarit så se till att du inte faller offer för manipulation! Jag kan försäkra dig om att min syster ledigt hade slängt ut både katter, kaniner och en hel del annat om hon i tid vetat hur det hela skulle sluta.
Det kan ofta bli bökigt och tråkigt att ta tag i situationer som har spårat ur, speciellt om motparten har en "plan" med det hela, medvetet har gjort så att du ska få svårt att hävda din rätt. Du måste kanske bevisa att du har finansierat leksaken, bilen t.ex.
Du har fått några råd och svar, men jag undrar hur ert prat kommer att låta. Man får hoppas att det går bra, men om det inte gör det så bör du vara uppmärksam på killens argument.
Kalla människor som utnyttjar andra, brukar komma med motargument som: "Jamen, det var ju då det. Inte ska vi väl hänga upp oss på det, och pekar mot morgondagen som är full av möjligheter". Här låter man tiden bilda någon sorts vattentäta skott mellan det som skett vid olika tillfällen eller mot en morgondag.
Att bli "ledsen" (en roll många är duktiga att spela) och därigenom försöka skjuta över skuldfrågan på den andre, är också vanligt.
Ja, ta ett snack med honom och försök lyssna, inte bara på vad han säger utan även på hur han säger det. Om du märker av undanflykter och argument som verkar konstiga, bör du kanske se till att kolla upp dina möjligheter innan du går hårdare fram med honom.
#13 Mycket bra inlägg
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

*Du vet om att han säljer dina saker för att ha råd med egna
*Han tar dina pengar för att fixa sin bil (30-40 000 kr)
*öpnnar nya mobil abonnemang i ditt namn för att ha det senaste
*Han har börjat få sms från en tjej på en internet sida och går du in på hans dator finns knullkontakt.se i historiken
Vad är det som får dig att stanna?

Grrrr….!!!
Jag hakar på Kristofer… Hur tydligt måste det vara?
Å ena sidan kan jag reagera som ovan (13), förhålla mig lugn och försöka vara diplomatiskt saklig. Å andra sidan kan jag låta mina minnen återuppliva händelser och låta känslorna få större utrymme…
Det är huvudsakligen två personer och erfarenheter som dyker upp, och jag blir så upprörd att jag inte vet var jag ska ta vägen. Den ena av dem drabbade mig personligen då jag var bussig mot honom (en bilkille) och lät honom hyra min verkstad till självkostnadspris. Det hela slutade med tiotusentals kronor i en skuld för mig efter det att han lämnat alla räkningar och stuckit. Därutöver hade hela min verkstad förstörts eller länsats på grejer. Jag vet att han hittade en tjej som han blåste på det mesta.
Den andra killen (svinet) knäckte min syster totalt. Tyvärr vågade inte syrran och min mamma inte berätta för mig om hur illa det verkligen var ställt eftersom jag kan vara mycket "handlingskraftig" då någon råkar illa ut. Jag försökte på alla sätt att prata med syrran, men det var fullständigt meningslöst. Ju mer hon ansåg sig kritiserad, desto fastare besluten blev hon att "försöka". Hon fick tre! barn med honom under tiden, men han hjälpte aldrig till hemma. Så, min syster blev bara svagare och svagare för att till slut dö av medicinering. (Jag kan inte låta bli att säga att socialförvaltningen hade nekat henne hjälp med barnen så att hon kunde opereras. Själv fick jag inget veta.) Eftersom skitstöveln lyckades charma lollorna på socialförvaltningen så kunde han utnyttja barnen för att driva fler viljor igenom även efter syrrans död. Jag var tvungen att släppa min kontakt med dem eftersom han svartmålade mig och slängde alla kort och brev som jag skickade den äldsta. Jag inbillade mig att jag gjorde så lite skada som möjligt, samt i tron att jag kunde få vara en riktig morbror då de blev lite äldre. Under tiden tog jag kontakt med socialförvaltningen för att försöka kolla upp hur barnen hade det. Jodå, de fick hjälp och hade någon som kollade av dem med jämna mellanrum…
Efter tio år fick flickan (den äldsta, som var fem år då hennes mamma dog) kontakt med mig, efter att ha letat i flera år. Pappan hade givit henne felaktiga uppgifter om min adress, och socialförvaltningen… ja vad de går för är det många som har fått erfara.
Barnen hade farit väldigt illa med hans supande och bestraffningar. Han hade slängt flickans enda kort på mamma, det första han gjorde. De var sjaskigt klädda, blev slagna och ibland utslängda mitt i vintern medan han låg redlöst berusad inne i lägenheten… och så vidare… Barnen mår jättedåligt idag och själv vet jag inte hur jag ska göra, mer än att försöka träffa den alla och få dem att förstå att jag vill finnas där för dem, även om det är sent.
Så, det är lite om vad det kan kosta att ha ihop det med en svinig psykopat, en riktig djävul. Såna människor förgiftar och förstör allt i sin väg. De har ju sin charm som första vapen. Det enda man kan göra är att försöka sticka eller kasta ut dem medan tid är. Hade jag bara vetat och begripit så hade jag ledigt satt stopp för det hela och tagit mitt straff, så är det! Jag hade kunnat rädda fyra liv och förhindrat fler helveten.
Är det inte dumt att chansa på en kärlek som du redan nu sett att du inte får. I normala fall skulle han ha jobbat och slitit för att kunna ge dig något och för något som ni kunde njuta av tillsammans! Det fungerar så mellan friska och sunda människor som älskar varandra.
Lyssna på vad du får höra här och gör något, ta ett beslut… innan du blir fullständigt hjärntvättad. Acceptera att du varit en mjölkko för ett svin och gå vidare. Kontakta någon som du kan prata teknikaliteter och ekonomi med. Eventuellt bör du vända dig till polisen. Hjälper du dig själv så kan du kanske få hjälp av andra också. Detta går inte att lappa ihop! Hör du det!!!!

