Relationer iFokus

Relationer

Etikett: sex
Läst 4573 ggr
SVik
0

Hon vill ha en kille till

Jag och min tjej, vi är 24 bägge två, har varit tillsammans i ca tre månader nu. Vårt sexliv är ur en aspekt väldigt bra - ur en annan väldigt dålig. Vi har ett bra samspel, kan njuta av att vara nära varann och jag upplever att jag kan göra det skönt för henne - även fast min prestationsångest aldrig når sitt slut. Däremot lyckas vi aldrig få det att vara riktigt skönt för mig. Jag har funnit mig i och accepterat att jag är ytterst svår att tillfredsställa, men hon kan inte göra det. Hon sörjer över att hon inte kan dela den fysiska njutning hon känner, med mig.

Nu har hon på sistone pratat mer och mer om att hon vill ha med en till kille i sängen. Själv vet jag inte riktigt hur jag ska tänka om det. Visst skulle det kanske vara kul att experimentera lite, men till vilket pris?

Det hon saknar i vårt sexliv - att få dela njutningen med någon - tänk om hon finner det hos någon annan? Vad händer då med oss? Finns risken att hon kärar ner sig i den tredje parten?

Å andra sidan, kan det bli så att jag känner mig lättad och att min prestationsångest sjunker, när jag får lite hjälp av någon annan?

Eller också knäcks jag av svartsjuka…

Jag vet ärligt talat inte hur jag kommer reagera och hur det kan påverka vårt förhållande. Jag vet lika lite hur jag ska besvara hennes önskemål…

Ja, förutom en sak. Blir en trekant av, så måste det ske med någon/några utomstående och bara en eller två gånger per person, så inga "ohälsosamma" känslor formas till den tredje parten…

Era tankar om saken…..?

ChristineL
0

Det första jag tänker är att: Varför känner inte DU dig tillfredsställd? Kan du tillfredsställa dig när du är själv? Har du haft det problem tidigare? Och var inte rädd för att pata med henne om hur du vill ha det, hon kan säkert göra något annorlunda för att det ska bli skönare för dig. Vad är det du har prestationsångest över?

Angående trekant, så är det något jag tror är mycket viktigt att man pratar igenom det hela, alla tre inblandade så att det verkligen känns helt rätt, minsta tvekan så ska man inte göra det, enligt mig.

Kommunikation är A och O i ett förhållande, så prata med henne, berätta helt hur du känner. Jag tror att ni behver prata ut helt enkelt.

SVik
0

Jag har sällan kunnat känna nämnvärd fysisk njutning av sex. Det tog mitt ex två år att börja skrapa på ytan till att förstå hur man får mig att njuta. Jag misstänker att det är en kombination av att jag dels känner mindre rent fysiskt och dels har mentala spärrar som ställer till det.

Prestationsångest får jag varje gång jag kommer utan att känna att jag gjort det perfekt för henne. Okej, jag kanske har gett henne 2-3 orgasmer om jag legat i, men jag känner hela tiden att någon annan säkert skulle kunnat gjort ett bättre jobb än vad jag gjort. Jag känner att jag aldrig duger. Därav skulle det kanske vara lite skönt med avlastning i form av en kille till..

Aviendha
0

Det största problemet som jag ser det är din dåliga självkänsla, den går att jobba med för visst duger du!

Och baserat på detta så skulle inte jag rekomendera en trekant, och inte så tidigt in i förhållandet heller. Min åsikt är att man bör vara helt trygg i sig själv och i sit förhållande innan man börjar prata sig igenom något sådant, det kan bli så fel! Det är enklare om man är singel, då har man inte några känslomässiga band som kan skadas.

Visst, jag har den tanken jag med och skulle inte alls tveka om möjligheten fanns, men av respekt för mitt förhållande så avstår jag mer än gärna. Jag vill inte riskera den svartsjuka som kanske kan drabba min kille, och jag vill inte heller ha kvalen över att kanske ha gett honom någon prestationsångest eller så.

zinnia
0

Jag håller med #3

Om du redan lider av prestationsångest så är inte en trekant att rekommendera!! Då måste man vara väldigt trygg i sin sexualitet och person. Det kan vara oklokt att röra till det ytterligare.

Prata igenom ert eget sexliv först och finn ut vad som krävs för att du oxå ska kunna bli tillfredställd.. Du kanske finner svar om du söker proffesionell hjälp?

Jag hoppas det löser sig!

pernillaa
0

Vad har ni provat då? Det finns ju så oändligt mycket att prova när det kommer till sex. Ni kan väl diskutera sexleksaker, kolla vad det finns att välja på och så. Kanske är det en spärr du har som du måste jobba dig över på något sätt. jag har precis tagit mig förbi en enorm spärr som påverkat mitt sexliv till fullo eftersom jag nte kunnat slappna av och hänge mig. det krävdes bara en liten liten detalj som en knuff för att ta mig över den här till synes oöverstigliga spärren.

Överhuvudtaget är ju kommunikation det viktigaste i ett förhållande. Tycker du att det är pinsamt att prata om sex, att helt öppet berätta för henne vad som krävs för att det ska bli bra för dig? Hon verkar ju villig att anstränga sig för att det ska bli rätt så hon bord nog inte tycka att det är så hemskt om du berättar precis hur hon ska röra, visar henne, om hon borde göra någonting innan eller så. Annars finns det ju sexterapeuter. Dyrt som attans men säkert väldigt effektivt.

Ha en bra dag! // Pernilla

Musiken
0

Och jag tankte bara att om du sager att du kanner mindre rent fysiskt sa finns det ju glidmedel och kramer som sajs hoja kansligheten :)

Kanner du ingen njutning av att onanera heller? Eller kan du lara henne att tillfredsstalla dig med samma teknik som du anvander pa digsjalv?