Jag är benägen att hålla med övriga. Det måste ta ett slut på det hela. Ultimatum är jag osäker på om han ens kommer lyssna till. Men däremot om du gör handling av att sälja hans bil eller nåt annat som han har för att få loss pengar till dig själv, då kanske han lyssnar. Det kan dock bli en dadda-hink-o-spade-karaktär på det hela, och det är absolut inte bra.
Det som han gör mot dig, dvs. driver dig närmare fogden för var dag som går, så riskerar du att hamna där för något du egentligen inte bidragit till själv. Han förstör ditt liv, vännen. Du får inte bara stå och titta på, agera. Det är svårt att ta sig ur fogde-träsket när man väl hamnat där. Hoppas verkligen att du tar ditt förnuft tillfånga och gör något. Håller tummarna för dig.
dessutom kan du ringa till tele2 och säga att han förfalskar ditt namn och säga att de inte ska ta emot mer i ditt namn, och funkar inte det, polisanmäl honom byt lösen på allt och flytta eller släng ut.
han har ingen rätt till dina pengar, så sluta ge honom dem. så vitt jag har förstått är ni inte gifta, så det är bara säga stopp =)
du har förtjänat dina pengar, du förtjänar en bättre partner. vill han ha mer pengar, får han väl jobba för dem som alla andra.
Hej allihopa! Här under nytt nick igen. Ville bara säga att jag har lämnat honom nu. Bevisen räcker inte för polisanmälan tyvärr, dom påstår att det lika gärna kunde ha vart jag som tecknade abonemangen.
Har nu även insett hur illa han behandlade mig redan från början.
Hej! Åh, vad bra att du har lämnat honom! Fortsätt vara stark på egen hand och hoppas den rätta för dig dyker upp :)
/Christine
Jag försöker men inte alltid så lätt då dom man bryr sig om tas ifrån en =(

Hade jag varit du hade jag sålt jänkaren, betalat det han var skyldig och gett resten till honom så får han fixa själv. Det är inte elakt, det är självbevarelsedrift.
Men hur som helst, skönt att du slapp honom! Du är värd bättre! Håll ut!

hur blev det med djuren?? följde dom med dig??

Vad bra! Hoppades på att du inte skulle stanna kvar med honom.
Glad jag blir!
Lycka till med allt!
//Kristofer
#24 Tack så hemskt mycke =)
Ska kanske tillägga att livet ser bra mycke ljusare ut nu =)
Har träffat en ny kille, fått ett nytt jobb och bor gratis =) Allt känns ganska så bra just nu. Finns dock lite spöken kvar =(
Dax för ny uppdatering… Livet ser inte lika ljust ut längre…
Killen hade tydligen inte tillräckligt starka känslor för mig, så då va man tillbaka på ruta ett igen =(

#26 Du är inte på ruta ett, du har tagit dig jättelång som bröt upp från ett destruktivt förhållande. Du kanske inte är redo för ett nytt förhållande just nu? mitt tips är att fokusera på dig själv just nu och tänk att lycka och glädje ska komma inifrån dig själv och inte genom andra.
Jag håller med Kristoffer helt, du är inte på samma ruta! Du har nått stora insikter och gett dig själv upprättelse genom att lämna "snyltaren"! Sen är det ju som det är med alla förhållanden, alla är inte menade att vara, men det säger ju inte att man inte kan få ut något posivivt av dem ändå. Lägg tiden på dig, det du gillar, det du uppskattar, det du intresserad och är nyfiken av.
Paulina
Du måste må bra själv innan du kan gå in i ett nytt förhållande. Själen avspeglar hur du mår. Och då lär du inte träffa den rätta.
Så ta det lungt nu och lär känna dej själv igen.
Kram från mej
#27 Kändes som jag flyttades tillbaka till ruta ett då han sa de… Men försöker se de positiva i det hela =)
#28 Försöker lägga all min tid på det som betyder mest för mig just nu och det är hör och häpna mitt jobb =)
#29 Jag tycker inte själv att jag mår dåligt, men vet ju självklart inte hur andra uppfattar mig just nu. Tack Mia =)
#30 Jag menade inget illa. Menade bara att du ska nog landa först innan du hittar nåt annat.

#31 Förstod att du inte menade något illa… Va inte meningen om du nu tolkade mitt svar så. Jag är en rastlös person, Är mer än gärna ute och flänger och träffar killar, inte bara för egen skull =)
#32 Jag tog det inte så..så det är ingen fara.
Ta hand om dej nu och var rädd om dej.
Kram

Hade jag varit i din sits så hade jag sålt allt och köpt mig en lägenhet.

Som andra sagt tror jag det är bra för dig att ha en liten paus från killar, iallafall på det viset. Låt själen läka och lär dig trivas i ditt eget sällskap. Då hinner du bli hel och kan lättare gå in i ett nytt förhållande!
Styrka till dig!
#34 Det hade jag också gjort om jag hade kunnat. Det ända som fanns kvar utav värde va hans bil och man kan inte sälja något som man inte äger =(

#37 Jo de e möjligt men tänkte väll inte längre än näsan räckte just då, och sen så ville jag väll inte ha mer bråka just då.
En uppdatering för alla, Jag är nu lyckligt kär och har hittat mig själv =) Allt är bara för bra för att vara sant just nu, så jag tar en dag i taget =)

Grattis till nya kärleken. Bättre lycka denna gången